افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

«وفاق» ادامه نظریه گفتگوی تمدن هاست.

  • کد خبر : 410914
«وفاق» ادامه نظریه گفتگوی تمدن هاست.

هدف امروز: معاون راهبردی رئیس جمهور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند چه خوب است که این دولت بعد از چهار سال 100 مدیر جوان را به کشور بیاورد، گفت: از این نظر بیشترین تعداد را داریم. جوانان و زنان در معاونت راهبردی ریاست جمهوری. محمدجواد ظریف جمعه شب در باشگاه هوس […]

هدف امروز: معاون راهبردی رئیس جمهور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند چه خوب است که این دولت بعد از چهار سال 100 مدیر جوان را به کشور بیاورد، گفت: از این نظر بیشترین تعداد را داریم. جوانان و زنان در معاونت راهبردی ریاست جمهوری. محمدجواد ظریف جمعه شب در باشگاه هوس اظهار داشت: سمت معاونت راهبردی عنوان جدیدی است که آقای رئیس جمهور برای من لطف کردند، من خیلی علاقه ای به حضور در دولت نداشتم و فکر می کردم در طول دوران وظیفه خود را انجام داده ام. انتخابات.”
وی افزود: سرمایه اجتماعی دولت به حدی بود که دوستان داخل و خارج از دولت اصرار داشتند که در برخی از سمت ها در خدمت باشم. معاونت راهبردی به عنوان مرکز بررسی های راهبردی و مشاوره به رئیس جمهور و این مرکز سابقه ای دارد. در دولت های مختلف فراز و فرودهای زیادی داشت، در دولت قبل تقریباً تعطیل شد، هرچند در 6 ماه اخیر دکتر زمانی اقدامات خوبی انجام داد. رئیس جمهور وظایفی را برای ما تعیین کرد که ما به وظایف مرکز اضافه کردیم. در یک کلام، ما باید رابط جامعه مدنی و نخبگان با دولت باشیم، با این فرض که راه حل نداریم و نمی دانیم. تم ها خوب
وی ادامه داد: در معاونت راهبردی هیچ علاقه ای به سمت و سوی کشور نداریم، فقط می خواهیم مشکلات کشور حل شود، برخی مسائل در حوزه سیاست خارجی است. تراز فراگیر یکی از نکاتی است که پزشکان در جریان انتخابات مطرح کردند. چگونه می توانیم با همه رابطه داشته باشیم اما در یک بلوک خاص متوقف نشویم و بتوانیم بهترین استفاده را از همه شرکا داشته باشیم.
ظریف ادامه داد: یا بحث روابط همسایگی. این فراتر از همه دستگاه ها است. ما درگیر مسائل روزمره سیاست خارجی نمی شویم. من نظرات خود را ارائه می کنم، اما این وظیفه اصلی ما نیست.
معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: پروژه ای به نام ایران آینده داریم که بررسی می کنیم ایران در آینده با چه مشکلات و فرصت هایی مواجه خواهد شد.
وی تصریح کرد: مدیریت گفت چه خوب است که این دولت بعد از چهار سال 100 مدیر جوان را به کشور بیاورد. ما در حال بررسی راه های رسیدن به این هدف هستیم و معتقدیم که بیش از هر زمان دیگری زمان حضور زنان در دولت فرا رسیده است.
ظریف گفت: در سطح معاونان وزرا حضور جوانان بسیار بیشتر است، در جایگاه راهبردی معاونت بیشترین حضور جوانان و بانوان را داریم.
معاون راهبردی رئیس جمهور در ادامه درباره انتصابات دولت گفت: من در کمیته انتصابات دولت نیستم و نمی توانم توضیح بدهم که چه اتفاقی افتاده است. من به عنوان عضوی از دولت از تصمیمات حمایت می کنم.
وی گفت: من در تصمیم گیری ها حضور ندارم مثلا در انتخاب استانداران به همین دلیل نمی توانم توضیحاتی بدهم اما به عنوان یکی از اعضای دولت از تصمیمات حمایت می کنم.
ظریف تاکید کرد: ما به عنوان معاون راهبردی رئیس جمهور فکر می کنیم دولت دکتر مزیکیان سه مولفه اصلی وحدت، عدالت و توسعه دارد.
معاون راهبردی رئیس جمهور افزود: این دولت یک دولت توسعه ای است که مفهوم عملیاتی و دانشگاهی خاصی دارد. عدالت نیز بخش بسیار مهمی است که آقای مدزیکیان به آن اشاره کردند و یکی از پایه های حکومت است. انقلاب اسلامی. و توافق وجود دارد.
وی گفت: در معاونت راهبردی در حال بررسی این مولفه ها هستیم.
ظریف با تاکید بر اینکه ما جامعه کثرت گرا هستیم و یک طرف نمی تواند نظر خود را تحمیل کند، تصریح کرد: سیاست هایی را دنبال کردیم که جواب نداد مانند حجاب و فیلترینگ بدون گوش دادن.
وی گفت: امیدوارم با تمرین تسامح در همه جا و تمرین گوش دادن و تمرین گوش دادن به نتیجه معقول تری برسیم. ما که اصول قرآن را قبول داریم، قائل به گوش دادن هستیم. گوش دادن و فکر کردن بسیار مهم است.
معاون راهبردی رئیس جمهور تاکید کرد: من شخصاً این را می دانم که «آشتی» یعنی گفت و گو; من آن را ادامه گفتگوی تمدن ها توسط آقای خاتمی می دانم. در گفت‌وگوی تمدن‌ها، کلمه کلیدی گفتگو است نه تمدن.
وی ادامه داد: در گفت و گو قرار است ما بشنویم، باید حاضر باشند قانع شوند، از اعتقادات خود دست نکشند، بفهمند چرا 50 درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، این را باید شنید، باید گوش کنیم. مردم، نه آنهایی از ما که همیشه با آنها درگیر هستیم، شاید به نتایج متفاوتی برسیم.
ظریف گفت: من فکر نمی کنم آن چیزی که چند نفر در مجلس درباره بنده یا مسائل دیگر می گویند، نظر همه اصولگرایان کشور باشد.
معاون راهبردی رئیس جمهور درباره روابط با آمریکا گفت: بله، آمریکا برای ما خوب نیست، این موضوع اصلاً نیازی به بحث ندارد، اینکه فکر کنیم آمریکا به ما علاقه دارد فکر کاملا اشتباهی است. اساساً جامعه جهانی جای چنین تعاملاتی نیست.
وی افزود: بسیاری از فعالان جهانی علاقه ای به ما ندارند. در دهه 70 که انقلاب اسلامی آمد، اولین ارتشی بود که نظام دوقطبی را به چالش کشید، پنج عضو دائم شورای امنیت از عراق حمایت کردند.

ظریف افزود: پنج به علاوه یک که جلوی ما نشسته بودند همه مهاجم بودند. همانطور که توانستیم با روسیه و چین روابط معقولی داشته باشیم، باید توازن همه جانبه داشته باشیم تا روسیه و چین در هر شرایطی احساس نکنند که به آنها وابسته هستیم و هر اعلامیه ای را علیه ما امضا کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.