افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

طرح شفافیت هیئت رئیسه مجلس باید ابلاغ و دریافت شود

  • کد خبر : 411220
طرح شفافیت هیئت رئیسه مجلس باید ابلاغ و دریافت شود

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ ملک شریعتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 آبان) شورای اسلامی وی با اشاره به ماده 16 آیین نامه داخلی گفت: این ماده سوگندنامه هیات مدیره را ابلاغ کرده و در بخشی از آن بر رعایت وظایف، بی طرفی کامل و عدم اقدام مغایر با اساسنامه تاکید شده است. نماینده […]

اطلاع رسانی کند صبح مجلس؛ ملک شریعتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 آبان) شورای اسلامی وی با اشاره به ماده 16 آیین نامه داخلی گفت: این ماده سوگندنامه هیات مدیره را ابلاغ کرده و در بخشی از آن بر رعایت وظایف، بی طرفی کامل و عدم اقدام مغایر با اساسنامه تاکید شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس شورای اسلامی گفت: شما از موضوعی که من به آن اشاره می کنم اطلاعی ندارید ضمن تشکر از زحمات چندجانبه شما در کشور. ، باید به اطلاع شما برسانم که در 6 شهریور طرحی بر اساس نظام پارلمانی تدوین شد شفافیت رئیس مجلس من پیش نمایندگان ثبت کرده ام که سابقه آن به مجلس یازدهم برمی گردد.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت مقدماتی ارائه شده که در آیین نامه داخلی نیست در حالی که 31 مهرماه یکی از کارشناسان شورای حقوقی به من پاسخ داد که این طرح دارای ایرادات اساسی است و آن را مغایر اصل 110 دانست. قانون اساسی و جای تعجب است که این کارشناس نمی داند آیین نامه داخلی مجلس ربطی به این اصل ندارد.

شریعتی یادآور شد: شاید این نظر مشورتی برای نماینده باشد، اما اصرار دارم که این طرح در کمیسیون اساسنامه داخلی اعلام و بررسی شود، سپس نمایندگان در دادگاه درباره آن تصمیم گیری کنند، زیرا کارشناس معاونت حقوقی نمی تواند تصمیم بگیرد. . محل نمایندگان مجلس باید برخلاف مقررات داخلی تصمیم بگیرد و نظر خود را اعلام کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: اعضای کمیسیون رؤسا نیز می توانند برحسب مسئولیت خود با من صحبت کنند و ایرادات این طرح را بیان کنند، بنابراین این رویه معاونت قوانین که ادامه دارد باید اصلاح شود. و رئیس مجلس باید این موضوع را به وی یادآوری کند. همچنین از جناب آقای عرفانیان برای انتصاب ایشان به سمت مدیرکلی هیئت رئیسه مجلس تشکر می کنم. در تعامل و پیگیری صادق هستند و این موضوع را هم پیگیری کردند اما نشد. موفق می شوند و آنها می توانند در مورد آن شهادت دهند زیرا آنها به من حق دادند.

مجمد باقر قالیباف در پاسخ به مشاهدات این نماینده تاکید کرد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد./انتهای پیام

لینک کوتاه (کلیک کنید): https://sobhemajles.ir/?p=21074

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.