افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

رویداد هنری «رویش» برندگان خود را شناخت

  • کد خبر : 412400
رویداد هنری «رویش» برندگان خود را شناخت

احسان آهنگر با تاکید بر نقش هنرهای نمایشی در جریان سازی فرهنگی گفت: انتقال مفاهیم به بهترین نحو با استفاده از هنرهای نمایشی انجام می شود. امروزه تئاتر به عنوان بستری برای همبستگی در جامعه و تقویت ارتباطات اجتماعی شناخته می شود و نباید به راحتی از کنار آن گذشت. آهنگر افزود: هدف از برگزاری […]

احسان آهنگر با تاکید بر نقش هنرهای نمایشی در جریان سازی فرهنگی گفت: انتقال مفاهیم به بهترین نحو با استفاده از هنرهای نمایشی انجام می شود. امروزه تئاتر به عنوان بستری برای همبستگی در جامعه و تقویت ارتباطات اجتماعی شناخته می شود و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

آهنگر افزود: هدف از برگزاری این رویداد تقویت همبستگی اجتماعی، کشف استعدادها، اعتلای هنر، توجه ویژه به آسیب های اجتماعی و مانند آن است.

وی با تاکید بر لزوم همبستگی دستگاه های فرهنگی در این زمینه گفت: همبستگی جامعه و دستگاه های فرهنگی نقش مهمی در کاهش مخاطرات اجتماعی و مدیریت بحران های اجتماعی دارد که نیازمند تقویت زیرساخت ها، به روز رسانی و استفاده از توانمندی های استان است.

آهنگر خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم شکاف نسلی در عرصه نمایش وجود داشته باشد و با ایجاد پیوند بین نسل قدیم و جدید از این شکاف جلوگیری کنیم و شکاف بین جوان و پیر را کاهش دهیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز در این مراسم گفت: این طرح برای اولین بار در استان مازندران اجرا شد و سرآغازی برای رویدادهای موثر و گسترده تر خواهد بود.

محمدتقی روحی افزود: این رویداد به پاس نام شهید آوینی مورد حمایت و اجرای عمومی قرار می گیرد و نتیجه آن را در سی و ششمین جشنواره تئاتر استان خواهیم دید.

دبیر رویداد رویش همچنین با بیان اینکه 25 نمایش در این رویداد شرکت کردند، گفت: از بین 25 اثر ارسالی، 8 نمایش انتخاب شد و در نهایت 4 نمایش خیابانی و 3 نمایش صحنه ای به مرحله نهایی راه یافتند.

هادی اصغری بیان کرد: در رویکردی جدید با همکاری انجمن نمایش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آثاری که به مرحله نهایی راه یافتند از حمایت مالی و مشاوره ای برخوردار شدند.

وی در خصوص روند اجرای این رویداد و حمایت از برگزیدگان گفت: پس از اعلام فراخوان استانی و انتخاب نهایی، با بهره گیری از ظرفیت استان برای رشد و توسعه هنر و فرهنگ در استان راه اندازی شد. دستور کار

اصغری ادامه داد: اساتید این حوزه 10 جلسه مشاوره فنی و تخصصی به منتخبان ارائه کردند. بر اساس این یادداشت، با حمایت مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد، آثار تولیدی از نمایش به تئاتر تبدیل و در مدت 20 روز به مدت 7 تا 10 شب اجرا شد.

اصغری در خصوص اهداف برگزاری این رویداد گفت: سبک زندگی ایرانی-اسلامی، فضای مجازی و مواردی از این دست از اهداف برگزاری امسال است و امیدواریم آثار برگزیده به جشنواره های منطقه ای و فجر برسد.

به گزارش ایسنا، نمایش های «گذر از مه» به کارگردانی مسلم خردمند، «لالایی برای بیداری» هنرمند روشندل حسین غلامی، نمایش «بازگشت» منیژه معصومی، نمایش عروسکی «عاشورا» رجبعلی فلاح، نمایش خیابانی. «رسول ترک» ساخته علی عظیمی، نمایش خیابانی «ماهی قرمز» به کارگردانی مارال نطقی و نمایش «سایتوتک» ساخته یلداسادات یاوی به عنوان برگزیدگان این رویداد انتخاب شدند.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.