افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

صعود شاخص و بازیابی محدوده دو میلیون واحدی

  • کد خبر : 411607
صعود شاخص و بازیابی محدوده دو میلیون واحدی

سومیا شورابی; بازار: دومین روز معاملاتی هفته مثبت و پرقدرت بود و شاخص کل با رشد 31 هزار واحدی تا سقف 2 میلیون و 26 هزار واحد به کار خود پایان داد. امروز یکی از معدود روزهایی بود که در سال گذشته فضای خوش‌بینی تا پایان بازار حفظ شد و نبود صف‌های خرید باعث شد […]

سومیا شورابی; بازار: دومین روز معاملاتی هفته مثبت و پرقدرت بود و شاخص کل با رشد 31 هزار واحدی تا سقف 2 میلیون و 26 هزار واحد به کار خود پایان داد.

امروز یکی از معدود روزهایی بود که در سال گذشته فضای خوش‌بینی تا پایان بازار حفظ شد و نبود صف‌های خرید باعث شد اکثریت سهامداران اقدام به خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری کنند.

در نتیجه معاملات واقعی امروز 921 میلیارد تومان وارد بازار شد و ارزش معاملات خرد به حدود 3 همت رسید.

به دلیل عدم مدیریت صحیح در دوره گذشته، بازار سهام دچار عدم تعادل شده است. همانطور که می بینیم سهام یا در حال خرید یا فروش هستند و این آسیب بزرگی است.

در زمان تشکیل صف فروش، وکلا از اقدامات آنها حمایت نکردند، در حالی که در زمان تشکیل صف خرید، در این لحظه آماده فروش انبوه هستند! تا زمانی که کنترل لازم و دقیق بر رفتار این قسمت از بازار انجام نشود، شرایط بهبود نخواهد یافت. واقعیت این است که بازار مثبت امروز عمدتاً هیجانی بود و این شور و شوق به سرعت کاهش خواهد یافت. بهبود واقعی روند بورس نیاز به حمایت دارد. اقدامات در عمل نه در کلام و شعار.

از نظر فنی، بازار در حال حاضر وضعیت چندان مناسبی ندارد و سطوح حمایتی که در دوره گذشته از دست رفته بود به سطوح مقاومتی تبدیل شده و بازگشت بازار را از روند نزولی دشوار می کند. برای عادی سازی و در عین حال هماهنگی لازم با سهامداران عمده، شرکت ها و ارگان های دولتی برای تامین منابع و خرید گسترده سهام در دستور کار است، فعالان بازار نباید در تصمیم گیری عجله کنند.

کل_شاخص_شاخص

امروز شاخص بازدهی قوی به سقف دو میلیون واحدی را ثبت کرد و تاکید می کنیم که با نیم دلار 50 هزار تومانی، این اصلاح عمیق، نقدینگی 9 هزار همتی و ارزش بازار امروز 113 میلیارد دلار است. و در صورت تامین برق و گاز صنایع و حذف خطر جنگ برای رهبر بازار، این شاخص در سال آینده باید در محدوده 4 میلیون واحد معامله شود.

در حال حاضر بازار حجم چندانی ندارد، زیرا فروشنده ندارد، در حالی که اگر ریسک سیستماتیک جنگ به طور کامل از بین برود، این بازار 15 تا 20 درصد افزایش می یابد و اگر دامنه را باز کنند و به 6 درصد برگردد. ، احتمالا روز اول باز شدن دامنه، فروشنده سنگین و عقب نشینی می کند، این پول پارک شده وارد می شود و پس از آن روند صعودی ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.