افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

گوشی سه گانه Huawei Mate XT چقدر دوام دارد؟

  • کد خبر : 411382
گوشی سه گانه Huawei Mate XT چقدر دوام دارد؟

گوشی های تاشو همیشه توجه بسیاری را به خود جلب می کنند، اما موضوع مقاومت این دستگاه ها چالش های زیادی را به همراه دارد. به خصوص زمانی که گوشی ای مانند Huawei Mate XT را پیدا می کنیم که دارای طراحی سه تایی و قیمت بالایی است، بررسی مقاومت آن اهمیت زیادی پیدا می […]

گوشی های تاشو همیشه توجه بسیاری را به خود جلب می کنند، اما موضوع مقاومت این دستگاه ها چالش های زیادی را به همراه دارد. به خصوص زمانی که گوشی ای مانند Huawei Mate XT را پیدا می کنیم که دارای طراحی سه تایی و قیمت بالایی است، بررسی مقاومت آن اهمیت زیادی پیدا می کند. در این مقاله به بررسی مقاومت این گوشی بر اساس تست های مقاومت معروف کانال JerryRigEverything می پردازیم. با دی جی همراه باشید.

جعبه گشایی و محتویات بسته بندی جالب.

در ابتدا جعبه گشایی هواوی میت XT محتوای قابل توجهی را نشان می دهد. این گوشی در یک جعبه نسبتا بزرگ عرضه می شود که شامل تعدادی لوازم جانبی جذاب و ارزشمند است. علاوه بر این گوشی، خریداران همچنین یک جفت هدفون بی‌سیم جدید Freebuds 5 به ارزش تقریبی 154 دلار دریافت خواهند کرد. بعلاوه، یک شارژر ماشین قدرتمند 88 واتی در جعبه وجود دارد که به ندرت با گوشی های دیگر عرضه می شود. این اضافه ها تجربه خرید را برای کاربر جذاب تر می کند اما بلافاصله پس از شروع تست استقامت نگرانی هایی در مورد دوام این گوشی به وجود می آید.

صفحه نمایش و نقاط ضعف آن

تست دوام با آزمایش مقاومت صفحه نمایش بر اساس مقیاس سختی ماوس آغاز می شود. مانند سایر گوشی‌های تاشو، صفحه‌نمایش پلاستیکی Mate XT از نظر مقاومت در برابر خش عملکرد ضعیفی دارد. این صفحه نمایش از سطح 3 به بعد شروع به خراشیدن می کند، بنابراین حتی یک ناخن نیز می تواند سطح را خراش دهد! علاوه بر این، اجسام تیز مانند تیغ به راحتی می توانند صفحه را خراش دهند و آسیب پذیری بالایی را نشان می دهند. در واقع حتی یک ضربه ضعیف با انتهای صاف چاقو نیز می تواند شکاف هایی شبیه به تار عنکبوتی را در رزولوشن 10.2 اینچی 3K و صفحه نمایش نرخ رفرش 90 هرتزی به وجود آورد.

توجه داشته باشید که بدانید: مقیاس سختی Mohs اندازه گیری است که برای اندازه گیری سختی مواد معدنی و مقاومت آنها در برابر خراش استفاده می شود. این ترازو در سال 1812 توسط فردریش ماس، زمین شناس آلمانی اختراع شد و مواد را از نظر سختی در مقیاس 1 تا 10 رتبه بندی می کند. هر ماده ای در این مقیاس می تواند موادی را با سختی کمتر از خودش خراش دهد، اما با موادی با سختی خراشیده می شود. سختی بیشتر

هواوی میت

مقاومت در برابر گرد و غبار و آزمایشات دیگر.

اما همه چیز در تست استقامت Mate XT ناامید کننده نبود. در تست مقاومت در برابر گرد و غبار، میت XT توانست سطح مقاومت خوبی از خود نشان دهد. در حالی که تلفن‌های تاشو اغلب در آزمایش‌هایی از این دست آسیب زیادی می‌بینند، Mate XT خودش را حفظ کرد. با این حال، در تست خم شدن، زمانی که گوشی مانند یک کتاب باز شد (برخلاف یکی از لولاها) (حرکتی مشابه با Samsung Galaxy Z Fold 6) نتیجه فاجعه‌باری داشت و صفحه نمایش به شدت آسیب دید. البته این خم شدن به صورت عمدی و آزمایشی انجام شده است و هواوی برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی پیام هشداری را به کاربران نشان می دهد که در صورت خم شدن در جهت اشتباه، خطر آسیب دیدگی وجود دارد.

طراحی داخلی و باتری.

در قسمت بعدی تست، روکش چرمی از پشت گوشی جدا شد. درب با یک فشار ساده جدا می شود، به جز قسمتی که دوربین در آن قرار دارد که کمی سفت تر است. برداشتن قاب، طراحی داخلی گوشی را آشکار می کند که شامل سه باتری مجزا در سه قسمت مختلف دستگاه است و در مجموع ظرفیت 5600 میلی آمپر ساعت را فراهم می کند.

هواوی میت

نتیجه گیری

با توجه به طراحی ظریف و ویژگی های خاص گوشی های تاشو، می توان گفت که هواوی میت ایکس تی از نظر استحکام به مراقبت بیشتری نسبت به گوشی های معمولی نیاز دارد. در حالی که این گوشی توانسته در برخی تست ها مانند مقاومت در برابر گرد و غبار عملکرد خوبی داشته باشد، اما ضعف صفحه نمایش پلاستیکی و آسیب پذیری آن در برابر خم شدن از معایب اصلی آن است. علاوه بر این، کاربران باید توجه داشته باشند که تلفن همراه با هشدارهایی است که به آنها اطلاع می دهد که اگر فشار زیادی را در جهت اشتباه وارد کنند، احتمال آسیب جدی به دستگاه وجود دارد.

به طور کلی، همسر این گوشی برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی تاشو خاص و پیشرفته هستند، اما برای لذت بردن از یک تجربه خوشایند و بی دغدغه باید آن را با دقت نگهداری کنند، انتخاب خوبی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.