افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

تامین مالی جمعی، رقیبی برای روش های تامین مالی غیررسمی

  • کد خبر : 410841
تامین مالی جمعی، رقیبی برای روش های تامین مالی غیررسمی

در دهه گذشته، تامین مالی جمعی در جهان به یکی از راه‌های جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های نوآورانه، مشاغل و حتی پروژه‌های عام المنفعه تبدیل شده است. این روش قابلیت جذب سرمایه از گروه وسیعی از افراد را فراهم می کند و در سال های اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده است. بازار سرمایه‌گذاری جمعی […]

در دهه گذشته، تامین مالی جمعی در جهان به یکی از راه‌های جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های نوآورانه، مشاغل و حتی پروژه‌های عام المنفعه تبدیل شده است. این روش قابلیت جذب سرمایه از گروه وسیعی از افراد را فراهم می کند و در سال های اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

بازار سرمایه‌گذاری جمعی در ایران در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته و به بستری حیاتی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. این روش تامین مالی با الهام از مدل های موفق جهانی، با ایجاد شفافیت به دنبال جایگزینی مطمئن برای روش های تامین مالی غیررسمی و پرخطر در کشور است. این مدل تامین مالی که به شرکت ها و کارآفرینان اجازه می دهد سرمایه مورد نیاز خود را از تعداد زیادی از مردم به دست آورند، جایگزینی مطمئن و شفاف برای روش های تامین مالی غیررسمی است. آمارها نشان می دهد که بازار سرمایه گذاری جمعی ایران در سال 1402 از مرز 3.5 همات (میلیارد تومبا) فراتر رفت و در سال گذشته بیش از 320 پروژه موفق به جذب سرمایه مورد نیاز خود شدند.

از سال 2019 و با آغاز به کار بسترهای تامین مالی جمعی در ایران، راهی جدید و روشن برای جذب سرمایه در اختیار شرکت ها و کارآفرینان قرار گرفت. با این حال، برخلاف تصور عمومی، تامین مالی جمعی جایگزین بورس و سیستم بانکی نیست، بلکه رقیبی قوی برای روش‌های تامین مالی غیررسمی و منابع مالی غیر شفاف است.

روش های غیررسمی که شامل فعالیت هایی مانند دریافت سرمایه از افراد و گروه های غیررسمی و یا حتی دریافت وام های کلان از افراد و سرمایه گذاران خصوصی است، با مشکلات عدیده ای از جمله عدم شفافیت، نرخ سود بالا و نبود ضمانت های قانونی مواجه است. بسیاری از کارآفرینان و شرکت ها به دلیل محدودیت اعتباری یا بروکراسی اداری در بانک ها به این روش ها متوسل می شوند. اما تامین مالی جمعی به عنوان یک گزینه جدید سعی در کاهش این وابستگی و ارائه یک گزینه تامین مالی شفاف، سریع و در دسترس دارد. دلیل این شفافیت، نظارت شرکت صرافی ایران بر بسترهای تامین مالی جمعی است. به این ترتیب کلیه مجوزهای فعالیت این پلتفرم ها توسط صرافی ایران صادر شده و تحت مقررات رسمی فعالیت می کنند. این نظارت قانونی توسط بورس ایران که تا پایان یک پروژه و بازگشت سرمایه به سرمایه گذاران ادامه دارد، باعث افزایش اعتماد سرمایه گذاران و کاهش ریسک برای کارآفرینان می شود.

پلتفرم های تامین مالی جمعی با ارائه راه حل های نوآورانه برای شفافیت مالی، امکان جذب سرمایه از تعداد زیادی از افراد را فراهم می کند و فرآیند ارزیابی و انتخاب پروژه از طریق ارزیابان حرفه ای و گروه های کاری متخصص انجام می شود که منجر به افزایش اعتماد عمومی می شود. .

به عنوان مثال، یک پلت فرم تامین مالی جمعی کارناکراد با استفاده از مدل هایی مانند ایجاد رئالیتی شو و نمایش طرح های کارآفرینان برای جذب سرمایه در گردش، علاوه بر جذب سرمایه، به فرهنگ سازی در راستای تامین مالی جمعی کمک می کند. این نوع فرآیندها همراه با شفافیت و جلب اعتماد عمومی به توسعه شرکت ها کمک می کند و نقش موثری در ارتقای کارآفرینی و نوآوری ایفا می کند.

به طور خلاصه، تامین مالی جمعی با کاهش موانع مالی و ایجاد شفافیت بیشتر، امکان دسترسی شرکت ها به منابع مالی را فراهم می کند و در عین حال رقیب جدی روش های غیررسمی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.