افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

مصرف برق بالاتر از مدل با قیمت آزاد محاسبه می شود.

  • کد خبر : 411928
مصرف برق بالاتر از مدل با قیمت آزاد محاسبه می شود.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی وزیر نیرو در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و در نشستی صمیمی با نمایندگان تشکل ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق اظهار داشت: سوابق تاریخی نشان می دهد که بسیاری از مشکلات و چالش های موجود مشکلات صنعت برق ایران توسط بخش خصوصی حل […]

به گزارش بازار، عباس علی آبادی وزیر نیرو در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و در نشستی صمیمی با نمایندگان تشکل ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق اظهار داشت: سوابق تاریخی نشان می دهد که بسیاری از مشکلات و چالش های موجود مشکلات صنعت برق ایران توسط بخش خصوصی حل می شود. حل شده و در شرایط فعلی که این صنعت با مشکل نارضایتی مواجه است، حمایت و کمک بخش خصوصی نقش مهمی در کنترل و کاهش نارضایتی خواهد داشت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه صنعت برق ایران یک صنعت پرافتخار و پیشرو در جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی برق که با حضور بسیاری از شرکت های نوآور و مبتنی بر دانش و توانمندی صنعت برق برگزار می شود. ، بخشی از توانمندی ها و دستاوردهای این صنعت بزرگ به ویژه در بخش خصوصی را نشان داده است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری نشست‌های تخصصی با فعالان بخش خصوصی و تأثیر مثبت آن بر روند اصلاحات، خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی به صورت هفتگی با فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود که نتیجه این نشست‌ها رفع مشکلات موجود و بهبود شرایط است. برای فعالیت بخش خصوصی سازی در صنعت برق تا حصول نتیجه با جدیت دنبال می شود.

علی آبادی بر لزوم تعامل و همکاری بخش خصوصی با وزارت نیرو برای حل مشکل عدم تعادل در صنعت برق تاکید کرد.

وی در ادامه بر ضرورت گفت‌وگو با مردم و فرهنگ‌سازی مصرف مناسب انرژی در بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: با توجه به پدیده تغییرات اقلیمی و تشکیل زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های بسیار گرم، تامین انرژی کافی در این زمینه وجود دارد. و سوخت در کشور با مشکلات زیادی مواجه است. این موضوع علاوه بر لزوم مشارکت مردمی در حوزه صرفه جویی نیازمند کاهش شدت مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی است.

علی آبادی در این خصوص اظهار داشت: با وجود اینکه در هفته اول آبان ماه قرار داریم اما در برخی نقاط کشور شاهد بارش یک متری برف هستیم که تاکنون سابقه نداشته است و این نشان دهنده این است که از نظر اقلیمی با آن مواجه هستیم. شرایط جدید و سخت ما رو در رو هستیم.

وزیر نیرو در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز اجرای 14 مگاپروژه توسط وزارت نیرو برای عبور موفق از پیک بار 1404 اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو 14 مگاپروژه را برای عبور موفق Next در دستور کار قرار داده است. پیک بار سال شامل اقدامات گسترده ای از جمله افزایش راندمان و تعمیرات منظم نیروگاه ها، ساخت نیروگاه های جدید، نصب کنتورهای هوشمند، اصلاح و نوسازی شبکه برق سراسری است و کمک کامل بخش خصوصی مورد نیاز است. اجرای این پروژه ها

وی مدیریت و بهینه سازی مصرف برق را یکی از راهکارهای اصلی برای حل مشکل عدم تعادل برق در کشور دانست و در این راستا افزود: شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست و علاوه بر آن، بخشی از محدودیت مشترکان به دلیل مصرف بسیار بیشتر آنها نسبت به الگوی عدم تعادل، تامین برق را تشدید می کند که باید در دو حوزه اقدامات اصلاحی ویژه انجام شود.

علی آبادی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو بر اساس قانون صرفاً به مصرف برق تا حد مدل یارانه می دهد، اظهار داشت: آن دسته از مشترکانی که مصرف بالایی دارند با تدابیر مدیریتی مصرف برق خود را به سطح نمونه نزدیک کنند. برق مازاد آنها از طریق روش های جایگزین مانند ذخیره سازی، ژنراتورهای خورشیدی و تبادل انرژی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.