افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

حمایت از فعالان اقتصادی و مبارزه قاطع با فساد را وظیفه خود می دانیم – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 411756
حمایت از فعالان اقتصادی و مبارزه قاطع با فساد را وظیفه خود می دانیم – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه ای قوا قضاییحجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در ادامه سلسله نشست ها و نشست های اتاق فکر خود با اعضای کمیسیون ها و فراکسیون های شورای اسلامی، با اعضای کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. شورای اسلامی رئیس بخش قضایی وی در […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه ای قوا قضاییحجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در ادامه سلسله نشست ها و نشست های اتاق فکر خود با اعضای کمیسیون ها و فراکسیون های شورای اسلامی، با اعضای کمیسیون «صنایع و معادن» مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. شورای اسلامی

رئیس بخش قضایی وی در ابتدای سخنان خود در جلسه امروز با اشاره به تداوم جنایات و شرارت های رژیم موقت صهیونیستی تصریح کرد: رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی با ادامه جنایات و شرارت هایی که انجام می دهد به وضوح نشان می دهد که نه تنها با “ایران اسلامی” بلکه با “اسلام” هم نیست. او اهل نزاع و لجباز است. این رژیم رو به زوال پس از گذشت بیش از یک سال از ارتکاب انواع جنایات گاه بی سابقه در تاریخ، نه تنها نتوانست جریان مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان را از بین ببرد، بلکه با تضعیف این جبهه و محور الهی با شکست و شکست مواجه شد. بوده است

رئیس بخش قضایی سپس طی سخنانی در این جلسه پیش از این آمار و تبیین ابعاد و زوایای برخی مسائل و مشکلات فعالان صنعت و معدن کشور از جمله «مقوله نقدینگی»، «تعهدات پولی»، «نوسانات پولی»، “نارضایتی انرژی، «مقوله های زیست محیطی»، «مقوله های مالی» و «جنبه های نظارتی».

رئیس قوه قضائیه گفت: قضایی حمایت از فعالان اقتصادی و در عین حال برخورد قاطع و با رعایت موازین قانونی با فساد در این بخش را وظیفه خود می داند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: برخی می گویند قدرت قضایی با هیچ کاری تداخل نداشته باشید. ما هم اعلام می کنیم که اولاً دخالت نمی کنیم اما وارد می شویم و ثانیاً تمایل زیادی به این داریم که وارد این مواردی که مدنظر شماست وارد نشویم، اما باید در نظر داشته باشید که اگر وارد نشویم، آن مسائل پیش نخواهد رفت. ; به عنوان مثال در مورد ساماندهی فرآیندهای صادرات و واردات از جمله ثبت سفارش، تخصیص ارز، تخلیه بار از کشتی ها در بنادر و گمرکات و ارسال به موقع آنها به نقاط مختلف کشور و ساماندهی انبارها و بنادر و انبارهای گمرکی. کالاهای رها شده کالاها و دارایی ها، در نتیجه ورود مرجع قضایی و با کمک و همت سایر نیروها تحولات ملموسی شکل گرفته است. در بندر شهید رجایی که بزرگترین و تخصصی ترین بندر کانتینری کشور است و خودم اخیراً دو بار بازدید میدانی داشته ام، وضعیت خیلی بهتر شده است. به طور کلی وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای کالاهای «خودی» و «توقیفی» در سراسر کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و وضعیت این مراکز بسیار بهبود یافته است. البته هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

قاضی القدات در ادامه بیان کرد: در حوزه مسائل زیست محیطی مربوط به صنایع و معادن نیز مرجعیت قضایی بر جامعیت تاکید دارد و معتقد است که باید حقوق عموم مردم در زمینه محیط زیست سالم رعایت شود و تولید، سرمایه گذاری و اشتغال آسیب نبیند.

