افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

گزینه جدید اوکراین برای مقابله با روسیه / عکس

  • کد خبر : 410746
گزینه جدید اوکراین برای مقابله با روسیه / عکس

امیر مسعود عابدین: در حالی که اوکراین به F-16 های خود نیاز دارد، کارشناسان می گویند که باید جت های گریپن را برای یک بن بست طولانی مدت علیه روسیه دریافت کند. کارشناسان معتقدند که جنگندهگریپن های سوئدی برای این نبرد بسیار بهتر از F-16 طراحی شده اند. اوکراین اخیراً F-16های ساخت آمریکا را تحویل […]

امیر مسعود عابدین: در حالی که اوکراین به F-16 های خود نیاز دارد، کارشناسان می گویند که باید جت های گریپن را برای یک بن بست طولانی مدت علیه روسیه دریافت کند. کارشناسان معتقدند که جنگندهگریپن های سوئدی برای این نبرد بسیار بهتر از F-16 طراحی شده اند.

اوکراین اخیراً F-16های ساخت آمریکا را تحویل گرفته و میراژهای فرانسوی را در لیست انتظار خود دارد. اما هواپیمای گریپن سوئدی که برای تهدید روسیه طراحی شده است، یک انتخاب ایده آل برای ناوگان جنگنده آینده این کشور است.

ساب 39 گریپن توسط شرکت هوافضای سوئدی ساب تولید می شود. اوکراین این هواپیما را می خواست و هنوز نتوانست آن را بخرد. این جنگنده که برای عملیات از جاده های غیرنظامی در صورت تخریب باند فرودگاه ها و پایگاه های هوایی طراحی شده است، نسبت به F-16 آمریکایی انعطاف پذیری بیشتری دارد. به خصوص که روسیه پایگاه های هوایی اوکراینی را که برای هواپیماهای اف 16 مناسب هستند هدف قرار داده است.

گریپن که در پایان جنگ سرد طراحی و برای شکست جنگنده سوخوی روسی ساخته شد، یکی از بهترین جنگنده های نسل چهارم محسوب می شود و به عنوان یک هواپیمای عالی برای این نوع عملیات شناخته می شود.

گزینه جدید اوکراین برای مقابله با روسیه / عکس

سوئد مدت‌هاست که روسیه را یک تهدید می‌داند و تهاجم گسترده به اوکراین در سال 2022 این تهدیدها را به شدت افزایش داده است. گریپن برای این تهدید طراحی شده است و قابلیت های ویژه ای فراتر از F-16 یا Mirage ارائه می دهد.

اگر حمایت ایالات متحده متوقف شود، گریپن می تواند جایگزین خوبی باشد. اما اکنون اوکراین در حال ساخت ناوگان F-16 و ادغام میراژها در نیروی هوایی خود است.

فواره: کارشناس تجارت

۲۲۷۳۲۲

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410746

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.