افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

رشد 43 درصدی تولید و فروش فولاد سنگان در سال جاری؛ با راه حل های استراتژیک بر چالش ها غلبه کنید

  • کد خبر : 411232
رشد 43 درصدی تولید و فروش فولاد سنگان در سال جاری؛ با راه حل های استراتژیک بر چالش ها غلبه کنید

بر اساس گزارش های بازار، صنعت فولاد کشور و به تبع آن فولاد سنگان علیرغم چالش های موجود در حوزه حمل و نقل و تامین برخی قطعات، توانسته فروش خود را در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه 43 درصد افزایش دهد. سال گذشته هادی مومنی قائم مقام فولاد سنگان در حاشیه نمایشگاه بین […]

بر اساس گزارش های بازار، صنعت فولاد کشور و به تبع آن فولاد سنگان علیرغم چالش های موجود در حوزه حمل و نقل و تامین برخی قطعات، توانسته فروش خود را در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه 43 درصد افزایش دهد. سال گذشته

هادی مومنی قائم مقام فولاد سنگان در حاشیه نمایشگاه بین المللی کیش در این گفت و گو درباره عملکرد این شرکت، مزیت های نسبی آن نسبت به سایر شرکت ها و چالش های پیش روی آن توضیحاتی ارائه می کند.

عملکرد فولاد سنگان در هفت ماهه امسال

هادی مومنی با اشاره به عملکرد واحد تجاری این شرکت گفت: در هفت ماهه امسال حدود 3.5 میلیون تن فروش داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزایش داشته است. همچنین این میزان فروش 4 درصد بیشتر از میزان پیش بینی شده در سال جاری محقق شده است. در بخش حمل‌ونقل به دلیل محدودیت‌های ناشی از ضعف زیرساخت‌های ریلی، 163 درصد برنامه در حمل‌ونقل جاده‌ای و 83 درصد برنامه در حمل‌ونقل ریلی محقق شده است.

مزایای نسبی فولاد سنگین در مقایسه با رقبا.

مومنی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که می تواند حوزه حمل و نقل محصولات را تحت تاثیر قرار دهد، محل استقرار کارخانه است. از آنجایی که ما در شمال شرق کشور قرار داریم و سایر شرکت هایی که در مرکز کشور قرار دارند از مزایای بهتری برخوردار هستند، این موضوع از دو جنبه قابل بحث است، اول هزینه های مسافت طولانی تا مقصد و دو نقطه ضعف. زیرساخت های راه آهن در منطقه سنگان. اما مزیت اصلی فولاد سنگان نزدیکی آن به معدن سنگ آهن سنگان است که یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن کشور را داراست و این امکان را برای سالیان متمادی تامین ذخایر فولاد کشور و از طرفی هزینه تمام شده دارد. انتقال سنگ معدن به کارخانه به شدت کاهش می یابد.

چالش های پیش روی فولاد سنگان

وی با اشاره به چالش های این شرکت افزود: در حوزه تجارت به دلیل تحریم ها در تامین قطعات و تجهیزات با مشکل مواجه هستیم. شرکت های خارجی همکاری خوبی با ما ندارند و باید به دنبال راه حل های جایگزین برای تامین قطعات باشیم. علاوه بر این، تغییر در تخصیص ارز و مقررات گمرکی مشکلاتی را به وجود آورده که در سال جاری پیچیده تر شده است. اما در حوزه فروش به دلیل اینکه خریدار اصلی ما فولاد مبارکه است، روند فروش ما به خوبی پیش می رود و در صورت وجود مازاد تولید، محصولات خود را از طریق بورس می فروشیم.

راهکارهای فولاد سنگان برای حل مشکلات حمل و نقل

قائم مقام فولاد سنگان در خصوص برنامه های این شرکت برای بهبود حمل ونقل گفت: سال گذشته تصمیم بر خرید 500 خودرو برای مدیریت مشکلات حمل و نقل جاده ای شد. این دستگاه ها در حال ورود به مدار هستند و ما انتظار داریم در ماه های آینده بیشتر مشکلات حمل و نقل خود را حل کنیم.

برنامه های راهبردی فولاد سنگان برای آینده

مومنی در خصوص اهداف راهبردی شرکت گفت: هدف ما تامین به موقع مواد اولیه و قطعات با ضریب کیفیت مناسب است. این اهداف به صورت ماهانه رصد می شوند و سعی می کنیم با بهبود فرآیند تامین مواد اولیه و قطعات یدکی چالش های موجود را مدیریت کنیم. علاوه بر این، طبق برنامه ریزی های توسعه ای، در نظر داریم سنگ مورد نیاز کارخانه هایی را که این شرکت در حال ساخت است، تامین کنیم. فولاد سنگان علیرغم چالش های متعدد در سال جاری با افزایش 43 درصدی تولید و فروش توانسته جایگاه خود را در صنعت فولاد کشور تقویت کند. این شرکت با سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقل و تدوین برنامه های استراتژیک برای تامین مواد اولیه به دنبال حل مشکلات و بهبود عملکرد در سال های آینده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.