افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

هشدار بارش شدید باران و برف در 22 استان کشور – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 410532
هشدار بارش شدید باران و برف در 22 استان کشور – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه های بارشی و افزایش گرادیان فشار از امروز (۱۴ مهر) تا دوشنبه (۱۶ مهر) بسیاری از استان های کشور را در بر می گیرد. . بر اساس این گزارش، از روز شنبه 08/05/1403 فعالیت سامانه جدید بارشی در کشور آغاز می […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه های بارشی و افزایش گرادیان فشار از امروز (۱۴ مهر) تا دوشنبه (۱۶ مهر) بسیاری از استان های کشور را در بر می گیرد. .

بر اساس این گزارش، از روز شنبه 08/05/1403 فعالیت سامانه جدید بارشی در کشور آغاز می شود که پیش بینی می شود تا روز دوشنبه 08/07/1403 ادامه داشته باشد. این سامانه موجب بارش باران، رعد و برق در مناطق گرمسیری و وزش باد شدید موقتی خواهد شد. علاوه بر این، گرد و غبار در مناطق در معرض ایجاد می شود و دما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در مناطق کوهستانی و سردسیر نیز بارش برف و مه پیش بینی می شود.

این سامانه استان های اردبیل، مازندران، کهگیلویه و بویار احمد، چهارمحال بختیاری، شمال و غرب فارس، نیمه شرقی خوزستان، ارتفاعات هرمزگان، شرق لرستان، غرب و جنوب اصفهان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار می دهد.

فردا یکشنبه دامنه این سامانه به اردبیل، گلستان، ارتفاعات شمالی استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، سمنان، تهران و البرز، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمالی گسترش می یابد. نیمی از کرمان، شمال فارس، غرب و جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات و دامنه ها در هرمزگان است.

شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه های استان های هرمزگان و کرمان روز دوشنبه متاثر از بارش باران پیش بینی می شود.

احتمال اصابت رعد و برق و لیز خوردن در جاده ها و گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف

خطرات ناشی از این سیستم شامل اختلال در ترافیک جاده ها، احتمال آبگرفتگی در جاده ها، احتمال جریان آب، در مناطق گرمسیر، احتمال رعد و برق و لغزش در جاده ها و گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف است. همچنین احتمال ریزش سنگ و رانش زمین وجود خواهد داشت که می تواند به سازه های موقت آسیب برساند.

به شهروندان توصیه می شود در سفرهای جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی احتیاط کنند و از برپایی و برپایی چادر در حاشیه و مسیل رودخانه ها و مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی و کوهنوردی خودداری کنند. چون مراقب باشید؛ همچنین لایروبی دهانه پل ها، کانال ها و آبراه ها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی از دیگر توصیه ها است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.