افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

کسب مدال برنز مسابقات بین المللی 2024 اعضای فدراسیون توسط مخترع ایرانی

  • کد خبر : 412179
کسب مدال برنز مسابقات بین المللی 2024 اعضای فدراسیون توسط مخترع ایرانی

در جریان چهارمین مسابقه بین المللی اختراعات و نوآوری های دارندگان عناوین INV فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) که از 26 تا 28 آگوست 1403 (16 تا 18 مرداد 2024) برگزار شد، مهشید خرمیان، مخترع جوان ایرانی و محققی با ارائه اختراع پیشگامانه در زمینه طراحی نانوساختار سولفید کادمیوم موفق به کسب مدال برنز شد. […]

در جریان چهارمین مسابقه بین المللی اختراعات و نوآوری های دارندگان عناوین INV فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) که از 26 تا 28 آگوست 1403 (16 تا 18 مرداد 2024) برگزار شد، مهشید خرمیان، مخترع جوان ایرانی و محققی با ارائه اختراع پیشگامانه در زمینه طراحی نانوساختار سولفید کادمیوم موفق به کسب مدال برنز شد.

اختراع مشهد خرمیان، نانوساختارهای سولفید کادمیوم است که به دلیل خواص نوری و الکتریکی منحصر به فرد خود، به طور خاص برای استفاده در حسگرهای نور فرابنفش طراحی شده اند. این حسگرها می توانند شعله های آتش را با دقت بالایی تشخیص دهند و بنابراین نقش مهمی در سیستم های اطفاء حریق دارند.

طراحی این نانوساختارها به گونه ای است که سطح بیشتری از تعامل با نور را فراهم می کند که منجر به افزایش حساسیت و دقت سنسورها می شود و با توجه به خطرات آتش سوزی، تشخیص به موقع شعله باعث صرفه جویی می شود. زندگی و خواص. .

البته لازم به ذکر است که استفاده از سولفید کادمیوم به عنوان ماده اصلی، به دلیل خواص نوری عالی، به بهبود عملکرد سنسورها نیز کمک می کند.

اختراع و نوآوری مهشید خرمیان را می توان گامی مهم در جهت پیشرفت فناوری های آتش نشانی و ایمنی آتش نشانی دانست.

با استفاده از این نانوساختارها می توان حسگرهای دقیق و قابل اعتمادی طراحی کرد که در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی، صنایع شیمیایی و نفت قابل استفاده باشد و به کاهش خطرات آتش سوزی کمک کند.

بیوگرافی مهشید خرمیان مخترع و محقق جوان ایرانی

من مهشید خرمیان متولد 3 اردیبهشت 1368 در شهر تهران هستم. راهنمای شما داخل هستید مدرسه شهید سرگرد بابایی به راهنمایی همسرش مرحومه صدیقه حکمت و تحصیلات متوسطه او در دبیرستان علامه حلی در زمینه ریاضی من تمام کردم.

پس از قبولی در کنکور و قبولی در دانشگاه گیلان، توانستم تا پایان مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی ادامه تحصیل دهم. پاونامه من با موضوع تولید نانو ذرات پزشکی را با نمره 19.5 تمام می کنم.

بعد از فارغ التحصیلیوبهو در یک شرکت خصوصی در زموخیر تولید مواد و تجهیزات. آتش نشانو مشغول کار کردن من شدم و همیشه در ارتباط بودم و تحقیقاتم را در زمینه تولید به کار می بردم. نانو ذرات با تجهیزات امنیتی و آتش نشانی در نظر داشتم و در نهایت با تولید. نانوساختارهای سولفید کادمیوم و کاربرد آن در زمینه تشخیص حسگر نور فرابنفش برای تشخیص شعله در زمینه اطفاء حریق موفق به تحقق این امر شده است. و رکورد این اختراع در فدراسیون بین المللی انجمن ها من مخترع IFIA شدم و مدال برنز گرفتم.

