افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

برق نیروگاه های تجدیدپذیر با قیمتی 10 برابری از مشترکان خریداری می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 412294
برق نیروگاه های تجدیدپذیر با قیمتی 10 برابری از مشترکان خریداری می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به پیش بینی پرداخت مابه التفاوت قیمت فروش اجباری و بهای تمام شده برق در قانون بودجه گفت: از این نظر صنعت برق بیش از 100 میلیارد تومب تقاضا دارد که در صورت پرداخت جریان نقدی مطالبات، تراز مالی صنعت برق بهبود […]

به گزارش خبرگزاری مهر ، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به پیش بینی پرداخت مابه التفاوت قیمت فروش اجباری و بهای تمام شده برق در قانون بودجه گفت: از این نظر صنعت برق بیش از 100 میلیارد تومب تقاضا دارد که در صورت پرداخت جریان نقدی مطالبات، تراز مالی صنعت برق بهبود یافته و در عین حال جذابیت سرمایه گذاری افزایش یافته، واگذاری صنعت برق به پیمانکاران و تولید کنندگان نیز کاهش یافته است.

V نارضایتی وی اقتصاد را یکی از موضوعات اصلی صنعت برق برشمرد و افزود: با توجه به رشد کم سابقه (8.7 درصد) تقاضای برق در پیک امسال، تشدید شده و وزارت نیرو و شرکت توانیر همزمان با توسعه سرمایه گذاری در بخش تولیدی و به ویژه در انرژی های تجدیدپذیر با هدف بهینه سازی و مدیریت مصرف برق به منظور کاهش شدت عدم تعادل است.

مدیرعامل توانیر با اشاره به راه اندازی تابلوی برق سبز در بورس انرژی افزود: میانگین قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر در این بازار 3000 تومان در هر کیلووات ساعت، ده برابر میانگین قیمت فروش برق به مشتریان است. ، و جذابیت خوبی است که برای سرمایه گذاری در این زمینه ایجاد کرده است.

وی از راه اندازی بازار آزاد برق در سال جاری خبر داد تا مشترکین با مصرف بالاتر از نمونه در بخش خانگی و تجاری و همچنین صنایعی که موفق به ساخت نیروگاه نشده اند بتوانند برق را تامین کنند. آنها به این بازار نیاز دارند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال پیش بینی کرد که این بازار تا 2 یا 3 سال آینده به قیمت واقعی برسد که جذابیت های لازم را برای سرمایه گذاران حوزه برق فراهم می کند.

رجبی مشهدی همچنین راه اندازی تخته سنگ در بورس انرژی برای تامین برق کاملاً پایدار به ویژه برای مشترکین صنعتی را از دیگر برنامه ها برشمرد که باعث جذابیت سرمایه گذاری در زمینه بهینه سازی مصرف برق می شود و علاوه بر این، انتظار می رود سرمایه گذاران نیز در این زمینه موثر واقع شوند. امکان دریافت پاداش پس انداز، از محل تعویض لامپ های کم مصرف و کاهش هزینه روشنایی معابر یک شهر، استفاده از برق صرفه جویی شده در حوزه صنعت و یا تولید ارز مجاز.

مدیرعامل توانیر در پایان به مشترکان پرمصرف توصیه کرد برای تامین نیاز برق خود از نیروگاه های خورشیدی یا ذخیره انرژی و طرح های بهینه سازی مصرف استفاده کنند در غیر این صورت در سال آینده با محدودیت مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.