افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

بیشتر مراقب چشمان خود باشید.

  • کد خبر : 412272
بیشتر مراقب چشمان خود باشید.

آفتاب نیوز: همانطور که می دانید احساس خشکی چشم ها باعث تحریک آنها می شود و یکی از دلایل خشکی چشم خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش است. با خیره شدن به صفحه نمایش، چشمان ما مجبور به تمرکز بر روی تصاویر نور مصنوعی می شوند و باعث خستگی چشم می شوند. باید بیشتر […]

آفتاب نیوز:

همانطور که می دانید احساس خشکی چشم ها باعث تحریک آنها می شود و یکی از دلایل خشکی چشم خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش است. با خیره شدن به صفحه نمایش، چشمان ما مجبور به تمرکز بر روی تصاویر نور مصنوعی می شوند و باعث خستگی چشم می شوند.

باید بیشتر مراقب چشمان خود باشید، به خصوص افرادی که با کامپیوتر کار می کنند و در تمام ساعات کاری خود به مانیتور نگاه می کنند. این افراد معمولاً هشت ساعت در روز به کامپیوتر نگاه می کنند. البته لازم به ذکر است که به طور متوسط ​​هر فرد در طول روز 2 ساعت به تلفن همراه خود خیره می شود که مجموع این دو ساعت با آن 8 ساعت به 10 ساعت تبدیل می شود. البته این حداقل زمانی است که یک فرد به صفحه نمایش خیره می شود و اگر زمان واقعی از این مقدار بیشتر نباشد کمتر هم نمی شود.

شاید تکنولوژی های امروزی، تغییر سبک زندگی و تغییرات شغلی مردم را شیک پوش کرده است.

به صفحه کامپیوتر، گوشی یا تبلت نگاه کنید. این خیره شدن طولانی مدت باعث مشکلاتی مانند بینایی تونلی، سوزش چشم ها و خواب آلودگی در چشم می شود.

گاهی چشم نیاز به توجه بیشتری دارد.

معمولاً افراد به محض احساس خستگی یا تحریک، شروع به مالیدن چشم های خود می کنند. در واقع، این مالش می تواند برای لحظه ای چشم ما را تسکین دهد، اما می تواند مشکلات جدی تری ایجاد کند.

بد نیست بدانید که اگر چشم های ما تحریک شده و خارش دارند، احتمالا خشک هستند یا چیزی در چشمان ما وجود دارد که نباید در چشم ما باشد. چیزهایی مانند ذرات موجود در هوا.

صدمات ناشی از مالش چشم

همانطور که گفته شد، مالیدن چشم ها برای رهایی از سوزش یا خارش می تواند آسیب جدی به چشم شما وارد کند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

1- خاراندن قرنیه

گاهی به دلیل وجود چیزهایی در داخل چشم، احساس خارش یا سوزش در چشم می کنیم. با مالیدن چشم ها در واقع ذراتی را که در چشمانمان هستند داخل چشممان می گذاریم و با آن ذرات چشم هایمان را می خراشیم.

۲- تیرگی دور چشم

به خاطر داشته باشید که سیاهی دور چشم ناشی از کم خوابی نیست. در واقع این اتفاق در نتیجه آسیب به رگ های خونی کوچک اطراف چشم می افتد. این معمولاً به طور ناخودآگاه با مالیدن چشمانمان هنگام خواب اتفاق می افتد.

3- خارش و عفونت شدیدتر

افراد اغلب با انگشتان خود چشمان خود را لمس می کنند و می مالند و از هیچ وسیله بهداشتی برای این کار استفاده نمی کنند. لازم است بدانیم که باکتری های ما دائماً انگشتان ما را حرکت می دهند. با مالیدن چشم ها با دست، باعث ورود این باکتری ها به چشم می شویم. وقتی این باکتری ها وارد چشم ما می شوند، باید برای بیماری هایی مانند عفونت چشم، ملتحمه یا قرمزی چشم و سایر عفونت ها آماده باشیم. حال، اگر چشم‌های خود را با مالیدن آن‌ها خراش دهید، باید منتظر آسیب‌های طولانی‌مدت جدی‌تری مانند کاهش یا حتی از دست دادن بینایی باشید.

نکته بسیار مهم این است که بدانیم با مالیدن چشمانمان لذت لحظه ای یا رهایی از خستگی می گیریم که می تواند نتایج بسیار بدی داشته باشد. با این تفاسیر بهتر است خارش و سوزش چشم را تحمل کنیم و تسلیم بیمار شدن چشممان نشویم. نکته جالب دیگر این است که مالش باعث می شود بدن انسان هیستامین بیشتری ترشح کند که به نوبه خود باعث افزایش خارش می شود.

چرا چشمانمان را می مالیم؟

گاهی اوقات به دلیل خارش، سوزش، خستگی یا دلایل دیگر شروع به مالیدن چشم های خود می کنیم. این موارد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش

گاهی اوقات شرایط کاری ما را مجبور می کند که مدت طولانی به صفحه نمایش نگاه کنیم و برخی افراد چاره ای جز این ندارند. نور ساطع شده از مانیتورها باعث فشار و خشکی چشم می شود.

استفاده از لنزهای تماسی

بسیاری از افراد به جای عینک به لنزهای تماسی روی می آورند. یکی از معایب استفاده از لنزهای تماسی این است که از رسیدن اکسیژن لازم به چشم جلوگیری می کند. علاوه بر این، زمانی که این افراد چشم های خود را می مالند، در واقع جسم خارجی بزرگی را روی قرنیه می مالند که باعث خراش آن و زمینه برای عفونت می شود.

تحریک کننده های روزانه

گاهی اوقات علت خارش و سوزش چشم می تواند آلرژی، خستگی یا بسیاری موارد دیگر باشد. البته طبیعی است که هر از گاهی ناخودآگاه چشمان خود را برای رفع خارش و سوزش مالش دهیم، اما باید سعی کنیم به طور کلی از آن اجتناب کنیم.

اگر می خواهید چشمان خوبی داشته باشید، آنها را لمس نکنید.

اگر می خواهیم چشمانی سالم و قوی داشته باشیم باید از دست زدن به آنها خودداری کنیم. اما شاید تعجب کنید که در صورت بروز حساسیت، سوزش یا خارش چشم چه کنیم؟

قطره چشم مرطوب کننده

این قطره ها می توانند چشم ما را از خشکی نجات دهند و همچنین با شستن آنها می توانیم چیزهایی را که وارد چشم مان شده است از بین ببریم.

نوار بهداشتی همراه داشته باشید

حتی الامکان نباید به چشمان خود دست بزنیم. اما اگر واقعاً به این کار نیاز داریم، نباید از دست خود برای این کار استفاده کنیم. برای این کار می توانیم از دستمال های بهداشتی و تمیز استفاده کنیم. به یاد داشته باشید که روی دستان ما باکتری های زیادی وجود دارد و نباید آنها را وارد چشم خود کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.