افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

قبض برق مصرف کنندگان بزرگ به قیمت آزاد محاسبه می شود

  • کد خبر : 411433
قبض برق مصرف کنندگان بزرگ به قیمت آزاد محاسبه می شود

به گزارش رکنا، «عباس علی آبادی» در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و در نشستی صمیمی با نمایندگان تشکل ها و فعالان بخش خصوصی. صنعت برق کشور. وی گفت: سوابق تاریخی نشان می دهد که بسیاری از مشکلات و چالش های صنعت برق ایران توسط بخش خصوصی حل شده است و […]

به گزارش رکنا، «عباس علی آبادی» در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و در نشستی صمیمی با نمایندگان تشکل ها و فعالان بخش خصوصی. صنعت برق کشور. وی گفت: سوابق تاریخی نشان می دهد که بسیاری از مشکلات و چالش های صنعت برق ایران توسط بخش خصوصی حل شده است و در شرایط فعلی که این صنعت با مشکل عدم تعادل مواجه است، حمایت و کمک بخش خصوصی نقش آفرینی خواهد کرد. نقش مهم. نقش در کنترل و کاهش عدم تعادل.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه صنعت برق ایران یک صنعت پرافتخار و پیشرو در جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی برق که با حضور بسیاری از شرکت های نوآور و مبتنی بر دانش و توانمندی صنعت برق برگزار می شود. ، بخشی از توانمندی ها و دستاوردهای این صنعت بزرگ به ویژه در بخش خصوصی را نشان داده است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری نشست‌های تخصصی با فعالان بخش خصوصی و تأثیر مثبت آن بر گرایش‌های اصلاح‌طلبی، خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی با فعالان بخش خصوصی به صورت هفتگی برگزار می‌شود و نتیجه این نشست‌ها رفع مشکلات موجود و بهبود شرایط فعالیت است. از این بخش، خصوصی سازی صنعت برق تا حصول نتیجه با جدیت دنبال می شود.

علی آبادی بر لزوم تعامل و همکاری بخش خصوصی با وزارت نیرو برای حل مشکل عدم تعادل در صنعت برق تاکید کرد.

وی در ادامه بر ضرورت گفت‌وگو با مردم و فرهنگ‌سازی مصرف مناسب انرژی در بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: با توجه به پدیده تغییرات اقلیمی و تشکیل زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های بسیار گرم، تامین انرژی کافی در این زمینه وجود دارد. و سوخت در کشور با مشکلات زیادی مواجه است. این موضوع علاوه بر لزوم مشارکت مردمی در حوزه صرفه جویی نیازمند کاهش شدت مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی است.

علی آبادی در این خصوص اظهار داشت: با وجود اینکه در هفته اول آبان ماه قرار داریم اما در برخی نقاط کشور شاهد بارش یک متری برف هستیم که تاکنون سابقه نداشته است و این نشان دهنده این است که از نظر اقلیمی با آن مواجه هستیم. شرایط جدید و سخت ما رو در رو هستیم.

وزیر نیرو در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز اجرای 14 مگاپروژه توسط وزارت نیرو برای عبور موفق از پیک بار 1404 اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو 14 مگاپروژه را برای عبور موفق Next در دستور کار قرار داده است. پیک بار سال شامل اقدامات گسترده ای از جمله افزایش راندمان و تعمیرات منظم نیروگاه ها، ساخت نیروگاه های جدید، نصب کنتورهای هوشمند، اصلاح و نوسازی شبکه برق سراسری است و کمک کامل بخش خصوصی مورد نیاز است. اجرای این پروژه ها

وی مدیریت و بهینه سازی مصرف برق را یکی از راهکارهای اصلی برای حل مشکل عدم تعادل برق در کشور دانست و در این راستا افزود: شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست و از این گذشته بخشی از آن است. مشترکان محدود به دلیل مصرف بسیار بیشتر خود نسبت به الگوی عدم تعادل، برق رسانی را تشدید می کنند که باید در دو حوزه اقدامات اصلاحی ویژه انجام شود.

