افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

اتحادیه ها پلیس را شریک ناجی می دانند

  • کد خبر : 411560
اتحادیه ها پلیس را شریک ناجی می دانند

به گزارش بازار، دومین همایش ملی امنیت اقتصادی با حضور مجتبی صفایی رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، جمعی از روسای اتاق اصناف مرکز استان و جمعی از فعالان اقتصادی صفایی در این همایش ضمن تشکر از زحمات پلیس امنیت اقتصادی گفت: پلیس امنیت اقتصادی بیشترین تعامل را با فعالان بخش خصوصی به ویژه […]

به گزارش بازار، دومین همایش ملی امنیت اقتصادی با حضور مجتبی صفایی رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، جمعی از روسای اتاق اصناف مرکز استان و جمعی از فعالان اقتصادی

صفایی در این همایش ضمن تشکر از زحمات پلیس امنیت اقتصادی گفت: پلیس امنیت اقتصادی بیشترین تعامل را با فعالان بخش خصوصی به ویژه اصناف دارد و دو طرف از این تعامل منتفع شده اند.

وی اعلام کرد: اصناف هیچگاه پلیس را ناظر مداخله گر ندانسته اند. بلکه یک نجات دهنده همکار می داند که ما را در پیشبرد اهدافمان حمایت می کند.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: حدود 3.5 میلیون واحد صنفی در کشور داریم که نزدیک به 10 میلیون شغل ایجاد کرده اند. این برگ برنده ما برای ایجاد امنیت اقتصادی پایدار است.

صفایی گفت: در شرایطی که با تهدیدات و تحریم های متعدد مواجه هستیم، اصناف همواره پای امنیت کشور هستند.

وی بیان کرد: اما تا زمانی که همه نقش خود را به خوبی ایفا نکنیم و از نیروی انتظامی کمک بگیریم، امنیت اقتصادی حاصل نمی شود.

صفایی گفت: ایجاد هر شغل در صنعت بیش از 2 میلیارد تومان سرمایه با حمایت دولت می طلبد اما ایجاد شغل در اتحادیه ها هزینه ای برای دولت ندارد و با هزینه های خود اشتغال ایجاد می کنند.

صفایی بیان کرد: مهمترین مسئله امروز مبارزه با افرادی است که مانع سرمایه گذاری و اخلال در کسب و کار می شوند.

وی گفت: در اتاق اصناف ایران با اتاق و اتحادیه شهرستان ها برنامه های جدیدی را دنبال می کنیم. در توسعه تجارت صنوف مزیت صادراتی شناسایی شده است اما در برخی موارد با مشکلاتی مواجه هستیم که با همکاری پلیس قابل حل است.

رئیس اتاق اصناف ایران از الزام ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها انتقاد کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تجاری امکان ثبت آنی اطلاعات را ندارند. علاوه بر این، اخلال در این سیستم جریمه های میلیاردی برای اتحادیه ها به همراه داشته است. این در حالی است که مثلا شکر یک محصول ملی است و نمی توان آن را قاچاق دانست. به همین دلیل از وزارت حریم خصوصی می خواهیم که وظیفه ثبت آنی اطلاعات را از دوش اتحادیه ها بردارد.

صفایی در پایان از تلاش نیروی انتظامی در برقراری امنیت اقتصادی تشکر کرد و از شهدای دفاع از خاک ایران و مرزبانان یاد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.