افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

ورثه دادگستری بخوانند / شرط مهم دریافت سود سهام از متوفی مشخص شد + جزئیات

  • کد خبر : 411514
ورثه دادگستری بخوانند / شرط مهم دریافت سود سهام از متوفی مشخص شد + جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد باغستانی افزود: واگذاری سهام متوفیان به وراث به صورت الکترونیکی از طریق درگاه واحد مشمولان در آینده نزدیک انجام می شود. وی با اعلام اینکه در تداوم سیاست های توسعه ای و با هدف تسهیل در خدمات رسانی به عموم مردم و سهامداران، وراث به زودی می توانند سهام متوفی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد باغستانی افزود: واگذاری سهام متوفیان به وراث به صورت الکترونیکی از طریق درگاه واحد مشمولان در آینده نزدیک انجام می شود.

وی با اعلام اینکه در تداوم سیاست های توسعه ای و با هدف تسهیل در خدمات رسانی به عموم مردم و سهامداران، وراث به زودی می توانند سهام متوفی خود را از طریق درگاه یکپارچه ذینفع واگذار کنند، تصریح کرد: برای انجام این واگذاری یکی از وراث باید سجامی باشند

وی افزود: با واگذاری الکترونیکی سهام متوفی به وراث، علاوه بر کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان، به تسریع در ارائه خدمات دیگری به مردم که به یکی از دغدغه های مهم آنها در جامعه تبدیل شده بود کمک خواهیم کرد. گذشته سال های گذشته

باغستانی با بیان اینکه فرآیند الکترونیکی انتقال سهام از متوفی به وراث در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی عملیاتی می شود، تصریح کرد: خدمات الکترونیکی سپرده گذاری مرکزی برای ذینفعان بازار سرمایه و عموم مردم به عنوان یک اولویت مهم در اولویت قرار دارد. راس فعالیت های این شرکت است.

مدیرعامل صمت در خصوص روند واگذاری سهام متوفی به وراث گفت: بر اساس آخرین آمار بیش از یک میلیون ورثه از طریق شرکت های کارگزاری و بانک های منتخب در سامانه ارث ثبت نام کرده اند.

باغستانی با بیان اینکه سامانه جانشین پروری برای وراث متوفی سهامداران بعد از 10 تیرماه 1398 بازگشایی نشده است، افزود: سازمان امور مالیاتی هنوز بستر مناسبی برای پرداخت مالیات حضوری برای این دسته از سهامداران فراهم نکرده است که اطلاع رسانی خواهد شد به محض حصول نتیجه نهایی و اطلاع رسانی مقتضی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، از سال 1383 تاکنون بیش از 3 میلیون و 700 هزار سهامدار فوت کرده اند و یکی از ورثه سهامداران متوفی می تواند به 6 هزار شعبه از دفاتر کارگزاری یا بانک های منتخب مراجعه کند. (بانک ملی ایران، ملت، پارسیان و تجارت) جهت انجام فرآیند واگذاری سهام.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.