با توجه به اهمیت استفاده از سنسورهای نوری یا در اصطلاح آشکارسازهای شعله که این کار را از طریق تشخیص اشعه ماوراء بنفش انجام می دهند و در بحث اطفای حریق از ساختمان های مسکونی گرفته تا صنایع اساسی مانند نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

سنتز و طبقه بندی مواد نیمه هادی مناسب برای ایجاد منطقه آشکارساز این نوع حسگرها از جمله موارد ضروری سولفید کادمیوم است که در سال های اخیر به طور قابل توجهی مورد مطالعه قرار گرفته است. مواد مهم و کاربردی، استفاده از آن در ساخت سنسورهای نوری.

نکته قابل توجه این است که با تولید نانوساختار این ماده و استفاده از آن به جای لایه نازک، قابلیت حسگری آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در نتیجه تشخیص و حساسیت حسگر نوری ساخته شده توسط نانوساختارهای آن بسیار بهتر از آن است. لایه نازک نمونه لایه

اختراع من شامل طراحی لایه جهت و مورفولوژی نانوساختارهای سولفید کادمیوم با نسبت سطح به حجم بالا توسط مهندسی سطح و کاربرد آن در ناحیه تشخیص سنسورهای نوری برای افزایش سرعت پاسخ به نور فرابنفش و در نتیجه تشخیص سریع شعله است. در زمینه اطفاء حریق

برای من که برای اولین بار فرصت حضور در این نمایشگاه را داشتم، فضای نمایشگاه بسیار پویا و هیجان انگیز بود و مخترعان و مبتکران از سراسر دنیا آثار و اختراعات خود را به نمایش گذاشتند و فرصت بسیار خوبی را برای من فراهم کرد. برای مبادله ایده ها و تجربیات بین شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان.

نکته بسیار امیدوارکننده، جهت گیری اختراعات برای تمرکز بر فناوری های جدید و نیازهای فعلی جامعه است.

اختراعات حاضر در نمایشگاه دارای کاربردهای کاربردی و تجاری بودند که می توانند به بهبود کیفیت زندگی یا افزایش کارایی در صنایع مختلف کمک کنند و هدف اصلی آنها ترویج نوآوری و پاسخگویی به نیازهای فعلی و آتی جامعه است.

علاوه بر این، فرصت ملاقات با سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ شرکت کننده در این رویداد می تواند کمک زیادی به تجاری سازی اختراعات کند و در مجموع تجربه ای غنی و آموزنده برای همه شرکت کنندگان بود و هدف اصلی من تجاری سازی محصولی است که اختراع کردم. . جذب سرمایه گذار برای گسترش فعالیت های تولیدی و ایجاد مشارکت های استراتژیک با سایر شرکت ها.

همچنین در گام بعدی قصد دارم اختراع خود را به بازارهای جدید معرفی کنم و بر بازاریابی و تبلیغات آن تمرکز کنم تا بتوانم آگاهی عمومی را نسبت به این محصول افزایش دهم، زیرا این محصول طیف وسیعی از مخاطبان از خانوارهای مسکونی گرفته تا صنایع بزرگ را دارد. . می تواند شامل شود

در پایان باید بگویم که فدراسیون بین المللی مخترعان ایفیا به عنوان یک پلتفرم ارزشمند، فرصت های منحصر به فردی را برای نمایش ایده ها و اختراعات من و دیگر مخترعان فراهم می کند و این رویداد نه تنها امکان ارتباط با مخترعان و متخصصان دیگر را ایجاد می کند، بلکه بستری برای جذب سرمایه گذاران و مشارکت های تجاری است.

همچنین نظرات و نظرات دریافتی از کارشناسان و متخصصان حاضر و ارتباطات ارزشمندی که در این مسابقات به دست آوردیم می تواند ایده های بسیار جالبی در مورد بهبود و تکامل ایده ما به ما بدهد.

از تلاش همه برگزارکنندگان این جشنواره در ایجاد چنین فضایی که تلاششان به رشد و توسعه مخترعان و شناسایی استعدادها و نوآوری ها کمک می کند، تشکر می کنم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.