افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

فعالیت 104000 تعاونی و ایجاد 1900000 شغل

  • کد خبر : 412354
فعالیت 104000 تعاونی و ایجاد 1900000 شغل

به گزارش بازار، «بهمن عبداللهی» در نشست با اعضای کمیسیون ویژه جهش و اعتلای تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، اظهار داشت: بیش از 52 درصد تعاونی ها در حوزه تولیدی فعالیت می کنند. و در معدن، پتروشیمی، فولاد، آموزش، گردشگری و سایر بخش های اقتصادی کشور نیز شاهد فعالیت تعاونی […]

به گزارش بازار، «بهمن عبداللهی» در نشست با اعضای کمیسیون ویژه جهش و اعتلای تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، اظهار داشت: بیش از 52 درصد تعاونی ها در حوزه تولیدی فعالیت می کنند. و در معدن، پتروشیمی، فولاد، آموزش، گردشگری و سایر بخش های اقتصادی کشور نیز شاهد فعالیت تعاونی ها هستند.

بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی 50 درصد محصولات کشاورزی در تعاونی ها تولید می شود، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود که مشارکت تعاونی ها در اقتصاد ملی به 25 درصد برسد اما اکنون ما با این رقم فاصله زیادی داریم و مشارکت ما 6 درصد است.

رئیس اتاق تعاون تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث شد در این بند به هدف مورد نظر نرسیدیم، عدم نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی بود که به همین دلیل بخش زیادی از این قانون اجرا نشد. . . یکی از مواردی که همیشه از آن گلایه داریم این است که قوانین خوبی در حوزه تعاونی ها تصویب شده اما نظارتی بر اجرای آن ها وجود ندارد و به همین دلیل اجرا نشد.

وی تاکید کرد: سند توسعه تعاون باید به عنوان نقشه راه تعاونی ها تصویب شود. این سند در اواخر دولت دهم تدوین و تصویب شد، اما بعداً با اقدامات انجام شده در سال های قبل، همین دولت متوقف شد. این سند پس از مدت ها ابلاغ شد. خواسته ما از کمیسیون دو چیز است اولاً به عنوان کمیسیون تسریع در تولید باید به توسعه تعاونی ها کمک کند که بخش مهمی از آن اجرای مفاد سند توسعه تعاون است.

عبدالهی افزود: موضوع دیگر مربوط به تامین مالی است; اقتصاد ما به گونه‌ای است که بانک‌ها مسئولیت تامین مالی بنگاه‌ها را دارند، بانک عامل ما کوچک‌ترین بانک دولتی است که سرمایه کمی دارد و به دلیل فعالیت در سایر بخش‌ها نمی‌تواند به درستی در حوزه تعاونی فعالیت کند.

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید کرد: صندوق ضمانت مربوط به اتاق تعاون ایران 200 همات سرمایه دارد که نمی تواند کمکی به این مبلغ کند، بنابراین با ظرفیت فعلی امکان توسعه این بخش با توجه به شرایط موجود نیست. کل اهداف

وی تاکید کرد: از سال 2018 آزادسازی تعاونی ها آغاز شده است حقوق صاحبان سهام این موضوع از ابتدا به محل مناقشه تبدیل شده است، 40 شرکت از بزرگترین شرکت های کشور در اختیار سهام قرار دارند و آخرین آمارها نشان می دهد که کل پرتفوی این سهام 700 است در حالی که بیش از پنج سال از آزادسازی می گذرد. سهام سرمایه، اما انتقال مشخص نشده است.

عبدالهی مدعی شد که سود سهام عدالت 85 همات بوده که به اعتقاد من اکنون این سود از سوی دولت کردستان به 120 همات رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از مولفه های تضمین امنیت کشور حضور مردم در مرزهای کشور است تا زمانی که معیشت تعاونی ها بتواند حضور آنها در مرز را تضمین کند چرا که مرزنشینان به دلیل کمبود مهاجرت می کنند. از کار .

عبدالهی افزود: 6 میلیون مرزنشین عضو تعاونی های مرزی هستند که در سال های اخیر محدود شده اند و در عوض قاچاقچیان فعال شده اند، در حالی که مرزنشینان می توانند از شرق کشور برنج وارد کنند، نیازی به قاچاق نیست. این محصول دیگر با قیمت بسیار بالاتر فروخته نمی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.