افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

اندیشه معاصر – برای کاهش وزن چه نوشیدنی بخوریم؟

  • کد خبر : 410948
اندیشه معاصر – برای کاهش وزن چه نوشیدنی بخوریم؟

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاغری یکی از مهم ترین بخش های جامعه است. در یک مطالعه جامع، محققان دانشگاه آرهوس در دانمارک اثرات کافستول، یک دی ترپن طبیعی موجود در قهوه را بر سلامت متابولیک بررسی کردند. این مطالعه شامل 40 شرکت کننده بزرگسال با دور کمر بالا بود که به […]

اطلاع رسانی کند پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاغری یکی از مهم ترین بخش های جامعه است. در یک مطالعه جامع، محققان دانشگاه آرهوس در دانمارک اثرات کافستول، یک دی ترپن طبیعی موجود در قهوه را بر سلامت متابولیک بررسی کردند. این مطالعه شامل 40 شرکت کننده بزرگسال با دور کمر بالا بود که به عنوان یک عامل خطر برای دیابت نوع 2 شناخته شده است. یک نوشیدنی برای لاغری توصیه شده ترین اندیشه معاصر را بخوانید.

برای لاغری چه نوشیدنی می توانیم بخوریم؟

شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه که 6 میلی گرم کپسول کافستول را دو بار در روز همراه با صبحانه و شام مصرف کردند و گروه دیگر که دارونما دریافت کردند. مدت زمان مطالعه 12 هفته بود و محققان با گرفتن نمونه خون عملکرد کبد و کلیه را نیز ارزیابی کردند.

لاغری

نتایج نشان داد که کافستول وزن بدن، چربی احشایی و سطح آنزیم کبدی به نام گاما گلوتامیل ترانسفراز را به ترتیب به میزان 2، 5 و 15 درصد کاهش داد. با این حال، برخلاف انتظار، کافستول هیچ تاثیری بر بهبود حساسیت به انسولین یا تحمل گلوکز نداشت.

این یافته ها توجه محققان را به ویژه در زمینه مصرف بدون فیلتر قهوه به خود جلب کرده است. قهوه ای که با روش های بدون فیلتر دم می شود، مانند قهوه دم کرده، فرنچ پرس یا اسپرسو، سرشار از کافستول است. تحقیقات قبلی نشان داده است که این ترکیب می تواند به افزایش ترشح انسولین و کاهش قند خون در موش های دیابتی کمک کند.

با این حال، محققان بر این باورند که کافستول ممکن است بر نحوه پردازش چربی در بدن تأثیر بگذارد و ممکن است سطح اسیدهای چرب آزاد را افزایش دهد که می تواند نشان دهنده مقاومت بیشتر به انسولین در بافت چربی باشد.

در نهایت، متخصصان تاکید می کنند که اگرچه کافستول ممکن است به کاهش وزن و چربی بدن کمک کند، اما برای درک کامل اثرات آن بر سلامت متابولیک و دیابت نوع 2، مصرف متوسط ​​قهوه بدون فیلتر ممکن است در نظر گرفته شود نباید به عنوان یک راه حل قطعی برای کاهش وزن یا بهبود سلامت متابولیک در نظر گرفته شود.

پایان/*

اندیشه معاصر در ایتا، روبیک، پیام رسان بله و تلگرام ادامه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.