علی آبادی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو بر اساس قانون صرفاً به مصرف برق تا حد مدل یارانه می دهد، اظهار داشت: آن دسته از مشترکانی که مصرف بالایی دارند با تدابیر مدیریتی مصرف برق خود را به سطح نمونه نزدیک کنند. برق مازاد آنها از طریق روش های جایگزین مانند ذخیره سازی، ژنراتورهای خورشیدی و تبادل انرژی.

اقدامات و برنامه های وزارت نیرو برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی در صنعت برق

همچنین در این جلسه یزدان رضایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو به تشریح اقدامات و برنامه های وزارت نیرو برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی در صنعت برق پرداخت و در بخشی از مطالب خود گفت: جناب آقای علی آبادی از اولین روز شروع کارتان عنوان وزیر نیرو بر رفع مشکلات و دغدغه های بخش خصوصی فعال در صنعت برق و وزارت نیرو در دوره جدید تاکید کرده است. عصر تصمیم دارد مشکلات پیش روی بخش خصوصی از جمله تامین مالی را در تعامل با سایر نهادها مانند بانک مرکزی و وزارت اقتصاد حل کند.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر نیز در این جلسه و در سخنانی از آمادگی این شرکت برای استفاده کامل از ظرفیت بخش خصوصی خبر داد و گفت: هدف شرکت توانیر ارتقای بسترهای موجود به بخش خصوصی است. در صنعت برق فعالیت هایی مانند عرضه برق در بورس، اصلاح تعرفه ها، توسعه توانایی استفاده از ژنراتورهای خورشیدی در بخش مصرف و حمایت از تولید کالاهای با کیفیت و تجهیزات الکتریکی خانگی آغاز شده است. دستور کار

در این جلسه علیرضا پرنده مطلق معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) به تشریح آخرین اقدامات ساتبا برای رفع مشکلات پیش روی بخش خصوصی در توسعه انرژی های تجدیدپذیر پرداخت و توضیحاتی نیز ارائه کرد. وی در خصوص روند تخصیص زمین و ارز برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با بانک مرکزی، خارج از نوبت و در اسرع وقت به نیروگاه های تجدیدپذیر با اولویت بالا ارز تخصیص می یابد.

این گزارش می افزاید در نشست صمیمی وزیر نیرو با نمایندگان تشکل ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق، یاور عنانی، رئیس کمیته تخصصی انرژی های تجدیدپذیر اتحادیه برق و نماینده 81 فعال صنعت برق شرکت های فعال در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، امیرحسین طاهرزاده، رئیس کمیته تخصصی پیمانکاران ارشد انتقال و توزیع اتحادیه برق و نماینده 123 شرکت فعال در حوزه پیمانکاری انتقال و فرعی برق، مازیار جوانی، رئیس کمیته تخصصی از سازندگان تجهیزات اتحادیه و نماینده 177 شرکت فعال در زمینه تولید تجهیزات صنعت برق، محمود فچر چی، رئیس کمیته تخصصی سازندگان دکل فلزی اتحادیه و نماینده 18 شرکت فعال در حوزه تولید از انواع دکل ها، آریا صادق نیت حقیقی، رئیس کمیته تخصصی سیم و کابل سازان اتحادیه و نماینده 125 شرکت فعال در حوزه تولید سیم و کابل، پیام باقری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه اتحادیه برق و نماینده 750 شرکت خصوصی فعال در صنعت برق، حسنعلی تقی زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان برق و نماینده 58 شرکت تولیدکننده برق در بخش خصوصی و حمیدرضا صالحی نماینده اتحادیه انرژی های تجدیدپذیر، دیدگاه ها و نظرات خود را در مورد چالش ها و راهکارهای حل مشکلات صنعت برق با وزیر نیرو در میان گذاشتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.