افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

اعزام روزانه 500 الی 600 کامیون حامل کالاهای صادراتی از گمرک یزد

  • کد خبر : 410672
اعزام روزانه 500 الی 600 کامیون حامل کالاهای صادراتی از گمرک یزد

محمد قاسم پور در گفتگو با بازار، کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، ترکیه و روسیه را مقاصد اصلی صادرات استان یزد اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست امسال بیش از یک میلیون و 283 هزار تن بیش از 227 میلیون دلار کالا از گمرک یزد صادر شد. وی حجم اظهارنامه های صادراتی این اداره […]

محمد قاسم پور در گفتگو با بازار، کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، ترکیه و روسیه را مقاصد اصلی صادرات استان یزد اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست امسال بیش از یک میلیون و 283 هزار تن بیش از 227 میلیون دلار کالا از گمرک یزد صادر شد.

وی حجم اظهارنامه های صادراتی این اداره کل را در نیمه نخست امسال 22 هزار و 341 فقره اعلام کرد و افزود: اداره کل گمرکات استان یزد از نظر تعداد اظهارنامه صادراتی رتبه نخست را در بین گمرکات کشور دارد.

قاسم پور گفت: روزانه بین 500 تا 600 کامیون حامل محصولات صادراتی از گمرک یزد تردد می کنند که بیشتر آنها کاشی و سرامیک، پروفیل فولادی، هیدروکربن، ترکیبات مولیبدن و محصولات پلاستیکی است.

آمار واردات گمرک یزد

رئیس گمرک استان یزد در خصوص روند واردات در گمرکات یزد گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 56 هزار و 547 تن کالا به ارزش بیش از 150 میلیون دلار در 1000 قلم کالا وارد کشور شد. اظهارنامه که از نظر وزنی 13 درصد است نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 11 درصد کاهش و رشد نشان می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی از استان را مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید دانست که بیشتر از کشورهای چین، ترکیه، امارات، هلند و ایتالیا وارد می شود.

رئیس گمرک استان یزد در پایان با بیان اینکه زیرساخت ها و امکانات لازم برای ارائه خدمات بهینه در گمرک یزد مهیا است، تصریح کرد: پذیرش ضمانت نامه بانکی، مجوز اعتبار، پذیرش درخواست ایجاد انبار اختصاصی، امکان ورود موقت. . مواد اولیه با ضمانت تحویل بدون تعهد به پرداخت عوارض و مالیات، استرداد عوارض و حقوق گمرکی، ارزیابی در محل و عدم ارسال مجدد کالای اظهار شده به آزمایشگاه از جمله تسهیلات گمرکی برای ترخیص کالا می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.