افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

توانمندی ها و قابلیت های جنگنده رادارگریز F-22 Raptor / این هواپیما در کجا و با کمک چه کسانی ساخته شده است؟

  • کد خبر : 412344
توانمندی ها و قابلیت های جنگنده رادارگریز F-22 Raptor / این هواپیما در کجا و با کمک چه کسانی ساخته شده است؟

تابناک ادامه داد، گجت نیوز نوشت: جنگنده F-22 Raptor نشان دهنده اوج فناوری هواپیماهای جنگنده است. این هواپیمای پرسرعت با قابلیت های رادارگریز و رادارگریز به بهترین جنگنده در خدمت ارتش ایالات متحده تبدیل شده است. F-Raptor می تواند با سرعت بیش از 1500 مایل در ساعت، دو برابر سرعت صوت، پرواز کند و به […]

تابناک ادامه داد، گجت نیوز نوشت: جنگنده F-22 Raptor نشان دهنده اوج فناوری هواپیماهای جنگنده است. این هواپیمای پرسرعت با قابلیت های رادارگریز و رادارگریز به بهترین جنگنده در خدمت ارتش ایالات متحده تبدیل شده است.

F-Raptor می تواند با سرعت بیش از 1500 مایل در ساعت، دو برابر سرعت صوت، پرواز کند و به لطف موتورهای قدرتمند خود، 70000 پوند نیروی رانش تولید می کند.

محل جت جنگنده F-22 Raptor و سازندگان آن.

اگرچه F-22 Raptor از سال 2005 وارد خدمت شده است، اما به گفته نیروی هوایی آمریکا، نمی توان آن را با هیچ جنگنده دیگری در جهان مقایسه کرد. در حالی که

پرچمدار جنگنده رادارگریز، F-35 Lightning 2، به نیروهای هوایی و دریایی در سراسر جهان تحویل داده شده است، اما F-22 Raptor در ایالات متحده باقی مانده است.

تنها نظامی که از این جنگنده استفاده می کند آمریکاست و با توجه به اینکه تولید آن در سال 2012 به پایان رسیده، بعید است در آینده نزدیک در اختیار سایر کشورها قرار گیرد. تنها 195 فروند از F-22 Raptor تاکنون ساخته شده است و از آنجایی که در مقایسه با F-35 تعداد بسیار کمی از آنها تحویل داده شده است، ارزش این را دارد که ببینیم چه کسی و در کجا آنها را ساخته است.

همکاری شرکت های مختلف برای تولید جنگنده.

Stealth and Stealth Fighter تنها ارتشی که از این هواپیمای جنگی استفاده می کند، آمریکا است و با توجه به اینکه تولید آن در سال 2012 به پایان رسیده، بعید است در کوتاه مدت در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

جنگنده رادارگریز و رادارگریز F-22 Raptor توسط لاکهید مارتین و با کمک دو شرکت معروف بوئینگ و پرت اند ویتنی ساخته شد. البته این جت جنگنده نسل پنجم در یک کارخانه تولید نشده و نمونه تولید آن حاصل تلاش چندین کارخانه مختلف است.

جنگنده F-22 Raptor توسط لاکهید مارتین و با کمک دو شرکت معروف بوئینگ و پرت اند ویتنی ساخته شد. البته این جت جنگنده نسل پنجم در یک کارخانه تولید نشده و نمونه تولید آن حاصل تلاش چندین کارخانه مختلف است.

زادگاه اصلی جنگنده F-22 رپتور ماریتا در جورجیا است و از همین محل بود که جنگنده های آماده شده به ارتش آمریکا تحویل داده شد. و بدنه و بال های عقب این هواپیما توسط بوئینگ ساخته شده است.

از مجموع 195 رپتوری که کارخانه لاکهید مارتین را به مقصد ارتش ایالات متحده ترک کردند، 183 مورد وارد خدمت شدند. اگرچه F-22 Raptor هیچ پیروزی رزمی در برابر هواپیماهای سرنشین دار دشمن ثبت نکرده است، اما سال گذشته برای اولین بار موفق شد یک بالن جاسوسی بدون سرنشین چینی را رهگیری و منهدم کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.