افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 10000 خودروی برقی به خیابان ها بیایند

  • کد خبر : 411894
پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 10000 خودروی برقی به خیابان ها بیایند

به گزارش بازار، «محمد علیا» امروز (یکشنبه) در چارچوب بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، تسریع در تولید جایگاه های شارژ خودروهای برقی برای اسکان این خودروها را مورد تاکید قرار داد. وی در خصوص اقدامات گروه مپنا برای توسعه خودروهای برقی و جایگاه های شارژ، خاطرنشان کرد: خودروسازی بر عهده خودروسازان است […]

به گزارش بازار، «محمد علیا» امروز (یکشنبه) در چارچوب بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، تسریع در تولید جایگاه های شارژ خودروهای برقی برای اسکان این خودروها را مورد تاکید قرار داد.

وی در خصوص اقدامات گروه مپنا برای توسعه خودروهای برقی و جایگاه های شارژ، خاطرنشان کرد: خودروسازی بر عهده خودروسازان است و اقداماتی در این زمینه انجام شده است، تعداد خودروهای برقی در تهران رو به افزایش است و پیش بینی می شود. تا پایان امسال 10 هزار دستگاه خودرو در خیابان ها تردد خواهند کرد.

مدیر کل مپنا ادامه داد: تعداد زیادی از این خودروها وارد کشور می شود و بخشی از آن در داخل کشور تولید می شود.

علیا مپنا را خودروساز ندانست و افزود: در عین حال مپنا شریک ملی ساخت و تامین کننده زیرساخت شارژ خودروهای برقی است.

وی گفت: دو قرارداد در دستور کار است که در یکی از آنها گروه مپنا و یکی از خودروسازان به صورت مشترک یک خودروی سواری بسازند.

مدیر عامل گروه مپنا خاطرنشان کرد: تعداد زیادی ایستگاه شارژ در حال ساخت و تحویل است که البته وسعت کشور بزرگ است و پوشش این اندازه نیاز به زمان دارد.

علیا ادامه داد: موضوع بعدی تامین مصالح و لوازم یدکی مورد نیاز مالی، تخصیص پول و حل مسائل حمل و نقل و گمرک است تا با توجه به واردات برخی از قطعات یدکی، کار ساخت داخل به پایان برسد.

وی افزود: این روند در شرایط فعلی کشور طولانی است اما آغاز خط تولید شارژر در دو کارخانه مپنا برای رفع نیازهای فعلی فعال است.

مدیر کل مپنا با بیان اینکه وزارت نیرو در بحث تامین برق همکاری زیادی دارد و تامین برق در حال انجام است، گفت: باید توجه داشت که تامین برق خودروها در ابعادی بسیار کم است. وجود داشته باشد. و در برخی نقاط می تواند به تامین برق کشور با ذخیره سازی کمک کند.

وی افزود: در زمان پیک مصرف برق که تعداد خودروهای برقی زیاد است می توان خودروها را یک شبه شارژ کرد. به این ترتیب در طول روز نه تنها می توان از آن در حمل و نقل خودرو استفاده کرد، بلکه می توان از برق ذخیره شده در خودرو در مکان هایی که مشکل برق دارند نیز استفاده کرد.

علیا گفت: خودروهای برقی هر زمان که توسعه پیدا کنند می توانند مزایای متعددی از نظر حمل و نقل، محیط زیست و تامین برق داشته باشند.

وی در خصوص اقدامات مپنا برای جبران عدم تعادل برق در سال آینده خاطرنشان کرد: وزارت نیرو 14 اقدام تعریف کرده است که بخش های مهمی از جمله تولید با نیروگاه های حرارتی و تجدیدپذیر و مدیریت مصرف را شامل می شود.

این مسئول افزود: مپنا در برخی از این پروژه ها نقش مهم و کلیدی دارد، به طور کلی می توان گفت تا تابستان سال آینده حدود 6 هزار مگاوات پروژه در دو بخش نیروگاه های حرارتی و تجدیدپذیر در حال اجراست. و بهره وری انرژی که نسبت انرژی های تجدیدپذیر حدود 300 مگاوات خواهد بود.

به گفته وی، سایر پیمانکاران نیز پروژه هایی را در دستور کار خود دارند و با این توصیف پیش بینی می شود در تابستان سال آینده مغایرت های کمتری وجود داشته باشد.

علیا با اشاره به پروژه های نفتی مپنا گفت: مپنا یکی از چهار شرکتی است که برای طرح افزایش تولید در پارس جنوبی فعال بوده است که قرارداد اولیه آن در اسفندماه سال گذشته منعقد شد، اکنون قرارداد اصلی در شرف امضای است. امضا شده و در این بین مپنا و سایر شرکت ها فعال بوده اند ما نیز اقدامات مهمی را برای ایجاد امکانات لازم انجام داده ایم.

وی افزود: قسمت دوم توربوشارژر و تجهیزات توربوژنراتور است که در کارخانه مپنا تولید می شود و قرار بود در بهار امسال قرارداد منعقد شود که پس از شهادت رئیس جمهور فقید قطع شد و اکنون در ماه های اخیر وزارت نفت و شرکت ملی نفت به آن تسریع کرده و به توافق خواهیم رسید.

به گفته مدیر کل مپنا، این تجهیزات از سال 2027 مورد نیاز خواهد بود که به تدریج در مقادیر کم در سال تحویل داده می شود و در سال 2028 به ظرفیت اسمی می رسد.

وی در خصوص پروژه LNG ایران گفت: این پروژه برای تاسیسات مایع سازی گازی است، مربوط به مپنا نیست و کارفرما پیگیر آن است، فقط بخشی از نیروگاه بر عهده مپنا بوده که در گذشته ساخته شده است. و تاسیسات دیگری مانند شیرین سازی آب نیز در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.