افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

چگونه از خرابی خودروی دوچرخه جلوگیری کنیم ؟

  • کد خبر : 412567
چگونه از خرابی خودروی دوچرخه جلوگیری کنیم ؟
در این به این پرداختیم که چگونه از خرابی خودروی دوچرخه جلوگیری کنیم و نکات و کاربردی رو به ساده ترین شکل بیان کرده ایم.

پدال زدن راحت و بی دردسر ، تغییر دنده روان ، سکوت شیرین در حالی که داخل یک جاده قرار دارید و در حال لذت بردن از مناظر هستید ، همه موارد گفته شده نشانه های یک خودرو سالم و دوست داشتنی دوچرخه است .

اما زمانی این لذت تبدیل به مشکی میشود که خودرو یا پیشرانه دوچرخه شما مثل سابق کار نکند . مثلا زمانی که زنجیر دوچرخه تان را خیلی زیاد روغن کاری میکنید باعث میشود چرخ دنده های خودرو آسیب ببیند و مشکلات عجیبی را ایجاد کند .

در این مطلب فرا میگیریم که چگونه از خرابی خودروی دوچرخه جلوگیری کنیم

در این زمان که باید هزینه زیادی کنید و آن به دستان ماهرترین مکانیک های دوچرخه بسپارید تا مشکلاتش را برطرف کنند . از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و قطعا مانند یک تعمیرکار ماهر نمیتوانید خودروی دوچرخه تان را تعمیر کنید .

اگر خودروی دوچرخه شما خدای نکرده خراب شد ، برای خرید دوچرخه ویا خرید قطعات دوچرخه از کارشناسان این رشته برای خرید برند مناسب و جلوگیری از خرابی بیشتر مشاوره بگیرید .

در ادامه این مقاله ترفند های جلوگیری از خرابی دوچرخه خودرو را به شما خواهیم گفت .

مرگ خودرو با روغن کاری

اشتباه رایج : در ذهن یک دوچرخه سواری هیچ چیز بدتر از این نیست که زنجیر دوچرخه اش خشک باشد . این موضوع باعث میشود تا یک حساسیت ایجاد شود که به محض خشک شدن زنجیر ، روغن را بردارید و دوباره آن را غرق در روغن کنید .

درست است که یک زنجیر خشک میتواند وحشتناک باشد ولی نه آنقدر که فکرش را میکنید ، زنجیر های خشک یکسری ویژگی های خوب و کارآمد دارند .

روغن کاری باعث میشود تا اصطکاک مکانیکی کاهش پیدا کند و زنگ زدگی و سایش هم جلوگیری کند اما روغن کاری بیش از حد باعث میشود تا کثیفی ها و آشغال های ریز و درشت جذب زنجیر شود و خودروی دوچرخه را فرسوده کند .

راه حل : تا حد ممکن ، از روغنی استفاده کنید که با شرایط دوچرخه سواری شما مطابقت دارد . سعی کنید از روغن مرطوب برای سواری های گل آلود و خیس و از روغن خشک برای زمین های خشک استفاده کنید . بهترین زمان برای روغن کاری موقعی است که زنجیر صدای جیر جیر میدهد .

یکی از ترفند هایی که اینکه چگونه از خرابی خودروی دوچرخه جلوگیری کنیم اینکه روغن مخصوص آن سواری استفاده کنیم .

تمیزکاری

اشتباه رایج : با دوچرخه تان در زمین های خاکی ، بارانی ، گل و لای و جاهای مختلف رکاب میزنید و بعد از آن دوچرخه را با خود به خانه میبرید و تا سواری بعدی آن را تمیز نمیکنید ؟

این یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که میکنید چرا که گرد و غبار و کثیفی مانند آهنربا بر روی خودروی شما قرار میگیرند .

بعد از چند سواری متوجه میشوید که پوششی مانند قیر بر روی خودروی دوچرخه شما قرار گرفته است .

