افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

234 هکتار از مراتع اصفهان را به آتش کشیدند! / بحران آتش سوزی چگونه مدیریت می شود؟

  • کد خبر : 410464
234 هکتار از مراتع اصفهان را به آتش کشیدند! / بحران آتش سوزی چگونه مدیریت می شود؟

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مهار آتش سوزی بعدازظهر دیروز در مراتع روستای نیسیان واقع در بخش برزووند شهرستان اردستان، گفت: گزارش شده است که این آتش سوزی به وسعتی به طول می انجامد. 7800 متر مربع. وی همچنین درباره مهار آتش سوزی در 3 هکتار از […]

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مهار آتش سوزی بعدازظهر دیروز در مراتع روستای نیسیان واقع در بخش برزووند شهرستان اردستان، گفت: گزارش شده است که این آتش سوزی به وسعتی به طول می انجامد. 7800 متر مربع.

وی همچنین درباره مهار آتش سوزی در 3 هکتار از مرتع رود آباد شهرک سمیرم بیان کرد: این آتش سوزی روز پنجشنبه نیز توسط گونه های گون، آرژن و گیاهان علوفه ای به پوشش گیاهی مرتع خسارت وارد کرد.

منصور شیه فروش با بیان اینکه در این راستا عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان های اردستان و سمیرم به موقع و با همکاری عوامل محلی نسبت به مهار آتش سوزی در زمین و جلوگیری از سرایت آن به زمین اقدام کردند. مراتع منطقه است و افزود: علت این حادثه عوامل انسانی نیز در حوادث اخیر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 79 مورد آتش سوزی مراتع در استان اصفهان رخ داده است، تصریح کرد: این شرایط به 234 هکتار از مراتع خسارت وارد کرد.

شهره فراوش با بیان اینکه مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان بیشترین وقوع تصادفات را داشته اند، بیان کرد: شهرستان های فریدونشهر، سمیرم، بویین میاندشت، شهرضا، چادگان و فریدن بیشترین تعداد و مساحت زمین های آسیب دیده در آتش سوزی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: امسال وقوع آتش سوزی در اراضی طبیعی و مراتع در روزهای پایانی هفته و تعطیلات همزمان با افزایش دما و رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی مرتع داران، کوهنوردان و… افزایش یافت. ادامه می دهد: تابستان امسال گرم ترین تابستان سال های اخیر گزارش شد. بدتر شدن شرایط گرد و غبار، عدم تعادل انرژی و آب، تنش آبی درختان، باغ ها و فضای سبز و افزایش آتش سوزی در پوشش گیاهی، مراتع و جنگل ها از اثرات افزایش دما در تابستان امسال بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.