پارسا پیروزفر وی متولد 22 شهریور 1351 بازیگر، کارگردان تئاتر و نمایشنامه نویس است. او کار خود را با بازی در فیلم پری آغاز کرد. یکی از مهم ترین نقش های او نقش «بیژن ایرانی» در مجموعه تلویزیونی چشم باد است.

پارسا پیروزفر در 22 شهریور 1352 در بندر انزلی به دنیا آمد و سپس به تهران نقل مکان کرد. وی دارای مدرک لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و تحصیل در رشته بازیگری در هنرستان هنرهای نمایشی حمید سااریگیان است. علاقه او به نقاشی باعث شد در سال های 1363 تا 1369 که در دبیرستان در رشته های ریاضی و فیزیک تحصیل می کرد، به خلق داستان های مصور بپردازد. پیروزفر پس از پایان تحصیلات متوسطه در رشته ریاضی و فیزیک در سال 1369 تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و اولین تجربیات خود را به عنوان بازیگر تئاتر در آنجا آغاز کرد.

ارسا پیروزفر در سال های 1385، 1388 و 1389 در دانشکده فیلم و فیلم هلاج به تدریس بازیگری پرداخت و به موازات بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، نقاشی، ترجمه نمایشنامه، طراحی صحنه و لباس برخی از آثار او را در مقاطع مختلف انجام می دهد.

همچنین پس از پایان دبیرستان و تا کنون در زمینه های مختلف از جمله گرافیک و تصویرسازی، مجسمه سازی، ساخت بنرهای تبلیغاتی و دوبله فعالیت داشته است.





  • این مردان دختر باکره را فروختند! + عکس