افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

رویدادهای اخیر غزه، وعده های غرب در مورد حقوق بشر را به سخره گرفت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 411610
رویدادهای اخیر غزه، وعده های غرب در مورد حقوق بشر را به سخره گرفت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری اجلاس بین المللی حقوق بشر شرق با حضور حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی و جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری این اجلاس برگزار شد. اهالی رسانه حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اخیر کشورمان و همچنین […]

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک اعضای شورای سیاستگذاری اجلاس بین المللی حقوق بشر شرق با حضور حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی و جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری این اجلاس برگزار شد. اهالی رسانه

حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اخیر کشورمان و همچنین شهدای مقاومت، گفت: مقام معظم رهبری اخیراً در مورد شکست جنبش صهیونیستی فرمودند، این شکستی است که تاکنون بوده است. بیش از هر زمان دیگری کمبودهای حقوق بشر غربی را در جریان جنایات این رژیم علیه مردم غزه آشکار کرد.

با تاکید بر اینکه در شرایط غزه در یک سال اخیر و با توجه به ناتوانی حقوق بشر غربی در تحقق وعده هایی که سال ها با آن مردم و نخبگان را فریب داده اند، اکنون بهترین فرصت برای معرفی تمدنی جدید زاده فرهنگ اسلامی است. و آموزه های شرقی افزود: آنچه در غزه در سال گذشته رخ داده است، تمام وعده های حقوق بشری غرب را به سخره گرفته است. بنابراین در این چرخش تاریخی تلاش برای شکل گیری تمدنی که بتواند کاستی های تمدن غرب را بپوشاند بسیار مهم است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: تمدن نوین اسلامی منحصر به مسلمانان نیست، بلکه از اسلام به عنوان آخرین دین آسمانی برخاسته است که همراه با سایر اصحاب این اجلاس را برگزار می کند تا افق هایی در گستره آن باز شود. از نگارش و تبیین جنبه های مختلف اجلاس بین المللی حقوق بشر شرق در تلاش هستیم. حقوق بشر غربی به وعده های خود عمل نکرده است. ما با برگزاری این اجلاس در سطح بین المللی به دنبال ایجاد شبکه هایی برای هم اندیشی و حضور موثر در شکل گیری منشور این تمدن و اجرای آن هستیم و برای موفقیت حضور مبتنی بر اندیشه و نخبگان اهمیت زیادی قائل هستیم. او .

حجت الاسلام ایمانی پور در پایان گفت: تثبیت سرمایه های دینی، فرهنگی و تمدنی، کمک به تشکیل ائتلاف برای حضور موفق جهانی و منطقه ای از موارد مهمی است که در این راستا پیگیری خواهیم کرد. ما در تلاش هستیم تا گفتمانی را که در دوران انقلاب شکل گرفت، بازنویسی کنیم و اکنون بر اساس نیازهای روز باید تغییراتی متناسب با شرایط کنونی ایجاد کنیم.

فرهنگ شرق اعتقاد خاصی به استفاده از حکمت رزق برای زندگی پس از مرگ دارد.

در ادامه حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز امیدواری نسبت به برپایی موفقیت آمیز این اجلاس گفت: امید است روند برگزاری این اجلاس و اهداف انجام شود. بیا دنیای تو باشیم حقوق بشر شرقی را می توان از جنبه های مختلف مثبت و تطبیقی ​​مورد بحث قرار داد، از جمله آسیب شناسی حقوق بشر غربی.

وی ادامه داد: تقریباً تمام افرادی که در جوامع شرقی زندگی می کنند، صرف نظر از اینکه به ادیان ابراهیمی یا غیر ابراهیمی اعتقاد دارند، تحت تأثیر تأثیر جهان غیر مادی بر جهان مادی هستند. فرهنگ شرق اعتقاد خاصی به استفاده از حکمت رزق برای زندگی پس از مرگ دارد; عاملی که می توان از آن برای شکل دادن به این تمدن جدید استفاده کرد. در این تمدن جدید به مسائل مورد نیاز جهان شرق که همواره با استعمار تمدن غرب مواجه بوده است، توجه ویژه ای خواهیم داشت.