رئیس بخش قضایی وی بیان کرد: ما بر حفظ حقوق عمومی تاکید داریم و یکی از مصادیق بارز آن حفظ محیط زیست و سلامت مردم است. یکی از دسته بندی های این حوزه، دستگاه است. قضایی با جدیت پیگیری و وارد شد، موضوع پرداخت حق آلایندگی توسط شرکت های تولید کننده آلودگی و استفاده از آن حقوق برای اهداف قانونی خاص بود. در دو استان خوزستان و بوشهر نتایج خوبی در انجام این وظیفه حاصل شده است. موضوع رفع آلودگی بنگاه ها و اخذ عوارض آلایندگی از آنها را برای حفظ سلامت مردم و کمک به توسعه و پیشرفت استانی که چنین بنگاه هایی در آن مستقر هستند، مجدانه پیگیری خواهیم کرد. لازم به ذکر است که ورود قدرت قضایی این با منافع کسانی که در صنایع و معادن شرکت می کنند مخالف نیست. بلکه عدم ورود و نظارت بر دستگاه قضایی در این زمینه خساراتی را در پی خواهد داشت که متضرر از مدیران صنایع و معادن نیز خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه یک شخص فرمود: یکی از مسائل دیگر به طور خاص فعالیت صاحبان و متولیان صنایع و معادن، نحوه ورود نهادهای نظارتی به امور حوزه خود است. در این زمینه بر نظارت نیز تاکید داریم همبستگی وی یکی از متولیان صنعت و معدن کشور است. در جلساتی که در قالب سفرهای استانی با فعالان اقتصادی و صنعتی و بازرگانان سراسر کشور برگزار می کنیم، خودشان تاکید می کنند که گاهی کمک قضایی و بخش های نظارتی این مقام. قضایی این بیش از کمک بخش های مسئول است.

رئیس بخش قضایی وی تصریح کرد: در مورد معادن با مسائل متعددی از جمله در حوزه تحویل، محیط زیست، قراردادها و … مواجه هستیم. روبرو هستیم; به همین ترتیب، استخراج بخشی از معادن نیز نیازمند استانداردها و تجهیزات ویژه ای است که مستلزم تخصیص ارز برای اطمینان از یکپارچگی آن است. در این حوزه مشکلاتی برای مالکان و متولیان معادن به وجود می آید که در نمونه اخیر معدن زغال سنگ طبس شاهد آن بودیم. با این حال کارفرمایان حوزه معدن در کشور باید بر حل این مشکلات و مسائل تمرکز کنند و بدانند که اگر حادثه دیگری در حوزه معدن اتفاق بیفتد، تمام فعالیت و فعالان این بخش متضرر می شود و این ضرر چند جنبه خواهد داشت. از جمله جنبه های اعتباری و شأن. همین امر در مورد بانک ها نیز صدق می کند. در مقطعی از گذشته در جلساتی که با متولیان بانک های کشور داشتم، به شدت به آن ها تاکید کردم که اگر اختلاس و فسادی در روند کاری آنها رخ دهد، نه تنها از یک جهت بلکه از جهات مختلف متحمل ضرر و زیان خواهند شد. بنابراین برای حفظ آبرو و کار خود، دامنه و دامنه امور نظارتی و بازرسی را افزایش دهید و با اقدامات پیشگیرانه از فساد و اختلاس در بانک خود جلوگیری کنید.

رئیس قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: یکی از موضوعاتی که فعالان عرصه تولید و صنعت در دسته بندی قضایی و به خودی خود با آن مواجه می شوند که خبرگان در قضایا چنین است; به طور کلی یک عامل دیگر تاخیر تشریفات مربوط به موضوع خبرگان در پرونده ها قضایی آیا چندین بار این من هستم؟ به طور خاص من این موضوع را مورد بحث قرار داده ام. اختلافات زیاد بین برخی کارشناسان، دیر رسیدن نظرات کارشناسی و… به عنوان مثالیکی از مشکلات این رشته است. بنابراین با کمک شما نمایندگان مجلس باید اقداماتی را برای رفع مشکلات این حوزه انجام دهیم تا روند رویه ای به ویژه در حوزه تولید و مسائل صنعتی کاهش یابد.

