افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

پشت صحنه امضای قرارداد سرمربی جدید استقلال/ صدور کارت موسیمان بر اساس نامه نکونام!

  • کد خبر : 410399
پشت صحنه امضای قرارداد سرمربی جدید استقلال/ صدور کارت موسیمان بر اساس نامه نکونام!

به گزارش رکنا، در نهایت ارائه استعفانامه جواد نکونام کارت سرمربی موسیمانه به سازمان لیگ تحویل داده شد تا مشخص شود استقلال بدون ثبت این استعفانامه نمی تواند سرمربی جدیدی داشته باشد. صحبت های یکی از مسئولان سازمان لیگ عمدا منتشر شد که گویا موضوع صدور کارت سرمربی موسیمان ربطی به وضعیت جواد نکنام ندارد […]

به گزارش رکنا، در نهایت ارائه استعفانامه جواد نکونام کارت سرمربی موسیمانه به سازمان لیگ تحویل داده شد تا مشخص شود استقلال بدون ثبت این استعفانامه نمی تواند سرمربی جدیدی داشته باشد.

صحبت های یکی از مسئولان سازمان لیگ عمدا منتشر شد که گویا موضوع صدور کارت سرمربی موسیمان ربطی به وضعیت جواد نکنام ندارد اما قانون می گوید هیچ باشگاهی نمی تواند نام دو سرمربی را ثبت کند. در فهرست خود در همان زمان. برای صدور کارت مربیگری جدید باید تکلیف سرمربی قبلی مشخص باشد اما بلاتکلیفی در مورد وضعیت جواد نکونام تنها مانع حضور موسیمان روی نیمکت استقلال نبود.

سه مانع پیش روی فصل

باشگاه استقلال تا ظهر امروز برای دریافت کارت مربیگری اقداماتی انجام می دهد پیتسو موسیمانه نداشت و گفته می شد این مربی به 3 دلیل نتوانست روی نیمکت استقلال بنشیند.

دلیل اول عدم ارائه قرارداد این مربی به سازمان لیگ بود که ظاهراً به بحث سقف بودجه مربوط می شد. استقلال باید به گونه ای این قرارداد را به هیئت فوتبال استان تهران و سازمان لیگ ارائه می کرد که از سقف بودجه خارج نشود. ظاهرا با کمک یکی از مدیران ارشد سازمان لیگ این اتفاق افتاد و استقلال موفق به عقد قرارداد شد.

دلیل دوم مراجعه نکردن به آیفمارک بود که به او گفتند با نامه نگاری این مشکل حل شد. یعنی استقلال نامه ای به ایفمارک تحویل داده و قول داده است که مربی جدیدش را در اسرع وقت بعد از بازی امروز به مرکز پزشکی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بفرستد.

دلیل سوم ماجرای قرارداد جواد نکونام بود. هرچند صبح امروز فرشید طاهری، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت:

این قرارداد جواد نکونام نیست. ابتدا باید قرارداد موسیمانه را از باشگاه استقلال برای بررسی بیاوریم. شاید بتوان اجازه نشستن روی نیمکت استقلال را به موسیمانه داد اما تا زمان امضای قرارداد چیزی مشخص نیست. منتظر اقدام باشگاه استقلال برای دریافت کارت سرمربی موسیمان هستیم.

اما صحبت های فرشید طاهری به این معنا نیست که استقلال بدون کسب رضایت جواد نکونام می تواند موسیمان را به عنوان سرمربی در اختیار بگیرد. منظور فرشید طاهری این بود که اگر استقلال قرارداد را به سازمان لیگ و هیات فوتبال تهران ارائه کند، تا زمانی که از سقف بودجه فراتر نرود، امکان ثبت قرارداد دائمی وجود دارد و این مربی می تواند تا سقف آن از کارت مربیگری استفاده کند. قرارداد با نکونام امضا شود. مشخص می شود او روی نیمکت استقلال می نشیند نه روی کارت مربی.

سهراب هم با کارت مربی روی نیمکت استقلال نشست

پیش از این سهراب بختیاری زاده نیز با کارت مربی روی نیمکت استقلال نشسته بود. اگر یادتان باشد در لیست بازی استقلال و ذوب آهن نامی از سهراب بختیاری زاده وجود نداشت چرا که استقلال از او کارت مربیگری نخواست. اصلا واقعیت این است که استقلال تا زمان مشخص شدن تکلیف جواد نکونام نتوانست مربی جدیدی در سازمان لیگ معرفی کند. استقلال باید رضایت نکونام را برای ارائه استعفای کتبی به این باشگاه و سازمان لیگ جلب کند یا تمام مطالباتش را پرداخت کند و نامش را از لیست حذف کند یا برای پرداخت مبلغ با نکونام به توافق برسد. پرونده همکاری طرفین باید رسما بسته شود.

اما استقلالی ها راه چهارم را انتخاب کردند. آبی ها پس از دربی همین یادداشت را در قالب استعفای کتبی به سازمان لیگ ارسال کردند.

مربی مسیمان در استقلال به جواد نکونام وابسته بود!

جواد نکونام با این ماجرا مانع از نیمکت نشینی موسیمان به عنوان مربی شد اما نتوانست مانع از نیمکت نشینی او به عنوان مربی شود.

در نهایت باشگاه استقلال ساعتی پیش پس از انجام اقدامات لازم در ایفمارک و هیات فوتبال تهران، مدارک لازم برای دریافت کارت فصل را در سامانه بارگذاری کرد و سپس دقایقی پیش مدارک به صورت فیزیکی تحویل سازمان لیگ شد برای انجام مراحل لازم برای صدور مجوز سرمربیگری باید بررسی هایی انجام شود. به نظر می رسد استقلالی ها سقف قرارداد را رد نکردند و از آنجایی که موفق به ارائه سندی با عنوان استعفای نکونام شدند، برای موسیمان کارت سرمربی گرفتند.

سازمان لیگ: استقلال می تواند موقتا برای دریافت کارت مربیگری اقدام کند

حقیقت این است که بدون مشخص شدن وضعیت جواد نکنام، موسیمان کارت سرمربیگری را دریافت نمی کرد. یکی از مسئولان ارشد سازمان لیگ با تایید این موضوع گفت:

وی ادامه داد: در موارد مشابه باشگاه ها برای سرمربی خود اقدام به دریافت کارت مربیگری می کنند، استقلال نیز می تواند قبل از مشخص شدن وضعیت قرارداد جواد نکونام برای مسیمان کارت مربیگری بگیرد البته دقایقی پیش باشگاه استقلال استعفای جواد نکونام را ارائه کرد و مشلی نداشت. موفق شد از سرمربی پیتسو موسیمانه مجوز بگیرد.

منبع: نیوز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.