افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

شورای امنیت حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 410994
شورای امنیت حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترامیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه به وقت محلی در نامه ای خطاب به رئیس شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوشت: جمهوری ایران یک اقدام تروریستی شنیع توسط یک گروه تروریستی بدنام انجام داد.جیش العدلدر […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترامیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه به وقت محلی در نامه ای خطاب به رئیس شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوشت: جمهوری ایران یک اقدام تروریستی شنیع توسط یک گروه تروریستی بدنام انجام داد.جیش العدلدر سیستان و بلوچستان قاطعانه و بر عزم خود برای پیگرد قانونی عاملان این جنایت و اطمینان از پاسخگویی کامل آنها تاکید می کند.

متن کامل سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به رئیس شورای امنیت درباره حمله گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل در سیستان و بلوچستان به پاسکال کریستین، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترشدبیر کل سازمان ملل متحد و فیلیمون یانگرئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شرح زیر است:

به نام خداوند مهربان ترین، مهربان ترین است

به دستور دولت اینجانب، این مکاتبه جهت اطلاع جنابعالی از اقدام تروریستی شنیع دیگر گروهک بدنام علیه جمهوری اسلامی ایران است.جیش العدل» ارسال خواهد شد. امروز شنبه 5 مهر 2024 ظهر به وقت محلی گروهک تروریستی جیش العدلکه یک گروه تروریستی خارجی تحت حمایت و مرتبط با داعش در خراسان است، حمله تروریستی به دو خودروی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گوهرکوهشهر تفتان او این کار را در استان سیستان و بلوچستان انجام داد. این حمله وقیحانه که بلافاصله جیش العدل مسئولیت آن را بر عهده گرفت و منجر به شهادت 10 نیروی انتظامی ایران شد.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام شنیع تروریستی را به شدت محکوم می کند و بر عزم خود برای پیگرد قانونی عاملان این جنایت و اطمینان از پاسخگویی کامل آنها تاکید می کند. سوابق بلند مدت جیش العدلگروه تروریستی تحت حمایت خارجی که به شدت با داعش مرتبط است، با حمله به غیرنظامیان و نیروهای پلیس بیگناه ایرانی، نیازمند محکومیت فوری و قاطع جامعه جهانی است. همین ماه گذشته، در 13 سپتامبر 2024، این گروه تروریستی بدنام حمله وحشیانه دیگری را به این شهر مرزی انجام داد. داشت می رفت او این کار را در استان سیستان و بلوچستان انجام داد. در این حادثه زمانی که مرزبانان و ماموران نیروی انتظامی مشغول سوخت گیری بودند، مهاجمان به سمت خودروی آنها تیراندازی کردند که در نتیجه آن دو مامور پلیس ایران به شهادت رسیدند.

ما از شورای امنیت می خواهیم که بیانیه ای قوی صادر کند و این حمله تروریستی شنیع را به صراحت محکوم کند.

جمهوری اسلامی ایران، کشوری که مستقیماً با آثار فاجعه بار تروریسم مواجه شده است، بر تعهد خود برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن ایستاده است. تعهد ما برای حفاظت از مردم شریف ایران در برابر تهدید بی رحمانه این سازمان های تروریستی خشن تزلزل ناپذیر است.

از جنابعالی تقاضا دارم این مکاتبات را به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی ذیل بند ۱۱۰ دستور جلسه تحت عنوان «اقدامات ریشه کنی تروریسم بین المللی» ثبت و توزیع نمایید. نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.