افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

لزوم واردات پنل های خورشیدی

  • کد خبر : 411294
لزوم واردات پنل های خورشیدی

به گزارش بازار، علی پژوهان، عضو انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: عدم تعادل برق همچنان مانند سرطان است و هر اتفاقی که بیفتد، اگر نه، وجود دارد. درمان و راه حل، گسترده تر خواهد شد.” وی افزود: بیش از 85 درصد […]

به گزارش بازار، علی پژوهان، عضو انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران گفت: عدم تعادل برق همچنان مانند سرطان است و هر اتفاقی که بیفتد، اگر نه، وجود دارد. درمان و راه حل، گسترده تر خواهد شد.”

وی افزود: بیش از 85 درصد برق کشور از نیروگاه های حرارتی تامین می شود در حالی که در فصول سرد سال با عدم تعادل گاز مواجه هستیم و در تامین سوخت نیروگاه ها با مشکل مواجه هستیم. این عدم تعادل گاز در زمستان امسال نیروگاه ها را مجبور به مصرف سوخت مایع بیشتری می کند که هم از نظر زیست محیطی و هم از نظر اقتصادی معایب زیادی دارد.

پژوهان با بیان اینکه «در حکمرانی انرژی موفق نبوده‌ایم» تصریح کرد: اگرچه بحث توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار دارد، اما تأمین منابع مالی برای آن به یک معضل تبدیل شده است و دستگاه‌های مختلف دولتی برای رسیدن به این هدف بزرگ هماهنگی چندانی ندارند. .

و ادامه داد: چگونه می توانیم سالانه بین 30 تا 40 میلیارد دلار سوخت بسوزانیم اما نمی توانیم یک میلیارد دلار به توسعه انرژی های تجدیدپذیر اختصاص دهیم؟

یکی از اعضای انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران تصریح کرد: با وجود تولید پنل های خورشیدی و تجهیزات نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور، واردات همین محصول در داخل انجام می شود. این هم با نصف ارز در حالی که تولیدکننده ملی آلومینیوم را با نرخ ارز عرضه می کند و هیچ حمایتی از تولید ملی در زمینه پنل های خورشیدی نمی شود.

وی افزود: در حالی که ظرفیت تولید سالانه 2000 مگاوات پنل خورشیدی ایجاد شده است، سال گذشته تنها 300 مگاوات از این ظرفیت استفاده شده است و حتی سازمان های دولتی نیز به دنبال واردات پنل های خورشیدی هستند و نام شرکت های ایرانی حتی لیست تامین کنندگان کالا شامل کالاهای شرکت ها و سازمان های دولتی نمی شود.

پژوهان با انتقاد از محاسبات و ارائه آمار غیر واقعی به جای برنامه های مستند، تصریح کرد: تا زمانی که مولفه های اقتصادی اصلاح نشود، طرح هایی مانند افزایش ظرفیت 10 هزار مگاواتی نیروگاه های تجدیدپذیر امکان پذیر نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.