راه حل : دوچرخه خود را بعد از هر سواری مخصوصا روز های بارانی تمیز کنید ، اگر واقعا یک خودروی سالم و سرحال میخواهید داشته باشید باید عادت کنید بعد از هر سواری زنجیر خود را با یک پارچه کهنه تمیز کنید . این کار نهایتا 10 تا 35 ثانیه از شما زمان خواهد گرفت .

یکی دیگر از راه های اینکه چگونه از خرابی خودروی دوچرخه جلوگیری کنیم اینکه بعد از سواری ، تمیزکاری را انجام دهیم .

نکته : اگر خرید دوچرخه کوهستان را انجام داده اید . و در مناطق کوهستانی و گل و خاکی رانندگی میکنید حتما دوچرخه را تمیز کنید تا با مشکلات مواجه نشوید .

فشار آب

فشار آب

اشتباه رایج : اگر برای شستن دوچرخه خود از شلنگ با فشار آ؛ب زیاد استفاده میکنید ، باید بدانید که عمر دوچرخه خود را کاهش میدهید . این کار باعث میشود تا به خودرو ، طبق و توپی ها فشار وارد شود و خراب شوند .

در نتیجه نه تنها دوچرخه تان تمیز نمیشود ، بلکه آسیب هم می بینند .

راه حل : سعی کنید از یک فشار آب میانگین استفاده کنید و کم کم فشار آن را کاهش دهید . اگر به طور معمول دوچرخه سواری میکنید بهتر است هر دو هفته یک بار سطل را بردارید و آن را با مواد شوینده و آب ترکیب کنید و بعد دوچرخه تان را تمیز کنید ، مخصوصا قسمت خودروی آن

 

زنجیرتان را در زمانش تعویض کنید

اشتباه رایج : آخرین باری که زنجیر دوچرخه تان را تعویض کردید به خاطر دارید ؟ فراموش کزدن اینکه چه زمانی زنجیر دوچرخه تان را تعویض کرده اید آسان است و زمانی به این موضوع پی میبرید که حلقه های زنجیر ساییده شده اند .

راه حل : زنجیر خود را بیشتر از آنچه فکر میکنید باید تعویض کنید . به طور معمول باید هر 3000 کیلومتر آن را تعویض کنید . یک چک کننده زنجیر بخرید و زنجیر خود را مرتب چک کنید و هیچ نگرانی بابت قیمت آن نداشته باشید چرا که زنجیر نسبتا ارزان است .

هرچه قطعات شما از رده بالاتری برخوردار باشند ، تعویض زنجیر اهمیت بیشتری پیدا میکند . پس بهتر است برای تعویض زنجیر هشتاد هزارتومان بپردازید تا اینکه برای خودروی دوچرخه تان 1 میلیون تومان هزینه کنید .

یکی از راه حل های طلایی برای اینکه چگونه از خرابی خودروی دوچرخه خود جلوگیری کنیم تعویض به موقع زنجیر است .

تاخیر پس از سواری های بارانی

تاخیر پس از سواری های بارانی

اشتباه رایج : اگر از آن دسته افرادی هستید که بعد از سواری در یک روز بارانی ، دوچرخه را به حال خودش رها میکنید تا یک دوش آب گرم بگیرید و خودتان را گرم کنید ، باید بگوییم که اشتباه بزرگی میکنید .

وقتی که در هوای بارانی رکاب میزنید ، روان کننده از زنجیرتان خارج شده و باعث میشود تا بیشتر مستعد زنگ زدگی شود . همین موضوع باعث میشود تا آسیب زیادی به خودروی دوچرخه تان وارد شود .

راه حل : زنجیر خود را از روی کاست جدا کنید و تا جایی که میتوانید آن را با پارچه خشک کنید و گوشه ای بگذارید تا به طور کامل خشک شود .

بعد از اینکه زنجیر به طور کامل خشک شد آن را روغن کاری کنید و دوباره با پارچه بخش های اضافی روغن را پاک کنید .

روغن کاری مناسب زنجیر یکی دیگر از ترفند های چگونه از خرابی خودروی دوچرخه جلوگیری کنیم است .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.