افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

فروش قرص برنج ممنوع

  • کد خبر : 411753
فروش قرص برنج ممنوع

به گزارش بازار، به مناسبت هفته ملی پیشگیری از مسمومیت، زهرا جهانگرد درباره پیشگیری از مسمومیت با مواد شیمیایی گفت: نکته مهم در پیشگیری از مسمومیت ها این است که محصولات خطرناک خانگی مانند لوله بازکنی، جوهر نمکی، رسوب زدا، محلول ها Keep. سفید کننده ها و لکه برها، شوینده ها، پاک کننده های گاز، […]

به گزارش بازار، به مناسبت هفته ملی پیشگیری از مسمومیت، زهرا جهانگرد درباره پیشگیری از مسمومیت با مواد شیمیایی گفت: نکته مهم در پیشگیری از مسمومیت ها این است که محصولات خطرناک خانگی مانند لوله بازکنی، جوهر نمکی، رسوب زدا، محلول ها Keep. سفید کننده ها و لکه برها، شوینده ها، پاک کننده های گاز، داروها و سایر مواد شیمیایی در ظروف اصلی خود با درب بسته.

همچنین در هنگام استفاده از مواد شیمیایی، افراد باید ابتدا برچسب سموم و آفت کش ها را به طور کامل مطالعه کنند و سپس دقیقاً مطابق با آنها عمل کنند.

علائم خطرناک مسمومیت با حشره کش

وی نسبت به مصرف برخی حشره کش ها هشدار داد و افزود: از مصرف بیش از حد سموم توصیه شده برای مصارف کشاورزی خودداری کنید و در نظر داشته باشید که علائم و نشانه های مسمومیت با برخی سموم جونده کش ها ممکن است دیر (24 تا 48 ساعت پس از مصرف) ظاهر شود.

جهانگرد ادامه داد: علائم و نشانه های مسمومیت با گروه عمده ای از حشره کش ها (به نام ترکیبات ارگانوفسفره) شامل تهوع، استفراغ، درد شکم، اسهال، اشک، آبریزش بینی، تعریق، مشکل در تنفس، فشار خون پایین، انقباض مردمک ها، اختلالات قلبی است. و عصبی است

فروش قرص برنج ممنوع

رئیس اداره نظارت بر فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو با هشدار نسبت به مصرف قرص برنج برای جلوگیری از هجوم آفات، تصریح کرد: سم «فسفید آلومینیوم» معروف به قرص برنج یک فرآورده قاچاق است. ; بنابراین عرضه آن توسط سم فروشان و عطاری ها ممنوع و تحریم است.

گاز متصاعد شده از قرص برنج نیز کشنده است!

هشدار: از نگهداری محصولات خطرناک مانند قرص برنج در خانه، آشپزخانه و کمد خودداری کنید زیرا گاز حاصل می تواند کشنده باشد.

2. مواد بی ضرر برای دفع آفات غلات

رئیس اداره نظارت و پایش فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: برای جلوگیری از آلوده شدن غلات، برنج و حبوبات در منزل، به جای استفاده از قرص برنج که بسیار سمی و کشنده است، سیر و نمک کاملاً مصرف شود. امن ، باید استفاده شود.

جهانگرد گفت: در صورت مسمومیت سهوی یا عمدی با قرص برنج، مصدوم بدون اتلاف وقت به بیمارستان منتقل شود.

از مخلوط کردن مواد شیمیایی خودداری کنید

رئیس اداره نظارت و پایش فرآورده های بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده باید خودداری کرد، گفت: بخارات و گازهای ناشی از این اختلال بسیار سمی و خفه کننده است. پس از استفاده از مواد شوینده، سفید کننده، رسوب زدا و لوله بازکنی در محیط های بسته و کوچک مانند توالت و حمام، در این مکان ها توقف نکنید زیرا گازهای تولید شده در فضاهای کوچک خفه کننده و سمی هستند. هنگام استفاده از مواد شیمیایی، حتما از تجهیزات محافظ مانند دستکش بلند، کفش ضد آب، لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده کنید.

ایجاد استفراغ در فرد مسموم می تواند خطرناک باشد

وی با بیان اینکه هنگام بروز مسمومیت با مواد شیمیایی بیمار باید به بیمارستان منتقل شود، تصریح کرد: استفراغ در مسمومیت با مواد نفتی و برخی داروها جان بیمار را به خطر می اندازد، بنابراین باید به استفراغ در فرد مسموم توجه شود شخص همیشه راه حل نیست بهترین راه برای دفع سم از بدن

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.