افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

تاکید مدیران ارشد دولتی بر توسعه بازار سرمایه

  • کد خبر : 412459
تاکید مدیران ارشد دولتی بر توسعه بازار سرمایه

به گزارش بازار، از بازار سرمایه ایران، «حجتله سعیدی» امروز (دوشنبه) در گردهمایی مدیران ارشد بورس با اشاره به محدودیت تاثیر ریسک های سیستماتیک بر بازار سرمایه، توضیح داد: در دوره های مختلف شاهد بوده ایم که حتی در بدترین شرایط شرکت‌ها و صنایع تولیدی و خدماتی فعال بوده‌اند، بنابراین اگرچه مراقب بازار هستیم، اما […]

به گزارش بازار، از بازار سرمایه ایران، «حجتله سعیدی» امروز (دوشنبه) در گردهمایی مدیران ارشد بورس با اشاره به محدودیت تاثیر ریسک های سیستماتیک بر بازار سرمایه، توضیح داد: در دوره های مختلف شاهد بوده ایم که حتی در بدترین شرایط شرکت‌ها و صنایع تولیدی و خدماتی فعال بوده‌اند، بنابراین اگرچه مراقب بازار هستیم، اما نباید به نگرانی دامن بزنیم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اقدامات انجام شده برای صیانت از بازار سرمایه گفت: از هفته گذشته جلساتی را به همین منظور برگزار کردیم تا با آرامش در مورد چگونگی حفظ ثبات بازار تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به ضرب المثلی معروف از فرهنگ ایرانی افزود: بازار سرمایه و حتی شرکت ها نباید با چاقو سرد و با کشمش گرم شود، به خصوص در بورس که اطلاعات کاملا شفاف و در دسترس است، نباید بیش از حد واکنش نشان دهند.

سعیدی با اشاره به محتوای جلسات برگزار شده در روزهای اخیر اعلام کرد: در جلسه روز پنجشنبه مسائل اساسی بازار را بررسی و راهکارهایی را در قالب چند بند طراحی کردیم. پس از آن، در جلسه صبح شنبه، همان سوالات را از ناشران بزرگ مطرح کردیم.

وی همچنین از همکاری و موافقت مدیران ارشد دولت با توسعه بازار سرمایه خبر داد و تاکید کرد: یکشنبه هفته گذشته جلسه ای با حضور رئیس جمهور برگزار شد که هم وزیر اقتصاد و هم مشاور عالی . رئیس جمهور نمونه های مفصلی از مسائل بازار و صنعت بیان کرد و رئیس جمهور دستورات خوبی برای حل مشکلات بیان داشتند.

این مقام مسئول با اشاره به جلسه مشترک دیشب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در قالب جلسات مشترک با کمیسیون های ذیربط شورای اسلامی در حال پیگیری مسائل بودجه هستیم و نمایندگان مجلس نیز بسیار درگیر این موضوع هستند. این زمینه

لزوم رفع موانع توسعه صنایع و بازار سرمایه در زمینه عدم تعادل انرژی.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به لزوم رفع موانع توسعه صنایع و بازار سرمایه در زمینه عدم تعادل انرژی به ویژه کمبود گاز در فصل زمستان، تصریح کرد: بحث گاز صنعتی قطعی را ادامه خواهیم داد. از این به بعد در زمستان.” برای این منظور با نهادهای مسئول مذاکره کرده ایم. همچنین باید از صنایعی که به دلیل عدم تعادل انرژی با مشکل مواجه هستند بازدید و در مذاکرات با وزارت نفت و امنیت تا حد امکان مشکلات آنها را پیگیری و برطرف کنیم.

وی از فعالان بازار سرمایه و ناشران بزرگ خواست با توجه به برنامه ریزی سازمان بورس برای پذیرش و عرضه در بازار صنایع بزرگ فعال در اقتصاد ایران، اقدامات بیشتری برای توسعه فعالیت های خود انجام دهند.

بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه مدیران ارشد مؤسسات مالی و ناشران بازار سرمایه به بیان نگرانی‌های خود پرداختند و با وجود حمایت از برنامه‌های سازمان بورس، پیشنهاداتی برای بهبود شرایط بازار ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.