افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

ظرفیت نیروگاه های کوچک مقیاس را افزایش می دهد

  • کد خبر : 411870
ظرفیت نیروگاه های کوچک مقیاس را افزایش می دهد

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در نشست تخصصی «فرصت های سرمایه گذاری در حوزه تولید پراکنده و ضوابط جدید خرید برق از نیروگاه های کوچک» در حاشیه بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه اظهار داشت: صنعت برق بین المللی نمایشگاه: رکورد تولید برق در نیروگاه های مقیاس بزرگ نیروگاه های کوچک […]

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در نشست تخصصی «فرصت های سرمایه گذاری در حوزه تولید پراکنده و ضوابط جدید خرید برق از نیروگاه های کوچک» در حاشیه بیست و چهارمین دوره این نمایشگاه اظهار داشت: صنعت برق بین المللی نمایشگاه: رکورد تولید برق در نیروگاه های مقیاس بزرگ نیروگاه های کوچک در تابستان سال گذشته به ثبت رسید، به طوری که طبق آمار ارائه شده، نیروگاه های مقیاس کوچک در تابستان 1403 بیش از 1300 مگاوات برق تولید کردند.

مدیرعامل شرکت توانیر تاکید کرد: تلاش می کنیم با همکاری سایر نهادها، مشکلات این بخش را برطرف کنیم تا منابع لازم را تامین کنیم.

رجبی مشهدی با اشاره به فراهم شدن فرصت های جدید برای بهره برداری از نیروگاه های کوچک مقیاس این اقدامات را تشریح کرد و گفت: به همین دلیل درخواست داریم تا تابستان 1404 ظرفیت این نیروگاه ها بیشتر فعال شود.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه یادآور شد: برای بخش اقتصادی این فعالیت اقتصادی به قراردادهای خرید تضمینی برق توجه ویژه ای شده است.

وی با بیان اینکه تا سال 1404 هدف تامین برق بیشتر بخش تولید کشور است، افزود: تلاش ما بر این است که مجوزهای لازم را برای 50 درصد از ژنراتورهای تازه نصب شده دریافت کنیم تا بتوانیم برق خود را مستقیماً به صنایع کشور برسانیم. راهی برای تامین برق پایدار، کمک بزرگی به صنایع خواهد کرد.

وی راه اندازی و راه اندازی پنل رایگان را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در سال جاری انجام شد و افزود: از این طریق متقاضیان جدید می توانند برق خود را از نیروگاه های جدید تامین کنند. در سال 1403 برق این متقاضیان به میزان 30 مگاوات تامین شد در حالی که برای 14 مگاوات سال آینده 600 مگاوات در نظر گرفته شده است و البته تلاش می کنیم این میزان را به 1000 مگاوات برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های مقیاس کوچک در این پنل می‌توانند برق مورد نیاز برای نیازهای جدید را تامین کنند، این یک فرصت طلایی برای نیروگاه‌های مقیاس کوچک محسوب می‌شود.

رجبی مشهدی با تاکید بر تخصیص بودجه 1404 برای توسعه فعالیت این نیروگاه ها، گفت: انجمن نیروگاه های کوچک می تواند در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی درباره تامین سوخت نیروگاه های کوچک در فصل زمستان نیز گفت: مکاتبات لازم برای تامین سوخت گازی این نیروگاه ها در فصل زمستان انجام شده و مهلت آن نیروگاه هایی که قرارداد خرید تضمینی دارند تمدید شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه میانگین راندمان نیروگاه های مقیاس کوچک 2 تا 3 درصد بیشتر از نیروگاه های حرارتی است، گفت: به دلیل اینکه این نیروگاه ها در نقطه مصرف ساخته می شوند تلفات کمتری در شبکه دارند.

وی با تاکید بر لزوم فعال‌سازی بخش تولید حرارت نیروگاه‌های مقیاس کوچک برای رفع نارضایتی‌ها، خاطرنشان کرد: فعال‌سازی این بخش، راندمان نیروگاه‌های مقیاس کوچک را به بیش از ۷۵ درصد افزایش می‌دهد. این شاخص علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت، موضوعی ملی است و برای کشور مفید خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.