افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

دولت چهاردهم ارتقای معیشت و ثبات بازار را از اصول مهم خود می داند

  • کد خبر : 410431
دولت چهاردهم ارتقای معیشت و ثبات بازار را از اصول مهم خود می داند

به گزارش بازار، در جلسه «هماهنگی مدیریت بورس و بورس» صبح امروز (شنبه) به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و صمت دیدار و گفتگو کردند. رئیس سازمان بورس، رئیس شورای اطلاع رسانی و سخنگوی دولت و مدیران ارشد بانک مرکزی، راهکارهایی برای بهبود مدیریت […]

به گزارش بازار، در جلسه «هماهنگی مدیریت بورس و بورس» صبح امروز (شنبه) به ریاست محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و صمت دیدار و گفتگو کردند. رئیس سازمان بورس، رئیس شورای اطلاع رسانی و سخنگوی دولت و مدیران ارشد بانک مرکزی، راهکارهایی برای بهبود مدیریت بازار ارز و رشد بازار سهام مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

معاون اول رئیس جمهور در جلسه هماهنگی مدیریت بازار ارز و بورس با بیان اینکه راهبرد ثبات بازار که راهبرد اساسی دولت است به عنوان بخشنامه قابل اجرا نیست، گفت: باید به سمتی برویم. شرایط مساعد با برنامه ریزی مناسب با سایر نهادهای پولی و مالی.

عارف با بیان اینکه تامین و نگهداری کالاهای اساسی و ضروری برای دولت امری خطیر است، تصریح کرد: در این زمینه همه باید تلاش کنیم و آرامشی را که در بازار وجود دارد حفظ کنیم و در شرایط سخت هم هماهنگی برقرار شود. و گفتگوی صادقانه با مردم آرامش را به بازار و جامعه تزریق می کند.

در این جلسه پس از ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در مدیریت بازار ارز توسط مسئولان بانک مرکزی، برنامه هایی در این حوزه از جمله تامین و تخصیص ارز برای ذخایر کالاهای اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

در ادامه این نشست، مدیران بانک مرکزی همچنین درباره روند کاهشی تورم پس از آغاز به کار دولت چهاردهم، فعالیت های انجام شده برای افزایش ذخایر ارزی و طلایی و شرایط بسیار مطلوب کشور در این موارد صحبت کردند. در دو حوزه تقویت عرضه در بازار حواله، عرضه مناسب ارز مسافرتی و اسکناس و افزایش عرضه ارز نیمایی و برگزاری حراج سکه طلا برای رفع حباب پول گزارش جامعی ارائه کردند.

وزیر صمت نیز در بخشی دیگر از این جلسه گزارشی از نحوه مدیریت ثبت سفارش و دانش ارزی کالا، مواد اولیه و ماشین آلات ارائه کرد و بر تسریع در گشایش اعتبارات و کاهش صف های انتظار تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با تاکید بر اینکه افزایش ذخایر کالاهای اساسی و تخصیص و تامین ارز از مهمترین دغدغه های این وزارتخانه است، گفت: با تخصیص ارز این کار کلیدی و مهم انجام می شود.

گفتگوی صریح با اصحاب رسانه و مردم و ارائه گزارشی از اقدامات اتخاذ شده در مبادلات ارزی و کنترل بازار ارز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و حاضران خواستار آن شدند که با اشاره دقیق به فعالیت ها، آرامش و آرامش اعتماد جامعه و بازار باید به عملکرد دولت بازگردد و پس از وقوع هر حادثه ای از سوی مردم برای سودجویی از شایعه پراکنی و آشفتگی ذهنی و ایجاد تورم کاذب جلوگیری شود.

در ادامه این جلسه، رحمت اله سعیدی، رئیس سازمان بورس، پس از ارائه گزارشی جامع از راهکارهای رونق و رشد بورس، خواستار همکاری بانک مرکزی و نهادهای مالی در این زمینه شد.

وی از جمله سیاست های موثر بر رشد بورس، اطلاع رسانی دقیق و صادقانه، کنترل بازارهای موازی و کاهش نرخ تامین مالی، رفع موانع سودآوری شرکت های بورسی را برشمرد و از اجرای طرح “شرکتی” خبر داد. برنامه اصلاح سودآوری» در نیمه دوم 1402.

وزیر اقتصاد نیز در این جلسه خواستار بازنگری در سیاست های کلان اقتصادی و بانکی از جمله نرخ سود، نظارت بانکی و انتشار اوراق قرضه دولتی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.