داوران با اشاره به موضوع. جرم زداییجرم زدایی و جرم زدایی هم گفت: برویم جرم زداییما بر جرم زدایی و جرم زدایی تاکید داریم، اما در برخی موارد قانون این اجازه را به ما نمی دهد. حتی وقتی قاضی ما می‌خواهد حکم زندان را به جزای نقدی تبدیل کند، قانون محدودیت‌هایی را تعیین می‌کند. با این حال برخی از محکومان واجد شرایط که تمکن مالی دارند مایلند بلکه تحمل مجازات حبس به دلیل عمومی بودن جرم ارتکابی، انجام خدمات عمومی و اجتماع محور. ما هم در قدرت هستیم. قضایی مدتی است که در حال بررسی راهکارهایی هستیم که به موجب آن برخی از محکومان به جای اینکه به زندان بروند و منتظر عفو و آزادی مشروط باشند، از ابتدا یا در حین گذراندن دوران محکومیت خود، مشمول مجازات های جایگزین حبس و هنر، مهارت و توان مالی خود شوند. در جهت منافع اجتماعی استفاده شود. این موضوع مستلزم اقدام و تصویب قانون است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در اجرای تسهیلات ارافاق دقت زیادی داریم، افرادی که وضعیت مالی مناسبی ندارند اگر واجد شرایط باشند بیش از دیگران از این امر بهره مند می شوند. پیوست ها از نظر قانونی بهره مند شوند. از این نظر همکاری و مساعدت شما نمایندگان مجلس بسیار مهم است کوهنورد خواهد بود

رئیس بخش قضایی وی تاکید کرد: نباید تصور کرد که تصویب و اجرای چنین قانونی تنها به نفع ثروتمندان و ثروتمندان است. بلکه با سازوکارهایی که بر اساس این قانون اجرا خواهد شد، تمامی محکومان واجد شرایط صرف نظر از توان مالی خود می توانند از چارچوب های مجازات جایگزین و مصادیق حبس برای ارائه خدمات عام المنفعه و جامعه محور بهره مند شوند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در مجموع در زمینه صدور احکام جایگزین زندان علاوه بر اتخاذ تدابیر قانونی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی نیز ضروری است. به محض اینکه گمان می رود که اعمال مجازات به جای حبس به نفع محکومان ثروتمند و متمول است و یا عفو و تسهیلات عفو شامل موارد بیشتری می شود که بیانگر نادرست و نادرست بودن تصورات در این زمینه است. لازم به ذکر است که در عفوهای موردی ما یا اجرای سازوکارهای عفو محکومان، تعداد محکومان نسبت به کل محکومان بسیار کم است، اما به اشکال مختلف، عفو یا اقدامات مختلف. پیوست ها او در برابر محکومان ثروتمند برجسته است.

در ادامه رئیس قوه قضاییه به تشریح سایر مسائل و مشکلات فعالان عرصه تولید و صنعت پرداخت و اظهار داشت: یکی از مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی، صنعتی و تولیدی قوانین و بخشنامه ها است. خلق الساعه که گاه برنامه ها و تدابیر این فعالان تحت تأثیر این قوانین قرار می گیرد و بخشنامه های خلق الساعه بر هم می خورد و موجب زیان آنها می شود. برای رفع این مشکل باید تدابیری اتخاذ شود.

قاضی القدات تصریح کرد: گاهی مشکلات بخشداری، ادارات و ادارات خودمان متوجه فعالان اقتصادی، تولیدی و صنعتی می شود. بارها به طور خاص موضوع ممنوعیت های خروج من گاهی اوقات، یک بخش از کشور، از جمله خودمان در دولت صحبت کرده ام قضایی بانک یا اداره مالیات شخصی را که مالک و متولی یک صنعت و تولید است به دلیل یک مشکل قانونی ممنوع می کند اما پس از رفع مشکل اقدامی برای رفع ممنوعیت آن شخص انجام نمی شود و چنین شخصی به مقصد می رود. یک سفر کاری مهم و با آنچه ممنوع است روبرو می شود. خارج شوید و متعاقباً مشکلاتی برای او و فعالیت تولیدی اش پیش می آید. برای رفع این موضوع تدابیری اتخاذ کرده ایم و برای تکمیل آن تاکید و تلاش می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.