بحث حقوق بشر به کانون یکی از درگیری های همیشگی علیه ایران تبدیل شده است

در ادامه محمدعلی ربانی، مدیرکل توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات با ارائه گزارشی از چرایی برگزاری اجلاس بین المللی حقوق بشر شرق و اهدافی که آن را دنبال خواهد کرد، گفت: بحث انسان حقوق بشر در کانون یکی از منازعات همیشگی ایران و سایر کشورها قرار دارد، توجه به این موضوع و تلاش برای جایگزینی آن با حقوق بشر شرقی، به ویژه در زمان کنونی که شاهد ظهور بسیاری از آنها هستیم، بسیار مهم است. ضعف در تحقق وعده های غرب در خصوص حقوق بشر در قبال حادثه غزه.

وی ادامه داد: در این مسیر نیازمند همکاری مجموعه ای از نهادهای فرهنگی برای رسیدگی به موضوع حقوق بشر در شرق از دریچه فرهنگی و همچنین همکاری نهادهای تخصصی حقوقی هستیم. از برگزاری این اجلاس در نهایت به دنبال تشکیل منشور حقوق بشر شرقی برای رفع چالش های حقوق بشر غربی بودیم.

ربانی با تاکید بر اینکه کشورهایی مانند چین، روسیه، پاکستان، عراق، لبنان، تونس، الجزایر و آمریکای جنوبی از جوامع و کشورهای هدف ما در این نشست هستند، گفت: این نشست در اوایل اسفندماه امسال به عنوان میزبان اتباع و مهمانان خارجی برگزار شد. خواهد بود. از موضوعات مورد توجه در این اجلاس می توان به مبانی حقوق بشر شرقی، رابطه ادیان در شکل گیری حقوق بشر شرقی و پژوهش های آتی در زمینه حقوق بشر شرقی اشاره کرد.

انحصار حقوق بشر غربی در راستای منافع یک جریان فکری خاص است

سید احسن رفیعی علوی رئیس دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به ایده اولیه راه اندازی این اجلاس توسط دانشگاه باقرالعلوم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: فضای اساسی این تمدن جدید بر اساس جریاناتی است که برخاسته از تمدن ها، ادیان و جوامع فرهنگی است. در دنیای غرب، یک مکتب فکری با انحصار به نفع خود، ایده حقوق بشر را در حالی که تلاش می کنیم با چالش هایی که در برابر سایر جوامع ایجاد کرده است، مقابله کنیم.

وی افزود: بدون شک این نشست سرآغاز حرکت اصلی کنفرانس بین المللی تمدن های شرق در ایجاد سازمان بین المللی فعال در قلب فرهنگی شرق خواهد بود. امیدوارم در این راه و با همکاری های صورت گرفته گام های خوبی در جهت رشد کمالات انسانی و اخلاقی برداشته شود.

محمد امیدی فر رئیس دفتر توافقات بین المللی ریاست جمهوری نیز با تاکید بر اهمیتی که دولت برای ایفای نقش در این زمینه برای خود قائل است، اظهار داشت: امیدوارم ایجاد این اجلاس منجر به تهیه اسنادی شود که تأثیر مستمری بر زندگی در سراسر جهان خواهد داشت. البته باید مراقب بود که این تمدن تنها محدود به جغرافیای شرق نباشد و امکان بهره مندی همه مردم و کشورهای همسو با اندیشه شرقی را فراهم کند.

در پایان این نشست اتاق فکر، نمایندگان چندین سازمان و نهاد مدعو اعلام آمادگی کردند که اقداماتی را که می توانند برای موفقیت بیشتر در این زمینه انجام دهند، انجام دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.