افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

پهلوگیری 11 شناور و تخلیه بیش از 546 هزار تن محصولات اساسی در بندر شهید رجایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 412425
پهلوگیری 11 شناور و تخلیه بیش از 546 هزار تن محصولات اساسی در بندر شهید رجایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس نژاد اظهار داشت: با پهلوگیری یک فروند کشتی ۷۰ هزار تنی کنجاله سویا در اسکله شماره ۱۵ بندر شهید رجایی، تخلیه و بارگیری محموله از این کشتی آغاز شد. وی ادامه داد: با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک استان، محموله […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس نژاد اظهار داشت: با پهلوگیری یک فروند کشتی ۷۰ هزار تنی کنجاله سویا در اسکله شماره ۱۵ بندر شهید رجایی، تخلیه و بارگیری محموله از این کشتی آغاز شد.

وی ادامه داد: با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک استان، محموله مذکور در حال تخلیه و ارسال به سراسر کشور است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به تخلیه 131.46 تن کنجاله سویا از ابتدای سال جاری تاکنون، پیش بینی کرد که عملیات تخلیه این شناور 70 هزار تنی در هفته آینده به پایان برسد.

عباس نژاد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 فروند شناور حامل 546 هزار و 264 تن کالا وارد اسکله های بندر شهید رجایی شدند. بهره وری بیشتر آنها مربوط به بهره وری سه واگن گندم تناژ 222 هزار و 31 تن بود.

وی افزود: همچنین در این مدت دو فروند شناور حامل 86 هزار و 988 تن نفت در اسکله های اختصاصی بندر شهید رجایی برای کالا تخلیه شد.

به گفته مدیر کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان؛ در حال حاضر کشتی حامل 15000 تن برنج نیز در لنگرگاه بندرعباس پارک شده است. بهره وری و مرخص می شود.

باید گفت؛ بندر شهید رجایی یکی از مهمترین مبادی ورودی کالاهای اساسی کشور محسوب می شود که دارای 18 انبار سرپوشیده به مساحت 130 هزار متر مربع با ظرفیت بیش از 350 هزار تن، 6 اسکله برای کالا می باشد. پایه، ظرفیت 100 هزار تن انواع کالای فله خشک، 90000 متر مربع اسکله و همچنین تعداد سه پایانه ذخیره سازی دانه های روغنی خوراکی به ظرفیت 370000 تن.

این بندر با ظرفیت 100 میلیون تن کالای فله و 7.5 میلیون تن کالای کانتینری دارای بزرگترین و پیشرفته ترین پایانه های کانتینری کشور و حجم وسیعی از عملیات جابجایی کالا به ویژه محصولات فولادی است. فله خشک (غلات)، فرآورده های مایع فله (روغن های خوراکی) و فرآورده های نفت خام در این بندر انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412425

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.