افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

طرح افشاگری برای اسکان مردم با وام ارزان

  • کد خبر : 411467
طرح افشاگری برای اسکان مردم با وام ارزان

به گزارش بازار، محمد آیینی در گفت وگویی اظهار داشت: در مکان هایی که زیرساخت های مناسب برای سکونت مردم وجود ندارد، برای ساخت و ساز منازل برنامه ریزی نشود. وی بیان کرد: امکان اسکان افراد در بافت های فرسوده با یک سوم هزینه های واگذاری رایگان زمین، آماده سازی، ساخت مدرسه، درمانگاه، راه سازی […]

به گزارش بازار، محمد آیینی در گفت وگویی اظهار داشت: در مکان هایی که زیرساخت های مناسب برای سکونت مردم وجود ندارد، برای ساخت و ساز منازل برنامه ریزی نشود.

وی بیان کرد: امکان اسکان افراد در بافت های فرسوده با یک سوم هزینه های واگذاری رایگان زمین، آماده سازی، ساخت مدرسه، درمانگاه، راه سازی و … در قالب وام خرید ارزان 4 درصدی وجود دارد.

وی افزود: در واقع با هزینه یک واحد 80 متری در شهری مانند پرند می توان یک واحد 40 تا 50 متری در تهران خریداری کرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران تاکید کرد: حدود 4 میلیون متقاضی مسکن در کشور داریم، معتقدیم 50 هزار واحد نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده می توانند با پرداخت وام خرید صاحب شوند.

آیینی گفت: در برنامه هفتم توسعه سالانه باید 100 واحد پارچه فرسوده تولید شود. از این میزان 30 هزار واحد ثبتی قدیمی است یعنی 70 هزار واحد اضافه داریم که 50 هزار واحد آن را می توان برای خرید از طریق وام مسکن به مردم عرضه کرد.

وی افزود: زمانی که سازنده ببیند خریدار خوبی برای واحد مسکونی وجود دارد، بیشتر تولید خانه را انجام می دهد. این فرآیند باعث تجدید بیشتر بافت های فرسوده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این اقدام موجب توانمندسازی بخش مطالبه‌گر می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای این برنامه نیازی به پرداخت وام نیست، زیرا بخش زیادی از وام‌ها در دوره مشارکت تبدیل می‌شود. به فروش تا سررسید البته برای برخی گفته ایم که وام خرید باید پرداخت شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.