افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

افزایش سهم ایران در تولید جهانی نفت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 412670
افزایش سهم ایران در تولید جهانی نفت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، صنعت نفت ایران در دهه های اخیر همواره با شدیدترین تحریم ها مواجه بوده است. این تحریم ها با محدود کردن حضور شرکت های بین المللی آغاز شد و در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران ادامه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، صنعت نفت ایران در دهه های اخیر همواره با شدیدترین تحریم ها مواجه بوده است. این تحریم ها با محدود کردن حضور شرکت های بین المللی آغاز شد و در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران ادامه یافت، اما صادرات نفت ایران هرگز به صفر نرسید و حتی مقامات آمریکایی نیز مخالف ناکارآمدی هستند. تحریم صنعت نفت ایران

اکنون پس از گذشت بیش از 6 سال از خروج یکجانبه آمریکا از برجام (28 اردیبهشت 1396) و بر اساس گزارش سازمان های بین المللی، دایره تحریم های این کشور هر روز سخت تر می شود، ایران توانسته است. سهم خود را در تولید نفت خام جهانی افزایش دهد.

بر اساس تازه ترین گزارش دبیرخانه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تولید نفت ایران در ماه گذشته 21 هزار بشکه در روز افزایش یافته است و در میان کشورهای عضو اوپک، بیشترین افزایش تولید در ماه سپتامبر (شهریور-شهریور-شهریور – شهریور ماه) بوده است. مهر) و رشد 0 بوده است. 6 درصد به ثبت رسیده است. مجموع تولید نفت اعضای اوپک در این ماه 2.3 درصد کاهش یافته است.

تولید نفت اعضای اوپک پلاس در ماه سپتامبر 47 هزار بشکه در روز و در ماه از 14 میلیون بشکه به 13 هزار بشکه در روز افزایش یافت. اوت به 14 میلیون و 60 هزار بشکه رسیده است. با این حال، تولید نفت روسیه در ماه گذشته 28000 بشکه در روز کاهش یافت.

آمارهای منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز سهم فزاینده ایران از تولید جهانی نفت خام را تایید می کند.

بر اساس آخرین گزارش این موسسه، سهم ایران از تولید جهانی نفت خام در سه ماهه سوم سال 2024 به 4.3 درصد رسید. این در حالی است که ایران در مدت مشابه سال گذشته 3.9 درصد از تولید جهانی نفت را در اختیار داشت. این نسبت در سال 2023 3.9 درصد برآورد شده است.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که ایران در سه ماهه سال 2024 توانسته است روزانه 4 میلیون و 420 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی تولید کند. این رقم در سال 2023 به طور متوسط ​​3 میلیون و 990 هزار بشکه در روز بوده است. ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۸ درصد رشد داشته است.

رشد 8.8 درصدی تولید نفت ایران و رشد تولید نفت اوپک در سه ماهه امسال 0.8 درصد بوده است. این ارقام نشان می دهد که ایران در این مدت توانسته است سهم ۱۳.۸ درصدی از تولید اوپک را به خود اختصاص دهد و رتبه سوم تولید را در بین کشورهای عضو کسب کند. در سال 2023، ایران 12.6 درصد از تولید نفت اوپک را در اختیار داشت.

نگاهی به تولید جهانی نفت ابعاد جدیدی از افزایش تولید نفت ایران را نشان می دهد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، تولید جهانی نفت در سه ماهه سال 2024 به 102.5 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 101.8 میلیون بشکه در روز بود. این بدان معناست که تولید جهانی نفت در این بازه زمانی رشد 0.6 درصدی را به ثبت رسانده است، بنابراین تولید ایران نه تنها نسبت به تولید اوپک بیش از 8 درصد، بلکه نسبت به تولید جهانی نفت 8.2 درصد افزایش داشته است. درصدی را تجربه کرده است.

با توجه به اینکه ظرفیت پالایشی ایران در این مدت ثابت مانده است، افزایش تولید صرف صادرات شده است. این نشان می دهد که ایران توانسته سهم بیشتری از بازار جهانی نفت را به خود اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.