افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

عوامل مهم در بروز سکته مغزی.

  • کد خبر : 410503
عوامل مهم در بروز سکته مغزی.

به گزارش سلامت نیوز، ذکر این نکته ضروری است که بیشتر سکته ها به دلیل لخته شدن خون در مغز ایجاد می شود، اما فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی، دیابت و استعمال دخانیات بزرگترین عوامل خطر سکته مغزی هستند. با این حال، برخی از عوامل کمتر شناخته شده وجود دارد که ممکن است درباره […]

به گزارش سلامت نیوز، ذکر این نکته ضروری است که بیشتر سکته ها به دلیل لخته شدن خون در مغز ایجاد می شود، اما فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی، دیابت و استعمال دخانیات بزرگترین عوامل خطر سکته مغزی هستند. با این حال، برخی از عوامل کمتر شناخته شده وجود دارد که ممکن است درباره سکته مغزی نشنیده باشید.

هفت عامل زیر ممکن است در بروز سکته موثر باشد:

کاهش کیفیت خواب:

مطالعات نشان داده است که هم خواب زیاد و هم کم خوابی با خطر سکته مغزی مرتبط هستند. خوابیدن کمتر از شش ساعت در شب خطر سکته مغزی را چهار برابر افزایش می دهد. کمبود خواب باعث افزایش التهاب در بدن و افزایش تولید هورمون های استرس، افزایش فشار خون و قند خون می شود.

کاهش بهداشت دهان و دندان:

استفاده از مسواک و نخ دندان نه تنها از مشکلات دهان و دندان جلوگیری می کند. این به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می کند و خطر سکته را کاهش می دهد. باکتری های لثه می توانند وارد جریان خون شده و باعث التهاب رگ های خونی و سایر مشکلات سلامتی شوند.

آریتمی:

فیبریلاسیون دهلیزی درمان نشده یا ضربان قلب نامنظم، خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی عروقی را دو برابر می کند و خطر سکته را افزایش می دهد. اکثریت قریب به اتفاق افراد مبتلا به ضربان قلب نامنظم از وجود آن بی اطلاع هستند.

مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک ها:

مطالعات نشان داده است که مصرف آنتی بیوتیک به مدت دو ماه یا بیشتر، خطر مشکلات قلبی عروقی و سکته را افزایش می دهد. باکتری های خوب روده در نتیجه استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها از بین می روند و این تغییر در میکروبیوم روده باعث افزایش التهاب، تنگ شدن رگ های خونی و بیماری های قلبی می شود. مصرف محصولات غذایی حاوی پروبیوتیک برای کاهش این عارضه خطرناک آنتی بیوتیک ها ضروری است.

آنفولانزا:

اگر اخیراً به آنفولانزا یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مبتلا شده اید، باید بدانید که اگر علائم این بیماری ها را به خوبی کنترل نکنید، بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستید. محققان دانشگاه کلمبیا نشان داده اند که آنفولانزای کنترل نشده خطر سکته مغزی را تقریباً 40 درصد افزایش می دهد. این بیماری ها التهاب را در جریان خون افزایش می دهند و می توانند باعث لخته شدن خون و افزایش خطر سکته شوند.

بی تحرکی:

نشستن طولانی مدت با افزایش قابل توجه بیماری قلبی و سکته همراه است. افرادی که 10 ساعت یا بیشتر در روز می نشینند، 18 درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر سکته مغزی هستند.

رژیم غذایی سنگین:

مصرف بیش از حد گوشت قرمز چرب یا گوشت های فرآوری شده، مانند سوسیس و کالباس، خطر سکته مغزی و بیماری قلبی را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است کسانی که بیش از حد گوشت قرمز مصرف می کنند نوعی باکتری در روده خود دارند که با حملات قلبی و سکته مغزی مرتبط است. با این حال، محققان نشان داده اند که این خطر را می توان با مصرف پروتئین های سالم مانند آجیل و لوبیا به میزان قابل توجهی کاهش داد.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.