افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

نامه عراقچی به گوترش و شورای امنیت پس از تجاوزات اسرائیل

  • کد خبر : 411085
نامه عراقچی به گوترش و شورای امنیت پس از تجاوزات اسرائیل

آفتاب نیوز: گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در پی اقدام تهاجمی رژیم صهیونیستی علیه مراکز نظامی ایران بامداد امروز (شنبه) ۱۴ آبان، سید عباس عراقچی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، آنتونیو گوترش. صبح امروز رژیم صهیونیستی در اقدامی تهاجمی به مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و […]

آفتاب نیوز:

گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در پی اقدام تهاجمی رژیم صهیونیستی علیه مراکز نظامی ایران بامداد امروز (شنبه) ۱۴ آبان، سید عباس عراقچی در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، آنتونیو گوترش.

صبح امروز رژیم صهیونیستی در اقدامی تهاجمی به مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام حمله کرد و بر اساس اخبار منتشر شده، در نتیجه این اقدام تجاوزکارانه، چهار مدافع آسمان کشور به شهادت رسیدند.

کاظم غریب آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه بخش‌هایی از این نامه را تشریح کرد.

در این نامه آمده است: در حالی که سامانه پدافند هوایی ایران اکثر موشک ها را رهگیری کرد، چهار افسر ارتش ایران در حالی که شجاعانه جان خود را برای دفاع و حفظ امنیت ملی کشور خود فدا کردند، به شهادت رسیدند.

وزیر امور خارجه در این نامه‌ها با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران این تجاوزات عمدی رژیم صهیونیستی را با شدیدترین لحن محکوم می‌کند، تصریح کرد: حملات غیرقانونی رژیم صهیونیستی ناقض اصول اساسی حقوق بین‌الملل و سازمان ملل است. . نامه مخصوصاً بند 4 ماده 2.

در نامه عراقچی آمده است: اقدامات رژیم اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است و موجب بی ثباتی بیشتر در منطقه می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در این نامه ها به صراحت اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای پاسخگویی قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه در زمان مقتضی با رعایت اصول مندرج در منشور ملل متحد محفوظ می دارد. و بر اساس قوانین بین المللی.

* موضع قاطع بگیرید

وزیر امور خارجه در نامه ای خطاب به گوترش و اعضای شورای امنیت نوشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به پیامدهای تجاوزات مستمر و سیستماتیک رژیم اسرائیل از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورا می خواهد. شورای امنیت باید موضع قاطعی اتخاذ کند و رژیم اسرائیل را به خاطر ارتکاب این اقدامات تجاوزکارانه مجازات کند. اقدامات تهاجمی را به شدت و به وضوح محکوم کنید.

عراقچی در این نامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از رئیس شورای امنیت درخواست می کند که برای رسیدگی به این تخلف جدی و اقدامات غیرقانونی و پاسخگویی این رژیم جنایتکار، جلسه ای فوری تشکیل دهد.

وزیر امور خارجه که در تماس تلفنی با وزرای امور خارجه قطر، سوریه و مصر نیز در خصوص این اقدام تجاوزکارانه گفت‌وگو کرده بود، اعلام کرد که ایران از پاسخ قاطع و متناسب به هرگونه نقض تمامیت ارضی و امنیت خود در زمان مناسب دریغ نخواهد کرد. ما کاملاً حق خود را برای پاسخ مناسب به این تجاوز محفوظ می‌دانیم که نمی‌توان آن را از نسل‌کشی اسرائیل در غزه و خونریزی در لبنان جدا کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.