افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

چرا پرندگان مهاجرت می کنند؟ محققان فرضیه های طولانی مدت را زیر سوال می برند

  • کد خبر : 412548
چرا پرندگان مهاجرت می کنند؟ محققان فرضیه های طولانی مدت را زیر سوال می برند

مهاجرت پرندگان یکی از پدیده های شگفت انگیز دنیای طبیعی است که همواره مورد توجه دانشمندان و علاقه مندان به طبیعت بوده است. بر اساس تحقیقات جدید، این فرضیه دیرینه مبنی بر اینکه پرندگان با مهاجرت به مناطق گرمتر در زمستان در انرژی صرفه جویی می کنند، مورد تردید قرار گرفته است. این مقاله به […]

مهاجرت پرندگان یکی از پدیده های شگفت انگیز دنیای طبیعی است که همواره مورد توجه دانشمندان و علاقه مندان به طبیعت بوده است. بر اساس تحقیقات جدید، این فرضیه دیرینه مبنی بر اینکه پرندگان با مهاجرت به مناطق گرمتر در زمستان در انرژی صرفه جویی می کنند، مورد تردید قرار گرفته است. این مقاله به بررسی جزئیات این تحقیق و پیامدهای آن برای درک ما از رفتار پرنده می پردازد. با دی جی همراه باشید.

تحقیقات اخیر با استفاده از دستگاه‌های حسگر کوچک و پیچیده، بینش منحصر به فردی را در مورد پیامدهای فیزیولوژیکی مهاجرت پرندگان ارائه می‌کند. برای اولین بار، دانشمندان توانستند به طور مداوم ضربان قلب و دمای بدن شنل های سیاه را در طول دوره مهاجرت خود ردیابی کنند. این اندازه گیری ها هر 30 دقیقه از پاییز تا بهار انجام شد و داده های ارزشمندی جمع آوری شد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که پرندگان در واقع هیچ مزیت انرژی کلی از مهاجرت به مناطق گرمتر به دست نمی آورند! نیلز لینک، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه و محقق در موسسه ماکس پلانک برای رفتار حیوانات، گفت:

ما هرگز انتظار نداشتیم کشف کنیم که پرندگان از فرار به مناطق گرمتر هیچ مزیت انرژی کلی کسب نمی کنند.

محققان حدود یک میلیون قطعه داده را با قرار دادن حسگرهای پیشرفته در بدن 120 پرنده سیاه توکا در جنوب آلمان جمع آوری کردند. برخی از این پرندگان به اسپانیا و فرانسه مهاجرت می کنند، در حالی که برخی دیگر به طور دائم در همان منطقه باقی می مانند.

یکی از یافته های شگفت انگیز این مطالعه این بود که پرندگان مهاجر از استراتژی جدیدی برای صرفه جویی در انرژی استفاده می کنند: آنها متابولیسم خود را با “کاهش دمای مرکزی بدن خود” سه هفته قبل از عزیمت کاهش می دهند. اما این آمادگی برای مهاجرت در نهایت منجر به صرفه جویی کلی انرژی در طول اقامت آنها در مناطق گرمتر نمی شود.

اسکات یانکو، نویسنده ارشد دیگر این مطالعه از مرکز ییل برای تنوع زیستی و تغییرات جهانی، در بیانیه ای گفت.

مدل‌سازی انرژی که ما در این مطالعه انجام دادیم پیش‌بینی کرد که مهاجرت باید به وضوح منجر به مازاد انرژی شود، زیرا حفظ دمای بدن در آب و هوای معتدل‌تر بسیار آسان‌تر است.

در پاسخ به این تضاد، دانشمندان این فرضیه را مطرح کرده‌اند که برخی چالش‌های پنهان ممکن است هرگونه مزیت حرارتی حاصل از زندگی در آب‌وهوای گرم‌تر را خنثی کند. یانکو به نیوزویک گفت:

آنها (پرندگان مهاجر) ممکن است مجبور شوند برای بدست آوردن همان مقدار غذا در منطقه گرم تری سفر کنند، یا ممکن است توسط شکارچیان تعقیب شوند که همه اینها به انرژی بیشتری نیاز دارند.

پرندگان مهاجر

وی همچنین توضیح داد که این تغییر می تواند مزایای باروری داشته باشد حتی اگر مزایای صرفه جویی در انرژی نداشته باشد. به گفته این محقق:

شاید از صرفه جویی در انرژی برای تولید مثل استفاده می کنند. این می تواند منجر به تولید تخم مرغ های بزرگتر یا با کیفیت بالاتر شود.

پیامدهای این مطالعه فراتر از درک رفتار پرنده است. یسکو پارتکه، نویسنده اصلی و رهبر گروه تحقیقاتی موسسه پلانک، که مهاجرت توکوای سیاه را برای دو دهه مطالعه کرده است، در بیانیه ای گفت:

درک زیربنای فیزیولوژیکی مهاجرت به ما امکان می دهد بهتر پیش بینی کنیم که کدام گونه ممکن است سازگار شود، کدام گونه ممکن است الگوهای مهاجرت خود را تغییر دهد و کدام گونه ممکن است در معرض خطر بیشتری باشد.

در نهایت، این تحقیق نه تنها فرضیه‌های قدیمی را به چالش می‌کشد، بلکه به ما کمک می‌کند تا بهتر درک کنیم که چگونه تغییرات آب و هوایی ممکن است بر رفتار پرندگان تأثیر بگذارد و نیازهای اکولوژیکی آنها را تغییر دهد. این اطلاعات می تواند به حفاظت و مدیریت بهینه گونه های مختلف کمک کند و به ما در مقابله با چالش های آینده کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.