افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

ادامه روند صعودی دلار نیما

  • کد خبر : 411310
ادامه روند صعودی دلار نیما

بر اساس گزارش های بازار، امروز (یکشنبه 15 آبان 1403) در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با قیمت 50 هزار و 419 تومان و محموله دلار با قیمت 49 هزار و 450 تومان معامله می شود. البته افزایش قیمت دلار نیما از ماه های قبل به کندی پیش می رفت […]

بر اساس گزارش های بازار، امروز (یکشنبه 15 آبان 1403) در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با قیمت 50 هزار و 419 تومان و محموله دلار با قیمت 49 هزار و 450 تومان معامله می شود.

البته افزایش قیمت دلار نیما از ماه های قبل به کندی پیش می رفت اما با تغییر دولت و رویکرد جدید وزیر اقتصاد سرعت آن افزایش یافت و تاکنون دلار نیمایی به راحتی بهبود یافته است. از کانال های قیمت عبور کرد و همچنان در حال ثبت رکورد است.

قیمت دلار نیما همانطور که در هفته های گذشته رئیس کل بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی گفته بود از کانال 49 هزار تومان عبور کرده است. دیگر امکان افزایش قیمت سکه نیما وجود ندارد. وی در مجلس گفت: از ابتدای سال تاکنون قیمت این ارز از حدود 41 هزار تومان به حدود 47 هزار تومان رسیده است، یعنی تحت تاثیر متغیرهای اساسی تغییراتی در نرخ ارز ایجاد کرده ایم، نمی توانیم. نرخ خود را بیش از این مقدار افزایش دهید زیرا ما نگران نرخ ارز هستیم. تورم هم داریم، پایین بودن نرخ ارز برای کنترل تورم است و اگر با سیاست های پولی اتخاذ شده نرخ تورم افزایش پیدا کند، آن سیاست ها مناسب به نظر نمی رسد.

با این حال امروز دلار نیما 2 پله بالاتر از سقف اعلامی فرزین قرار دارد و به نظر می رسد در روزهای آینده شاهد رشد شارپی این سکه باشیم.

همتی و همفکرانش افزایش قیمت دلار نیما و کاهش نرخ سود بانکی را راه حل اصلی نجات بورس می دانند. وی بارها از وضعیت سود بانکی و اختلاف قیمت دلار نیما و آزاد انتقاد کرده است.

اما کارشناسان اقتصادی معتقدند اکنون زمان افزایش قیمت سکه نیما نیست زیرا تورم کنترل نشده و فشار اقتصادی بر مردم دوچندان می شود.

باید گفت؛ قیمت هر اسکناس یورو در صرافی ایران نیز نسبت به روز کاری گذشته به 54 هزار و 443 تومان و حواله های یورو نیز نسبت به دیروز به 52 هزار و 960 تومان کاهش یافت.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات با افزایش نسبت به روز گذشته 13 هزار و 728 تومان و نرخ حواله درهم با افزایش نسبت به روز گذشته 13 هزار و 354 تومان است. قیمت یکصد دینار عراق امروز در صرافی با ۳۸ هزار و ۴۷۹ ریال افزایش نسبت به روز گذشته اعلام شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.