افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

واکنش بازارهای مالی به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران

  • کد خبر : 411509
واکنش بازارهای مالی به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران

به گزارش بازار، واکنش بازار ایران به حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه برخی اهداف در ایران بی‌نظیر بود و در حالی که قبل از این حملات، کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه ارز و بورس مدام در حال کوبیدن بودند. طبل ناامیدی و آینده آنها برگرفته از ابهامات روز پس از حمله اسرائیل به ایران بودند. […]

به گزارش بازار، واکنش بازار ایران به حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه برخی اهداف در ایران بی‌نظیر بود و در حالی که قبل از این حملات، کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه ارز و بورس مدام در حال کوبیدن بودند. طبل ناامیدی و آینده آنها برگرفته از ابهامات روز پس از حمله اسرائیل به ایران بودند. همه شاهد بودند که چند ساعت پس از این حملات، بورس تهران سبز شد، قیمت کاذب دلار در کانال های تلگرامی سقوط کرد. پول و حباب طلا ترکید.

این واکنش بازار سرمایه حاوی پیام روشنی به طوفان های اقتصادی و فرصت طلبان داخلی بود که ظرفیت اقتصاد ایران بیش از گذشته برای مقابله های بزرگ با محور شرارت در منطقه آماده است.

امروز در حالی که 8 ماه از سال می گذرد، روند تامین و تخصیص ارز به طور عادی در حال توسعه است و با وجود شبکه تحریم تجارت خارجی؛ از اول فروردین ماه تا ۱۴ آبان ماه سال جاری ۳۹ هزار و ۵۷۶ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات اختصاص یافت.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز با تمام قوا به مقابله با تروریست اقتصادی پرداخت و با تکیه بر منابع غنی پولی و طلایی کشور بار دیگر اقتدار کشور را در عرصه بازار ارز و سکه به نمایش گذاشت. مدیریت، بنابراین تا پیش از ظهر امروز قیمت سکه با افت 5 میلیون تومانی و قیمت دلار در بازار غیر رسمی 3 هزار تومان کاهش یافت.

هفته گذشته بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای درباره افزایش قیمت جهانی طلا و از سوی دیگر تشدید سفته بازی در طلا و قیمت فعلی ارز در بازار نسبت به تشدید حباب ارز و همچنین هشدار داد. سقوط احتمالی آن

در شرایط کنونی ذکر نکاتی برای ایجاد ثبات در اقتصاد و پرهیز از تکانه های سیاسی و امنیتی برای رسانه ها در عرصه اقتصادی و البته تصمیم گیران در بخش های مختلف بسیار ضروری است چرا که دست زدن به شیپور بی اعتمادی به اقتصاد ایران به ضرر همه خواهد بود و بیشتر ضررهای آن سر سفره مردم است.

1- تاکید بر حفظ آرامش در نگاه رهبران سیاسی و انتقال این آرامش به رسانه ها و فضای اقتصادی کشور.

2- نقاط قوت و قابلیت های اقتصادی را به جای روشن کردن مناطق تاریک برجسته کنید

3- تاکید بر وضعیت خوب ارز کشور و نیروی انسانی بازارساز برای مدیریت بازار به گونه ای که در اکثر روزهای سال همواره عرضه ارز در بازار نیما بیش از تقاضا بوده و به زودی عرضه یک میلیون سکه طلا و مداخله گزینشی در بازار ارز آغاز شد.

4- عملکرد قابل قبول شبکه فروش نفت و مشتقات با وجود تحریم های پیچیده و چند سطحی.

5- تحلیل وضعیت عرضه و تقاضای سکه در روزهای اخیر حاکی از مشارکت کم تقاضا در مقایسه با عرضه است، بنابراین بخش عمده انتقال در فضای مجازی قیمت سکه بار روانی را بر جامعه تحمیل می کند. بازار و حباب قیمت را چاق می کنند و تقاضای واقعی کمی وجود دارد.

7- برخلاف تحلیل‌های غلط درباره تأثیر بازارهای مالی ایران بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که این روزها بهانه‌ای برای تشدید انتظارات تورمی شده است، قابل توضیح است که اقتصاد ایران به بلوغ زودرس رسیده است. حوزه تحریم‌ها برای دور زدن تحریم‌ها و کمتر اثر آن فرا رسیده است، بنابراین ورود ترامپ به کاخ سفید و بازپس‌گیری حکم تحریم‌ها بیش از آنچه تاکنون داشته، بر اقتصاد ایران تأثیری نخواهد داشت و روحیه کارآفرینی ترامپ در دوره جدید ریاست جمهوری را نباید در تحریم ها نادیده گرفت و این روحیه جنگ طلبی اقتصاد ایران را خنثی می کند. از این گذشته ورود هریس به کاخ سفید نتیجه ای جز تداوم وضع موجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.