افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

شطرنج در مسابقه! -تسنیم

  • کد خبر : 412082
شطرنج در مسابقه! -تسنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیمفدراسیون شطرنج یکی از فدراسیون هایی است که در دو سال اخیر شرایط خوبی نداشته و این به دلیل عدم حضور رئیس است. خرداد 1402 بود که حسن تامینی پس از سختی ها و مشکلات فراوان از ریاست این فدراسیون استعفا داد و وزارت ورزش بلافاصله شهرام عظیمی را به […]

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیمفدراسیون شطرنج یکی از فدراسیون هایی است که در دو سال اخیر شرایط خوبی نداشته و این به دلیل عدم حضور رئیس است.

خرداد 1402 بود که حسن تامینی پس از سختی ها و مشکلات فراوان از ریاست این فدراسیون استعفا داد و وزارت ورزش بلافاصله شهرام عظیمی را به عنوان سرپرست انتخاب کرد. با پایان دوره شش ماهه حضور عظیمی، شادی پردر جایگزین وی شد و همزمان با این انتصاب، ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری نیز به تعویق افتاد.

ثبت نام نامزدها با بیش از 3 ماه تاخیر در فروردین 1403 انجام شد و 15 نفر ثبت نام کردند تا فدراسیون شطرنج در یک قدمی برگزاری انتخابات باشد. همچنین در شرایطی که تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی دو بار در 28 تیر و 3 مرداد اعلام شده بود، این مجمع در هر دو تاریخ اعلام شده برگزار نشد، بنابراین همه چیز در روال نظارت باقی ماند. در نهایت محمودرضا امیاری به عنوان سرپرست جدید 30 مهرماه معرفی شد تا فدراسیون شطرنج با داشتن سرپرست هت تریک کند.

همه این تغییرات و تحولات در 500 روز گذشته و پس از استعفای حسن تفتانی رخ داده است، در حالی که هنوز مشخص نیست انتخابات شطرنج چه زمانی برگزار می شود. در حالی که تایید صلاحیت نهایی نامزدهای ریاست جمهوری در 6 تیرماه اعلام شده بود، از زمان بعدی خبری نبود.

در ماه های اخیر سید محمد شروین اسبقیان معاون مسابقات قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای وزارت ورزش و جوانان بارها درباره برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج صحبت کرده است. وی نهم مردادماه در حاشیه اجلاس سالانه فدراسیون تیروکمان گفت: احساس کردیم باید تاریخ برگزاری انتخابات شطرنج را تمدید کنیم و در نهایت با حضور آقای وزیر تاریخ جدید را اعلام کنیم.

اسبقیان نیز 16 مهرماه در مجمع سالانه فدراسیون قایقرانی گفت: باید نظارت ها را تمام کنیم. وقتی به وزارت ورزش آمدیم 18 فدراسیون مسئول بودند و اصلا خوب نبود و برنامه ریزی کردیم که انتخابات فدراسیون برگزار شود. می خواستیم انتخابات شطرنج برگزار کنیم اما گفتیم صبر کنیم شاید آقای دنیامالی ملاحظاتی داشته باشد.

یکی از آخرین اظهارنظرها در مجمع فدراسیون جانبازان و معلولان در 26 اسفند بود که معاون وزیر گفت: یکی دو روز دیگر درباره این فدراسیون تصمیم می گیریم، اول از همه باید تعیین شود. یک ناظر برای این فدراسیون تا تاریخ دقیقی برای انتخابات این فدراسیون تعیین کنیم.»

آنچه از این صحبت ها برمی آید این است که وزارت ورزش هنوز در مورد فدراسیون شطرنج به جمع بندی نرسیده است. اکنون هیچ بهانه ای برای برگزاری انتخابات وجود ندارد اما تاریخی برای این امر مشخص نشده و معلوم نیست وزارت ورزش چه برنامه ای در سر دارد.

نکته مهم این است که تیم شطرنج ایران سال گذشته قهرمان بازی های آسیایی هانگجو شد و به افتخاری بزرگ دست یافت اما این طلای ارزشمند مسئولان ورزش را متقاعد نکرد که برای فدراسیون چاره ای بیندیشند و آن را از بلاتکلیفی خارج کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.