افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

نقش بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره در اقتصاد جهانی

  • کد خبر : 411502
نقش بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره در اقتصاد جهانی

مقاله جدیدی از موسسه موسسه سیاست بیت کوین با عنوان “دلایل استفاده از بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره” استدلال کردند که بانک های مرکزی باید از خود در برابر آن محافظت کنند تورم، چالش های ژئوپلیتیک، ریسک های کنترل سرمایه، نکول دولت، ورشکستگی، تحریم های بین المللی و … بیت کوین را به عنوان […]

مقاله جدیدی از موسسه موسسه سیاست بیت کوین با عنوان “دلایل استفاده از بیت کوین به عنوان دارایی ذخیره” استدلال کردند که بانک های مرکزی باید از خود در برابر آن محافظت کنند تورم، چالش های ژئوپلیتیک، ریسک های کنترل سرمایه، نکول دولت، ورشکستگی، تحریم های بین المللی و … بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره بپذیرید.

به گزارش اسمارتک نیوز، متیو فرانتیاقتصاددان و نویسنده این مقاله توضیح دادند که همبستگی ضعیف بیت کوین با سایر ابزارهای مالیباعث ایجاد تنوع در سبد مالی می شود.

بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره استراتژیک

Fronti، همچنین عدم وجود ریسک طرف مقابل (ریسک ضد حزب) بیت کوین را به عنوان یک محافظ موثر در برابر نکول های دولت از جمله خطر تحریم های مالی معرفی کرده است. او این موضوع را عنوان کرد “پیش فرض انتخابی” معرفی و باور کشورهایی مانند ونزوئلا و روسیه تأثیرات نکول انتخابی زمانی اتفاق می‌افتد که وام‌گیرنده – اغلب یک دولت مستقل – تصمیم می‌گیرد تعهدات بدهی خاصی را نکول کند (نپرداخت) در حالی که به پرداخت دیگران ادامه می‌دهد. این معمولاً به این معنی است که وام گیرنده تصمیم می گیرد به جای توقف همه پرداخت ها، بدهی های خاصی را به طلبکاران خاص پرداخت نکند.

فرانتی توضیح داد که تخصیص بیت کوین و طلا برای هیچ بانک مرکزی مناسب نیست، اما این دارایی دیجیتال نوظهور به عنوان پوشش ریسک و ارزش ذخیره، به ویژه در برابر کاهش سریع ارزش ارزها، مناسب است. خواصی مشابه طلا دارد.

بر اساس این مقاله، بانک های مرکزی در سه ماهه اول سال 2024 مجموعاً 2.2 تریلیون دلار طلا در اختیار خواهند داشت و به گسترش تخصیص طلای خود ادامه می دهند.

ارتباط بیت کوین با سایر دارایی های ذخیره - منبع: موسسه سیاست بیت کوین
ارتباط بیت کوین با سایر دارایی های ذخیره – منبع: موسسه سیاست بیت کوین

این مقاله همچنین با آرزوهای نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا و قانونگذاران همسو است. برخی از آنها می خواهند تثبیت بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره استراتژیک در وزارت خزانه داری آمریکا.

بعد از سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024، سن سینتیا لومیسلایحه ذخیره استراتژیک بیت کوین را در سنای ایالات متحده معرفی کرد. این لایحه یک هدف بلندپروازانه دارد: دستیابی تدریجی به 5 درصد از کل عرضه بیت کوین.

ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز، احتمالا پرداخت بدهی ملی ایالات متحده با استفاده از بیت کوین اشاره کرد و این نشان می دهد که این دارایی توانایی خوبی در جذب تورم و تبدیل آن به رونق اقتصادی دارد.

بدهی فعلی ایالات متحده - منبع: ساعت بدهی ایالات متحدهبدهی فعلی ایالات متحده - منبع: ساعت بدهی ایالات متحده
بدهی فعلی ایالات متحده – منبع: ساعت بدهی ایالات متحده

مایکل سیلرمدیر عامل شرکت Microstrategy از برنامه استراتژیک ذخیره بیت کوین تمجید کرد و آن را برابر دانست خرید لوئیزیانا به عنوان یک مقایسه تاریخی شناخته شده است، توماس جفرسونرئیس جمهور و بنیانگذار ایالات متحده، در سال 1803 با مبلغ 15 میلیون دلار قلمرو لوئیزیانا را از فرانسه خرید و به منطقه جغرافیایی ایالات متحده اضافه کرد.

با وجود محبوبیت این ایده ذخیره استراتژیک در بین دارندگان بیت کوین، همه از این حرکت حمایت نمی کنند. چارلز هاسکینسونبنیانگذار بنیاد کاردانو اخیراً اعلام کرده است که اگرچه پذیرش بیت کوین به عنوان یک دارایی ذخیره استراتژیک باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود، اما به دولت ها اجازه می دهد تا بر اکوسیستم بیت کوین تأثیر بگذارند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-27 15:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.