افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

بیماری تیروئید چشمی چیست؟

  • کد خبر : 412031
بیماری تیروئید چشمی چیست؟

آفتاب نیوز: بیماری چشمی تیروئید یک اختلال در سیستم ایمنی است. سیستم ایمنی افراد مبتلا به این بیماری به درستی کار نمی کند و باعث التهاب و تورم عضلات و بافت اطراف چشم می شود. طبق WebMD، بیماری چشم تیروئید یک اختلال در سیستم ایمنی است. سیستم ایمنی افراد مبتلا به این بیماری به درستی […]

آفتاب نیوز:

بیماری چشمی تیروئید یک اختلال در سیستم ایمنی است. سیستم ایمنی افراد مبتلا به این بیماری به درستی کار نمی کند و باعث التهاب و تورم عضلات و بافت اطراف چشم می شود.

طبق WebMD، بیماری چشم تیروئید یک اختلال در سیستم ایمنی است. سیستم ایمنی افراد مبتلا به این بیماری به درستی کار نمی کند و باعث التهاب و تورم عضلات و بافت اطراف چشم می شود.

بیماری چشمی تیروئید می تواند علائم زیادی ایجاد کند. برخی خفیف هستند در حالی که برخی دیگر جدی تر هستند. چشمان شما اغلب احساس خشکی می کنند. ممکن است تورمی داشته باشید که بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. نادر است، اما شما همچنین می توانید بینایی را از دست بدهید.

درمان هایی وجود دارد که می تواند علائم شما را کاهش داده و از بینایی شما محافظت کند. ممکن است بیماری چشمی تیروئید به نام های افتالموپاتی گریوز، اربیتوپاتی گریوز یا بیماری چشمی گریوز را شنیده باشید، اما این اصطلاحات دیگر استفاده نمی شوند.

چه چیزی باعث بیماری تیروئید چشمی می شود؟

سیستم ایمنی شما از شما در برابر میکروب ها و سایر مواردی که می توانند شما را بیمار کنند محافظت می کند. در بیماری تیروئید چشمی، بدن شما بافت خود را در داخل و اطراف چشم با یک مهاجم خارجی اشتباه می گیرد. سپس سیستم ایمنی شما سلول‌هایی به نام آنتی‌بادی‌ها را می‌فرستد که به چربی، ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های داخل و اطراف چشم حمله می‌کنند.

کارشناسان نمی توانند به طور قطعی بگویند چه چیزی باعث این پاسخ ایمنی در برخی افراد می شود. با این حال، محققان هنوز در حال مطالعه همه علل هستند.

عوامل خطر بیماری تیروئید چشمی

این وضعیت معمولاً در افرادی که هورمون تیروئید بیش از حد یا پرکاری تیروئید دارند رخ می دهد. اگر تیروئید کم کار دارید، به ندرت ممکن است این اتفاق بیفتد. همچنین، در موارد نادر، اگر سطح تیروئید طبیعی داشته باشید، می توانید به آن مبتلا شوید.

چه ارتباطی با بیماری گریوز دارد؟

بیماری گریوز یک اختلال سیستم ایمنی است که باعث می شود بدن به غده تیروئید حمله کند. این حمله باعث می شود بدن شما هورمون تیروئید اضافی تولید کند.

بیماری گریوز باعث بیماری تیروئید چشمی نمی شود، اما این دو بیماری تقریباً همزمان ظاهر می شوند. این اختلالات می توانند با هم رخ دهند زیرا بافت اطراف چشم ممکن است پروتئین هایی مشابه نوع غده تیروئید شما داشته باشد. اگر به بیماری گریوز مبتلا هستید، برخی از عوامل خطر دیگر ممکن است شانس ابتلا به بیماری چشم تیروئید را افزایش دهند، مانند:

سیگار کشیدن
جنسیت زنانه
عوامل ژنتیکی خاص
شما تحت درمان با ید هستید.

بیماری تیروئید چشمی چه تاثیری بر چشم دارد؟

این وضعیت می تواند باعث برآمدگی چشم ها شود زیرا در درجه اول بر مدارهای ناحیه جمجمه که کره چشم ها در آن قرار دارند تأثیر می گذارد. سلول های ایمنی می توانند باعث التهاب شوند و باعث گسترش ماهیچه ها، چربی و سایر بافت های ناحیه شوند.

اگر تورم زیاد باشد، ممکن است نتوانید چشمان خود را به طور کامل ببندید.

همچنین ممکن است علائم دیگری مانند:

قرمزی در سفیدی چشمان شما.
سوزش، انگار کثیفی در چشم باشد.
درد و فشار
چشم های خشک یا آبریزش
دوبینی
حساسیت به نور

آیا می توان از بیماری چشم تیروئید پیشگیری کرد؟

معمولا هیچ کاری نمی توانید برای پیشگیری از بیماری چشم تیروئید انجام دهید.

اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پرتودرمانی با ید رادیواکتیو، درمانی برای پرکاری تیروئید، می تواند بیماری چشم را بدتر کند. اگر به این بیماری چشمی مبتلا هستید و به این نوع درمان نیاز دارید، پزشک ممکن است استروئیدی به نام پردنیزون را نیز تجویز کند که می تواند به کنترل بیماری کمک کند.

این بیماری چقدر طول می کشد؟

این بیماری در هر فرد متفاوت عمل می کند. ممکن است تورمی داشته باشید که 6 ماه تا 2 سال طول بکشد. حتی پس از کاهش تورم، می تواند اثرات ماندگاری بر روی چشمان شما داشته باشد.

درمان بیماری چشمی تیروئید.

علائم شما ممکن است خود به خود از بین برود، اما پزشک ممکن است داروهایی مانند استروئیدها را تجویز کند یا درمان های خانگی را برای کمک به کاهش تورم و آرامش چشمان شما پیشنهاد کند. در برخی موارد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. درمان بیماری چشمی تیروئید با درمان بیماری گریوز متفاوت است. مشکلات چشمی شما حتی ممکن است بعد از درمان تیروئید ظاهر شود.

برای بهترین نتایج، باید با تیمی از پزشکان کار کنید، مانند:

یک پزشک مراقبت های اولیه
یک متخصص مراقبت از چشم (چشم پزشک یا اپتومتریست)
پزشک اختلالات سیستم هورمونی (متخصص غدد درون ریز)
مشاور سلامت روان

آیا بیماری چشمی تیروئید باعث نابینایی می شود؟

اکثر افراد فقط علائم خفیف دارند، اما حدود 3 تا 5 درصد از افراد مبتلا به بیماری چشم تیروئید مشکلات جدی دارند که ممکن است شامل از دست دادن بینایی باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.