افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

لزوم انطباق لایحه بودجه با برنامه هفتم

  • کد خبر : 411449
لزوم انطباق لایحه بودجه با برنامه هفتم

رئیس مجلس گفت: برنامه هفتم میثاق ملی سند عالی ماست و بودجه باید بر اساس آن تنظیم شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکری مبنی بر انطباق لایحه بودجه با برنامه هفتم، اظهار داشت: نکته درستی مطرح شد و صبح امروز ساعت 5:30 صبح جلسه […]

رئیس مجلس گفت: برنامه هفتم میثاق ملی سند عالی ماست و بودجه باید بر اساس آن تنظیم شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکری مبنی بر انطباق لایحه بودجه با برنامه هفتم، اظهار داشت: نکته درستی مطرح شد و صبح امروز ساعت 5:30 صبح جلسه ای با هیات مدیره تشکیل شد پس از طرح بودجه 1404 در هفته گذشته، جلسه ای با مرکز پژوهش ها تشکیل شد و مشخص شد که بودجه باید با برنامه تطبیق یابد تا مشخص شود که کدام بندها بر خلاف قانون فعلی که مغایر با اساسنامه است و کدام بندهای خلاقانه از برنامه قانون است و آنها را متوقف کنید.

وی افزود: بر اساس برآورد دولت و بر اساس ماده 119، دولت باید بودجه را طبق قانون و برنامه و برآورد ارائه کند و این موارد باید با دقت پیگیری شود و کمیسیون تلفیق در پایان سال جاری موضوع را بررسی خواهد کرد. امروز بعد از ظهر و اگر موردی وجود داشته باشد، تصمیم خواهیم گرفت. فردا در کمیسیون تلفیق این موضوعات را با دوستان دولت هماهنگ می کنیم تا سه شنبه این لایحه را ارائه کنیم.

رئیس شورای اسلامی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همه بر این نکته تاکید دارند و مجلس و رئیس جمهور نیز تاکید کرده اند که برنامه هفتم میثاق ملی و بالاترین سند ماست و بودجه باید بر اساس آن تنظیم شود. و لازم است کمیسیون تلفیق وجود داشته باشد و مجلس باید به این توافق وفادار باشد تا بتوانیم بخشی از مشکلات کشور را حل کنیم و باید بر این موضوع پافشاری کنیم. البته ما نمی گوییم برنامه خوب است و جلسه علنی مجلس به این نتیجه رسید که در برنامه اشکالاتی وجود دارد و با رای دو سوم قابل اصلاح است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.