افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

تهیه طرح “روش ها و الزامات توسعه وب و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی” – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 411538
تهیه طرح “روش ها و الزامات توسعه وب و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی” – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی طاهری درباره راهکارهای پیشرو شدن یک کشور در هوش مصنوعی گفت: سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه یکی از راهکارهایی است که مراکز علمی باید در این زمینه به آن توجه کنند. وی با تاکید بر تخصیص اعتبارات کافی گفت: دولت ها باید اعتبارات قابل توجهی را به تحقیقات بنیادی […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی طاهری درباره راهکارهای پیشرو شدن یک کشور در هوش مصنوعی گفت: سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه یکی از راهکارهایی است که مراکز علمی باید در این زمینه به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر تخصیص اعتبارات کافی گفت: دولت ها باید اعتبارات قابل توجهی را به تحقیقات بنیادی و کاربردی در حوزه هوش مصنوعی اختصاص دهند.

نماینده مردم زنجان و طارم در شورای اسلامی حمایت از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را مهم توصیف کرد و گفت: ایجاد مراکز تحقیقاتی تخصصی هوش مصنوعی و تقویت همکاری دانشگاه ها و صنایع می تواند روند پیشرفت را تسریع کند.

وی با بیان لزوم جذب استعدادهای برتر، یادآور شد: باید بهترین دانشمندان و مهندسان هوش مصنوعی را جذب کرد و بستر مناسبی برای کار آنها فراهم کرد.

طاهری توسعه زیرساخت های فناوری را از دیگر راهکارها دانست و افزود: با ایجاد ابررایانه ها و مراکز داده، دسترسی به توان محاسباتی بالا برای آموزش و استقرار مدل های پیچیده هوش مصنوعی توسعه می یابد.

وی با اشاره به لزوم توسعه شبکه‌های ارتباطی پرسرعت، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های ارتباطی قوی برای تبادل داده و همکاری بین محققان و صنایع حیاتی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در شورای اسلامی در خصوص ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی و حمایت از استارت آپ ها تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب برای رشد استارت آپ ها در حوزه هوش مصنوعی بسیار مهم است. و از آنها در مراحل اولیه توسعه حمایت کنید.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ کارآفرینی، تشویق مردم به ایجاد کسب و کارهای نوآورانه در حوزه هوش مصنوعی و حمایت از آنها می تواند به رشد اقتصاد دیجیتال کمک کند.

طاهری توجه به آموزش را یکی دیگر از راهکارها دانست و گفت: در راستای تغییر بولتن های درسی، به روز رسانی طرح های مطالعاتی در مقاطع مختلف تحصیلی برای آموزش مفاهیم اولیه هوش مصنوعی و مهارت های برنامه نویسی مرتبط با آن باید در دستور کار قرار گیرد آن را

وی افزود: برای ترویج یادگیری مادام العمر ایجاد فرصت های یادگیری مستمر برای کارشناسان و علاقمندان به حوزه هوش مصنوعی موثر است.

نماینده مردم زنجان و طارم در شورای اسلامی با تاکید بر توجه به ابعاد اجتماعی و اخلاقی گفت: هنگام تدوین قوانین و مقررات باید بسترهای قانونی مناسب برای استفاده ایمن و اخلاقی از هوش مصنوعی ایجاد شود.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی عمومی نسبت به مزایا و چالش های هوش مصنوعی و ایجاد گفت و گو در مورد مسائل اخلاقی مرتبط با آن از موضوعات مهم است.

طاهری در خصوص راهبرد همکاری های بین المللی و مشارکت در پروژه های مشترک تصریح کرد: همکاری با سایر کشورها در پروژه های بزرگ تحقیق و توسعه در حوزه هوش مصنوعی و ایجاد شبکه های همکاری بین المللی برای تبادل دانش و فناوری در حوزه مصنوعی. هوش راهی به جلو است.

وی کاربردهای خاص را به عنوان راهبرد هفتم مورد توجه قرار داد و گفت: برای شناسایی نیازهای ملی باید حوزه هایی که هوش مصنوعی می تواند بیشترین تاثیر مثبت را داشته باشد مانند سلامت، کشاورزی، انرژی و حمل و نقل دانست.

نماینده مردم زنجان و طارم در شورای اسلامی به توسعه اپلیکیشن های ویژه اشاره کرد و افزود: روی توسعه اپلیکیشن های ویژه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنید که به حل مشکلات ملی کمک می کند.

کمبود نیروی متخصص یکی از چالش های این حوزه است و اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی متخصص و شایسته در حوزه هوش مصنوعی یکی از مهم ترین چالش هاست.

طاهری با اشاره به اینکه هزینه های بالا یکی دیگر از چالش های پیش روی ماست، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت ها و تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی نیازمند سرمایه گذاری های کلان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی می تواند مسائل اخلاقی پیچیده ای را به دنبال داشته باشد که توجه جدی را می طلبد.

وی یادآور شد: پیشرو شدن در حوزه هوش مصنوعی نیازمند رویکردی جامع و بلندمدت است که همه جوانب را در نظر بگیرد و با سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، ایجاد زیرساخت های مناسب، توجه به آموزش و همکاری های بین المللی می توان به این هدف دست یافت. . انجام شده است. .

وی تصریح کرد: مجلس علاوه بر تکلیف دولت در برنامه هفتم توسعه، در حال تدوین «سازوکارها و الزامات توسعه و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در کشور» است و از همه نخبگان دعوت می‌شود پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند. ما

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.