افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

نصب اولین سوزن با تکنولوژی سوزن پرسرعت

  • کد خبر : 411583
نصب اولین سوزن با تکنولوژی سوزن پرسرعت

به گزارش بازار، این شرکت پس از گذراندن مراحل طراحی، ساخت و اخذ مجوزهای لازم از شرکت JA، اولین سوزن پیشرفته خود را با فناوری سوزن پرسرعت توسعه داده است محور راه آهن تهران – مشهد. متقی پور مدیرعامل این شرکت در خصوص این نوع سوزن گفت: در این سوزن از سیستم گیره Ssb2 در […]

به گزارش بازار، این شرکت پس از گذراندن مراحل طراحی، ساخت و اخذ مجوزهای لازم از شرکت JA، اولین سوزن پیشرفته خود را با فناوری سوزن پرسرعت توسعه داده است محور راه آهن تهران – مشهد.

متقی پور مدیرعامل این شرکت در خصوص این نوع سوزن گفت: در این سوزن از سیستم گیره Ssb2 در قسمت سوئیچ و از سیستم گیره ضربدری در قسمت متقاطع استفاده شده است.

وی ادامه داد: بر روی این سوزن ها، سیستم فیکساسیون Ssb2 ریل های جانبی را با استفاده از لغزنده های مخصوص و فیکساتورهای الاستیک داخلی (AT) و خارجی (SKL 12) نگه می دارد. که باعث می شود سفتی خط و سوزن بسته شود.

متقی پور افزود: این سیستم در خطوط پرسرعت با ترافیک سنگین برای افزایش ایمنی، آسایش مسافران و کاهش هزینه های نگهداری مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آن در سرعت های بالای 160 کیلومتر اجباری است اما در سرعت های زیر 160 کیلومتر مزیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این سیستم صندلی های کشویی نیز مجهز به غلتک هستند، تصریح کرد: وی افزود: در این سوزن ها با کاهش نیروی جداسازی تیغه از ریل جانبی، عمر دستگاه سوزن سوزی تقریباً 60 درصد افزایش می یابد. علاوه بر این، این سیستم با مجهز بودن به غلتک، دیگر نیازی به روغن کاری صفحات کشویی ندارد، به همین دلیل است که دوستدار محیط زیست نیز محسوب می شود.

متقی پور افزود: سیستم توقف عرضی این سوزن ها قطعه مرکزی را با استفاده از نوارهای کشسان SKL 12 نگه می دارد. همانطور که می دانیم با افزایش سرعت خودروی عبوری، شدت ضربه های دینامیکی به قطعه مرکزی نیز افزایش می یابد، بنابراین به منظور افزایش ایمنی و عمر مفید قطعه مرکزی که از نظر تکنولوژی یک قطعه استراتژیک محسوب می شود. از نظر متالورژی و اقتصادی این قسمت باید تقویت شود. تقویت قطعه مرکزی شامل تغییر نوع سیستم بست است.

متقی پور افزود: استفاده از این سامانه که محصول ایمنی نیز محسوب می شود در خطوط تندرو اجباری است و حمل و نقل ریلی را در سرعت های بالای 160 کیلومتر بر ساعت ممکن و ایمن می کند.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع ریلی ایران در خصوص مزایای استفاده از این سامانه اظهار داشت:

امکان افزایش سرعت عبور سوزن و ایمنی سیر.

عمر دستگاه سوزن را افزایش دهید.

عمر قطعه مرکزی را افزایش دهید

کاهش تنوع قطعات، نصب سوزن را آسان تر می کند.

هزینه نگهداری کم

وی بیان کرد: تولید این نوع سوزن ها که در واقع اجرای فناوری سوزن های پرسرعت در مقیاس کوچکتر است، راه را برای تولید سوزن های پرسرعت برای این شرکت هموار کرده است و گام بعدی طراحی است. و ساخت سوزن های پرسرعت با شعاع 1200 و 2500 متری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.