افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

مخالفان آلمان نسبت به عواقب تحلیف ترامپ هشدار دادند

  • کد خبر : 411002
مخالفان آلمان نسبت به عواقب تحلیف ترامپ هشدار دادند

آفتاب نیوز: به گفته «فریدریش مرتز» نامزد صدراعظم اپوزیسیون آلمان برای اتحادیه احزاب متحد مسیحی، پیروزی «Z» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عواقب جدی برای اروپا خواهد داشت. فردریس مرز، رهبر حزب دموکرات مسیحی در این باره در سخنانی گفت: اگر رئیس جمهور برای دومین بار در آمریکا انتخاب شود و ناتو […]

آفتاب نیوز:

به گفته «فریدریش مرتز» نامزد صدراعظم اپوزیسیون آلمان برای اتحادیه احزاب متحد مسیحی، پیروزی «Z» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عواقب جدی برای اروپا خواهد داشت.

فردریس مرز، رهبر حزب دموکرات مسیحی در این باره در سخنانی گفت: اگر رئیس جمهور برای دومین بار در آمریکا انتخاب شود و ناتو را منسوخ اعلام کند و دیگر حاضر به اجرای وعده های امنیتی (به این اتحاد نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد. )؟ بنابراین ما در این شرایط تنها هستیم». من فقط در مورد آلمانی ها صحبت نمی کنم، بلکه اروپایی ها نیز هستند.

هدف از سخنرانی کاندیدای صدراعظم و رهبر فراکسیون پارلمانی اتحادیه احزاب متحد مسیحی، آماده سازی جوانان اتحادیه برای مبارزات انتخاباتی بعدی فدرال بود.

مرز گفت اروپایی هایی که باید در این راه پیشروی کنند فرانسه، لهستان، انگلیس و آلمان هستند. او در جای دیگری از این سخنرانی انتقاد خود را تکرار کرد که این یک “اشتباه استراتژیک جدی” بود که اولاف شولتز صدراعظم آلمان فقط با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و کایر استارمر، نخست وزیر بریتانیا صحبت کرد، اما با دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان صحبت نکرد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک دیدار خداحافظی. مرز از ایتالیا یا اسپانیا به عنوان بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا نامی نبرد.

رهبر حزب دموکرات مسیحی همچنین تصریح کرد که آلمان باید «مدافع» اروپای شرقی در اروپا باشد. وی انتقاد کرد که دولت ائتلافی به اصطلاح چراغ راهنمایی در سیاست اتحادیه اروپا بسیار متزلزل است و بسیاری از وزرا حتی در شوراهای وزیران در بروکسل شرکت نکردند. وی در عین حال تصریح کرد: اما آلمان نقش رهبری دارد که سلطه و مردسالاری نیست بلکه «مسئولیت رهبری» است. آلمان باید سهمی بالاتر از میانگین در این زمینه در اتحادیه اروپا داشته باشد.

نتایج یک نظرسنجی اخیر نیز نشان می دهد که تقریبا نیمی از شرکت های صنعتی آلمان از پیامدهای منفی فعالیت های خود در صورت پیروزی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هراس دارند.

«آندریاس بائر» کارشناس مؤسسه آیفو در این باره اظهار می کند: شرکت هایی که روابط اقتصادی نزدیک با ایالات متحده آمریکا دارند انتظار دارند در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات عواقب منفی داشته باشد.

دونالد ترامپ در آخرین اظهار نظر خود از کسری تجاری با اتحادیه اروپا گلایه کرد و اتحادیه اروپا را چینی کوچک توصیف کرد.

ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده از سال 2017 تا 2021، جنگ تجاری با چین به راه انداخت و مجموعه ای از تعرفه های تنبیهی بر محصولات اتحادیه اروپا اعمال کرد. او در طول مبارزات انتخاباتی اعلام کرد که تعرفه های 10 تا 20 درصدی را بر محصولات کشورهایی که “سال ها از ما کلاهبرداری کرده اند” اعمال خواهد کرد.

نتایج نظرسنجی اخیر همچنین نشان می دهد که حدود دو سوم آلمانی ها انتظار دارند در صورت پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روابط بین برلین و واشنگتن بدتر شود.

«اولاف شولتز» نخست وزیر آلمان اخیراً از کامالا هریس تمجید کرده و اعلام کرده است که به عنوان نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده احترام زیادی قائل است. درباره او گفت: من او را خوب می شناسم. او بدون شک رئیس جمهور بسیار خوبی خواهد بود.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه سابق آلمان اخیرا هشدار داده است که اگر دونالد ترامپ دوباره رئیس جمهور آمریکا شود، این امر عواقب جدی برای آلمان و اروپا خواهد داشت. به گفته وی، در چنین سناریوی آینده، هوا برای اوکراین کمیاب خواهد بود.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه سابق آلمان نیز هشدار داد که انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا پیامدهای منفی برای اوکراین خواهد داشت. وی افزود: برای ترامپ، اتحادهایی مانند ناتو به خودی خود یک ارزش نیستند.

موسسه اقتصادی آلمان (IW) اخیرا در گزارشی اعلام کرد، اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه نوامبر مجددا انتخاب شود، دوره چهار ساله او ممکن است برای آلمان 180 میلیارد یورو (تقریباً 194.2 میلیارد دلار) در یک جنگ تجاری هزینه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.