افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

آیا بزرگترین گربه ایران پس از 65 سال به کشور بازگشت؟

  • کد خبر : 411154
آیا بزرگترین گربه ایران پس از 65 سال به کشور بازگشت؟

به گزارش خبرآنلاین، دستکاری آمار و اطلاعات و تولید محتوای کذب در فضای مجازی چند سالی است که در پی مشاهده پرنده باستانی ایرانی «همائی سعادت» در ارتفاعات البرزکه، موجی از خوشحالی را به جانوران هم رسانده است. اکنون برای مشاهده، صفحات مجازی به انتشار اخبار کذب و جعلی در مورد مشاهده گونه های کمیاب […]

به گزارش خبرآنلاین، دستکاری آمار و اطلاعات و تولید محتوای کذب در فضای مجازی چند سالی است که در پی مشاهده پرنده باستانی ایرانی «همائی سعادت» در ارتفاعات البرزکه، موجی از خوشحالی را به جانوران هم رسانده است. اکنون برای مشاهده، صفحات مجازی به انتشار اخبار کذب و جعلی در مورد مشاهده گونه های کمیاب و افسانه ای جانوران ایران روی آورده اند و هر از چند گاهی با احساسات مردم بازی می کنند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: در آخرین خبری از این دست که در روزهای اخیر در فضای مجازی جنجال به پا کرد، مشاهده ببر مازندران در پارک حیات وحش جنگل ایلیمالات مازندران بود. گربه بزرگی که روزگاری بر مناطق جنگلی رشته کوه البرز مسلط بود و قلمروش از آستارا در غرب گیلان تا شمال ترکمن صحرا در گلستان امتداد داشت، بیش از 65 سال است که اثری از خود برجای نگذاشته است. ماجرای حضور ببر مازندران از اطلاعیه های باغ وحش سافاری واقع در جنگل ایلیمالات شهرستان نور آغاز شد و سپس صفحات مجازی به اخبار جعلی و شایعه احیای ببر مازندران در زیستگاه آن پرداختند. به طور گسترده در فضای مجازی بازنشر شد تا اینکه واکنش مدیران سازمان حفاظت محیط زیست را نیز به دنبال داشت.

واکنش محیط زیست به جنجال فضای مجازی

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ببر مازندران ده ها سال است منقرض شده است، گفت: وجود گربه ای که ده ها سال پیش در زیستگاه های مازندران منقرض شده صحت ندارد.

غلامرضا ابدالی تصریح کرد: ببرهای پارک حیات وحش ایلیمالات از باغ وحش مشهد به این مکان منتقل شده اند که مسئولان باغ وحش سافاری واقع در جنگل الیمالات به حضور ببرها در این مجموعه به منظور تبلیغاتی اشاره کردند اما برخی از افراد «ببر مازندرانی» را عنوان کردند. ده ها سال است که منقرض شده است و احیای دوباره این نوع حیات وحش در زیستگاه های مازندران به هیچ وجه صحت ندارد.

آخرین بار ببر مازندران در چه سالی دیده شد؟

جنگل های هیرکانی به عنوان یک جاذبه زیست محیطی و گردشگری شناخته می شود. این جنگل در کرانه‌های جنوبی و جنوب غربی دریاچه مازندران در بخش‌هایی از پنج استان شمالی ایران قرار دارد و جنگل‌های الیمالات در این منطقه قرار دارند. این مناطق به عنوان زیستگاه گونه های ارزشمندی مانند ببر مازندران شناخته می شوند. در چند وقت اخیر در برخی از تبلیغات مربوط به پارک سافاری حیات وحش در جنگل الیمالات به وجود ببر مازندران در این مکان اشاره شده است.

ایران در سال های گذشته زیستگاه ببر مازندران بود. آخرین ببر ایرانی در سال 1337 در پارک ملی گلستان شکار شد که از مهمترین عوامل انقراض ببر در ایران می توان به شکار بی رویه، تخریب زیستگاه به ویژه خشک شدن تالاب ها و استفاده از طعمه های مسموم اشاره کرد

۲۳۳۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.