افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

96.2 میلیارد دلار فرصت های انرژی از دست رفته در ایران اقتصاد انرژی در کشور ناقص است.

  • کد خبر : 411595
96.2 میلیارد دلار فرصت های انرژی از دست رفته در ایران اقتصاد انرژی در کشور ناقص است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مجید امیدپور، رئیس پژوهشگاه نیرو در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، با اشاره به بحران انرژی در کشور، گفت: این پژوهشکده با نهادهای بخشی همکاری نزدیک داشته و در حال انجام مطالعات است. در پروژه ها در مورد افق 1420 صحبت می کنیم. […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: مجید امیدپور، رئیس پژوهشگاه نیرو در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق، با اشاره به بحران انرژی در کشور، گفت: این پژوهشکده با نهادهای بخشی همکاری نزدیک داشته و در حال انجام مطالعات است. در پروژه ها در مورد افق 1420 صحبت می کنیم.

وی بیان کرد: در سال 1402 بر اساس محاسباتی که انجام دادیم 96.2 میلیارد دلار فرصت انرژی در ایران از دست رفت که ناشی از ساختار نامنظم کشور و اقتصاد معیوب انرژی است.

امیدپور تصریح کرد: در ایران سالانه بین 35 تا 40 میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می شود که باعث شده چندین بخش انگیزه افزایش بهره وری نداشته باشند.

رئیس پژوهشکده نیرو در ادامه با بیان اینکه کشور در زمینه زیرساخت ها دارای چالش هایی است، گفت: در 2 یا 3 سال گذشته به نوآوری، فناوری و سیستم خوداتکایی توجه ویژه ای شده است. وزارت نیرو در این زمینه آموزش های تخصصی، صلاحیت حرفه ای و تحقیقاتی را ایجاد کرده است. این سیستم نوآوری را شکل داده است.

تنها 13 درصد از بودجه بخش برق به تحقیقات اختصاص یافته است

رئیس پژوهشگاه نیرو همچنین به لزوم افزایش 10 برابری بودجه تحقیقاتی این صنعت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر برآورد می شود بین دو دهم تا سه دهم بودجه صنعت برق به پژوهش اختصاص یابد و به برای تحقق اهداف برنامه های بالادستی از جمله چشم انداز 20 ساله باید این بودجه 10 برابر شود تا بتوان کارهای بزرگتری انجام داد.

وی ادامه داد: موضوع هوشمندسازی صنعت برق، مدیریت مصرف و تحقیقات مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر از اولویت های پژوهشی صنعت برق کشور است.

امیدپور با بیان اینکه این پژوهشکده با 120 شرکت دانش بنیان به صورت مستقیم همکاری می کند، ادامه داد: حدود هزار شرکت دانش بنیان فعال در حوزه آب و برق داریم.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه به دنبال استقرار شرکت در پارک های فناوری نیستیم، بلکه به دنبال بسترهای حمایتی برای آنها هستیم، افزود: شرکت های دانش بنیان باید بازار فعالیت خود را منطقی و توسعه دهند. پژوهشکده نیرو نیز تلاش می کند تا مشکلات فعالان این حوزه را برطرف کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.